Ylimielisyys ihmisissä ärsyttää, ei se, miten he ovat kouluttautuneet tai ovatko ollenkaan. Olen onnistunut elämään laput silmillä, kun en ole huomannut tällaista vastakkainasettelua oikeastaan kuin muutaman kerran todellisessa elämässä - kaksplussalla ja netissä sitäkin useammin sitten. Ehkä se piilee ihmisissä eikä aina tule esille muualla kuin täällä, kun nimettömänä ja kasvottomana voi sanoa sen, mitä todella ajattelee.
Itse "arvotan" ihmiset sen perusteella, miten he kohtelevat muita. Kieltämättä ennakkoasenteita on, mutta ne liittyy enemmän ulkoiseen olemukseen, ja jos jotain olen oppinut niin sen, että ulkoisen olemuksen perusteella ei voi päätellä henkilön koulutustaustaa.
Nyt kyllä tuntuu, että netissä on ollut valloillaan matalammin koulutettujen lynkkaaminen. Johtuuko kenties vaalituloksesta vai mistä, kun kaikkialla kuohuu?
Itse "arvotan" ihmiset sen perusteella, miten he kohtelevat muita. Kieltämättä ennakkoasenteita on, mutta ne liittyy enemmän ulkoiseen olemukseen, ja jos jotain olen oppinut niin sen, että ulkoisen olemuksen perusteella ei voi päätellä henkilön koulutustaustaa.
Nyt kyllä tuntuu, että netissä on ollut valloillaan matalammin koulutettujen lynkkaaminen. Johtuuko kenties vaalituloksesta vai mistä, kun kaikkialla kuohuu?