Mikä tavallinen omega3-valmiste kävisi lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Möllerin pikkukaloja ollaan tähän asti syötetty, mutta ne on niin pirun kalliita. Voiko aikuisille tarkoitettuja Möllerin omega3-valmisteita antaa lapselle, tietoa kellään?

Mä en tiedä voiko niitä tavallisia antaa, kysy apteekista. Meillä poika saa Multitabsin mini Omega3:a, on hyvänmakuinen, mut ei sekään mikään kovin edullinen oo.

Viimeksi muokattu:
Mä en tiedä voiko niitä tavallisia antaa, kysy apteekista. Meillä poika saa Multitabsin mini Omega3:a, on hyvänmakuinen, mut ei sekään mikään kovin edullinen oo.

netistä katsoin, ni jos tuo 60 tablettia maksaa sen noin 17 euroa, ni taitaa tulla vielä kalliimmaksi, kun pikkukalat maksaa 10,50e 45 kpl. Sisältääkö se jotain keinotekoista, kun multitabsin sivuilla ei oltu tarkkaan tuoteselostetta kerrottu?

Omega3 Kids (enkä nyt muista firmaa) toimii hyvin, 10 e paketti jos oikeen muistan, ja kuukauden satsi. Pureskeltavia, hyvänmakuisia. Rasia on sähkönsininen ja siinä lukee "lapsen käsialalla" kirjoitus Omega3 KIDS (näyttää harakanvarpailta). Taitaa olla kalan kuvia siinä

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23397247:
Tätä mäkin olisin sanonut. Turhaa laittaa rahojaan johonkin "hienoihin" kapseleihin.

Jep. Wikipedian mukaan 2 ruokalusikallisesta rypsiöljyä saa tarvittavan määrän. Se menee hetkessä ruuanlaitossa tai vaikka salaatikastikkeessa. Pellavansiemenöljyssä taitaa olla jopa tuplat eli 1 ruokalusikallinen.

Vaikka mitä sanoittais rypsiöljystä, niin ei oo sama kuin kalasta saatu rasva. Mulla oli vuosia atooppinen ihottuma, ja en ollut ikinä syönyt kalaa pahan allergian vuoksi. Rasvatasapaino oli varmasti vinksallaan. No söin kyllä säännöllisesti rypsi- ja pellavansiemenöljyä, eipä ollut vaikutusta. Sitten löytyi E-epa (jossa rasva tislattu tyynenmeren rasvaisista kaloista) ja pystyin syömään sitä allergiasta huolimatta. En ole viiteen vuoteen aloituksen jälkeen käyttänyt kortisonia ollenkaan, eli iho kuntoutui pian. Lisäksi mulla vaikutti myös mielialaan, mutta siitä en osaa sanoa tarkemmin. Tajusin vain jossain vaiheessa että tietynlaiset säännölliset alakuloisuusjaksot oli jääneet pois.

Mutta mitä antaisi lapselle, ehkä sitten noita Möllereitä tai Omega 3 kids. (ei olla siis kokeiltu vielä mitään)

[QUOTE="vieras";23397298]Onko ne sitten yhtä hyviä sen suhteen kuin olisi kalasta saatu rasva, sisältääkö siis samat aineet?[/QUOTE]

No ap kysyi Omega 3:sta. Siinä pellavansiemenet ja rypsiöljy ovat huippulähteitä. Pellavansiemenöljyssä on lisäksi omega 6 ja Omega-9:iä.

Yhteistyössä