mikä voi aiheuttaa paniikkihäiriön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsen synytymä, läheisen kuolema, äkilliset järkyttävät tapahtumat, pitkään jatkunut stressi. Syitä on monia. Minulla tuli lopulta päivittäin jos vain poistuin kotoa. Yleensä siihen liittyi muut ihmiset. VOI PARANTUA. Pitkään tein työtä paranemisen eteen, terapiaa, itsesuggestiota, lääkitystä. Pitkään tarkoitti minun tapauksessani usieta vuosia eikä kohtauksia enää tule eikä pelkoa niistä. Luotan elämääni ja itseeni, tunnen paremmin itseni ja annan myöskin arvoa itselleni. Jos ajatuksia pelosta tulee käsittelen ne heti eikä ne sen jälkeen enää vaivaa.

On myös suvussa kulkeva juttu eli voi periytyä.. Joku tutkimus oli joskus että serotoniin puute olis yksi osasyy.. Saman on sanottu aiheuttavan mm. migreeniä, joka selittäisi tavallaan sitä että mun äidillä ja siskolla on paniikkihäiriö ja mulla taas migreeni.

Traumaattiset kokemukset vaikuttaa myös.

Sairastuin paniikkihäiriöön vuosituhannen alussa. Mitään syytä en ole sairastumiselle keksinyt, veikkauksia on uuden koulun aloittaminen ja muutto vieraalle paikkakunnalle. Kuulemma suuret muutokset elämässä voivat sen puhkaista.

Mä sain kohtauksia pääasiassa kotona en koskaan ihmisten ilmoilla. Olo meni jossain vaiheessa niin huonoksi, että kävin muutaman kerran juttelemassa psykologi/psykiatrin kanssa. Kun pelkkä puhuminen ei enää auttanut, aloitin lääkityksen. Lääkkeitä söin vajaan vuoden.

Sen jälkeen olen selvinnyt ilman lääkkeitä ja oppinut hallitsemaan kohtauksia. Kohtauksia ei siis ole tullut enää ollenkaan. Monesti on ollut lähellä, mutta olen oppinut suhtautumaan asiaan ja viemään ajatukset muualle juuri sinä hetkenä.

Paranemismahdollisuudet ovat mielestäni hyvät.

Yhteistyössä