Mikä tekee juuri sinusta HYVÄN äidin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitienpäivän kunniaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitienpäivän kunniaksi

Vieras
Äitienpäivän kunniaksi listataan miksi olemme hyviä äitejä. Vastaa max. yhdellä lauseella. Ei kritisoida itseämme tai muita tässä ketjussa.

Oma vastaukseni on:

- Opetan lapseni pärjäämään itse enkä tee kaikkea heidän puolestaan.

Lapsista on kasvanut yhteiskuntakelpoisia omillaan pärjääviä hienoja nuoria aikuisia ja he käyvät usein kotona äidin luona, joten tuskin ihan täysin olen munannut

• Tykkää
Reactions: bud
En osaa yhdellä lauseella.

Olen ollut läsnä, rakastanut ehdoitta, ollut hellä.
Olen antanut kummallekin mahdollisuuden kokeilla myös harrastuksia, mitkä eivät ole lähellä mun sydäntäni.
Olen ruokkinut mielikuvitusta ja antanut myös sotkea. Opettanut perustaitoja pienestä pitäen (siivousta, ruuanlaittoa ym.). Olen laajentanut maailmankuviaan viemällä paljon erilaisiin näyttelyihin ja konsertteihin ym. Opettanut moraalia.
Olen rangaistuksissa johdonmukainen ja reilu.

Onnea kaikille äideille! :) Sinun ei tarvitse olla täydellinen kuten ei kenenkään :-) Riittää että teet parhaasi.

Toivon ettei kukaan nainen ottaisi liikaa paineita äitinä olemisesta. Se on kunnioitettava piirre Suomen naisissa, kunhan se ei ole taakka, jonka alle luhistuu. Epätäydellisyys on juuri merkki erityisyydestä, vain matematiikassa on täydellisyyttä.

En suorita, en ole kiinnostunut miltä oma vanhemmuus näyttää ulospäin. Lapset kuntelevat aikuisia ja ottavat muut huomioon ja tekevät hyviä tekoja, mutta eivät anna muiden jyrätä ja nauttivat asioista ja elämästä. Se on ollut riittävä tulos riittävältä äidiltä.

Näitä lauseita voisi varmaan muotoilla enemmänkin, mutta tässä yksi:

Annan lapseni kokeilla omia siipiään ja kokea elämän realiteetit turvallisessa ja rakastavassa ympäristössä.

johdonmukainen, huumorintajuinen ja reilu. Lisäksi myös tarkka moraalista ja rajoista. Siinäpä ne ehkäpä parhaat puoleni äitinä. (onneksi ei tullut puheeksi, mitkä tekijät eivät ole niitä parhaita puolia..:D)

Lapsi saa elää turvallisessa, tasapainoisessa, toisinaan tylsässä ja toisinaan tapahtumarikkaassa arjessa, johon kuuluu halauksia, riemun kiljahduksia, tahtojen taistoa, pettymyksiä ja onnistumisia sopivassa suhteessa.

Olen kuulemma luonteva lasten kanssa, sanoi mieheni eilen. Poika taas ajattelee että olen jokseenkin kaikkivoipa, joten kai minä aika hyvä äiti olen vaikkei aina siltä tunnukaan. :D

Yhteistyössä