Mikä väri lienee paras olkkarin seinäväri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo no siis sanoinkin tuossa alussa mielipiteeni miten minä maalaisin huoneen eli yksi seinä tiilenpunainen =) Itse aikoinani ihastuin meidän makuuhuoneen tumman viininpunaiseen seinään. Muissa makuuhuoneissa on seinien värit vaihtuneet paitsi tuossa makkarissa.

Ja kuten mainitsin myös, että myyntimielessä kolme seinää valkoisensävyllä ja yksi seinä harmaalla, ehkä jopa hopeanharmaalla, jos vaan sopii muutoin asunnon värimaailmaan.

Meillä on olkkarissa 3 seinää (no mikään niistä ei ole ns. ehjä) valkosia ja se ainoo ehjä seinä on tumman punanen. Jos toi viimeinenkin seinä olis ollu totaalisen valkonen niin en olis niin tykänny, tosin tuo punanen vaihtuu pian mustaan tai tummansiniseen....
Eteisessä on yks seinä beige ja muut valkosia - antaa kivasti vähän väriä mut on silti neutraali.

Onneks ei olla myymässä tätä torppaa - tää taitais olla monen painajainen :D

Kuulostaa kyllä hienolle toi teidän olkkari. Mä en myöskään tykkää, että kaikki seinät on samanvärisiä.

joo no siis sanoinkin tuossa alussa mielipiteeni miten minä maalaisin huoneen eli yksi seinä tiilenpunainen =) Itse aikoinani ihastuin meidän makuuhuoneen tumman viininpunaiseen seinään. Muissa makuuhuoneissa on seinien värit vaihtuneet paitsi tuossa makkarissa.

Ja kuten mainitsin myös, että myyntimielessä kolme seinää valkoisensävyllä ja yksi seinä harmaalla, ehkä jopa hopeanharmaalla, jos vaan sopii muutoin asunnon värimaailmaan.

Tuo hopeanharmaa tosiaan kuulostaa hyvältä ! :)

Noitten kuvien perusteella mä ehkä maalaisin sen olkkarin ison seinän ihan haaleanvaalean sitruunankeltaiseksi. Toisi valoa ja vähän väriä. :) Ja sopisi (mun mielestä) tuon vaaleansinisenkin kanssa.

[QUOTE="Lissu";23457915]Noitten kuvien perusteella mä ehkä maalaisin sen olkkarin ison seinän ihan haaleanvaalean sitruunankeltaiseksi. Toisi valoa ja vähän väriä. :) Ja sopisi (mun mielestä) tuon vaaleansinisenkin kanssa.[/QUOTE]

Mutta sopisko se sitten muun asunnon kanssa ;) Ootas kun näytä näitä myyntikuvia, millä tämä meille myytiin ;)

Vanhan tapetin poisto :)

Sekoitetaan rautakaupasta ostetua halpaa liisteripulveria lämpöiseen veteen ja suditaan seos seinään. Lämmin vesi tunkeutuu tapettiin, turvottaa ja irrottaa sen, liisteriä tarvitaan estämään veden liian nopea haihtuminen. Seoksen annetaan imeytyä tapettiin niin pitkään, että siihen alkaa muodostua kupruja. Sen jälkeen tapetti irtoaa helposti lähes itsestään, usein kokonaisina vuotina.

Jos vanha pinta muodostuu palstautuvista tapeteista - esimerkiksi vinyylitapeteista - jotka on liisteröity seinään lujemmin ainein, revitään tapetin pintakerros irti ja tehdään tapetointi seinään jääneen pohjakerroksen päälle. Huokoinen seinä on syytä pohjustaa maalaamalla; muuten se vain imaisee liisterin itseensä eikä tapetti tartu.

Vaaleanharmaata eteiseen ja vessan kylkiseinälle olohuoneeseen. Muut seinät maalarinvalkoiseksi. Tai vaihtoehtoisesti vaaleanharmaa eteinen, sitruunankeltainen vessan kylkiseinä ja muuten maalarinvalkoista.

No joku lämpimäs sävyinen valkoinen, kuten tikkurilan Kalla-sävy on aika neutraali, mutta kodikas ja lämmin. Ja tuo valoisuutta asuntoon, en maalaisi millään kovin tummalla edes yhtä seinää. Joku vaalea hiekka korkeintaa, jos haluaa ns. tehosteseinän.

Ei tosiaan valkoisia seiniä, niitä näkee ihan liikaa.. Tekee asunnosta ostajan silmissä tylsän. Myynnin ja yhtenäisyyden kannalta olisi paras maalata kaikki seinät vaalean harmaalla. Vaalean harmaa on niin neutraali sävy,helppo maalata ostajan haluamallaan värillä,jos haluaa muutosta.

Yhteistyössä