Mikä teillä on lapsen jäähypaikkana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mielenkiinnosta kyselen kun jäähy on monissa perheissä hyväksi huomattu rangaistus, niin missä teillä se suoritetaan? Itse olen valinnut lapselleni nurkan jäähypaikaksi

Meillä voi 2vee kyllä pääsee jäähylle hyvin pieneksi hetkeksi tarpeen vaatiessa. Kyllä se ymmärtää tehneensä väärin, mutta en sitä siellä kauaa pidä, ehkä minuutin.

Meillä on oltu jäähyllä jostain puolitoista vuotiaasta. Jäähyllä ollaan noin ikävuosia minuutteja eli nyt kun tuo 3 vee läheee, niin 3 minuuttia siellä mietitään tehtyjä tempauksia. Meillä jäähypaikka on terassin edessä olevan oven edessä kynnysmatolla, eli kai se jonkinmoinen nurkkaus myös on.

minäkin olen sitä mieltä, että 2 vuotias tajuaa jäähyn merkityksen. Sinne kannetaan uudestaan ja uudestaan, jos siellä ei pysytä. Jutellaan miksi siellä ollaan. Kyllä se vähitellen menee kaaliin. Lopuksi käydään tilanne vielä läpi ja sovitaan.

Jokaisella on toki omat tapansa ja syynsä lennättää muksunsa jäähylle. Meillä sinne mennään esim kielletyistä tempuista, kuten verhojen kiskomisesta, kaukosäätimen tahallisesta heittämisestä, lyömisestä, puremisesta, yleisestä "syyttömästä" kiukuttelusta ja ruokailussa temppuilusta. Tämä tapahtuu about 1-4 kertaa viikossa...

Eteisessä seinän vieressä tuolilla istuu tyttö,hänellä ollut käytössä 2v:stä asti.Poitsu 2,5 puolestaan seisoo naama seinään päin,koska häntä tuolissa istuminen vain naurattaa.

edellisessä asunnossa oli eteisessä ulko-oven edessä, täällä ei ole ollut jäähyllä kuin pari kertaa, muistaakseni. Silloin laitoin myös eteiseen, rappusille istumaan.

Yhteistyössä