Mikä tämän elämän tarkoitus on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VihreäTee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

VihreäTee

Jäsen
11.03.2007
59
0
6
Sitä on taas joku syvällisten asioitten pohdintakausi menossa... Mut ihan oikeesti mikä järki tässä elämässä on? Kasvetaan aikuisiks, lisäännytään, tehdään töitä niska limassa ja kuollaan pois. Miettiikö kukaan muu tällasia asioita....?

No sitähän Monty Pythonkin mietti elokuvassaan... :whistle: Mutta kun on kyse Monty Pythonista, niin mitään järkevää siinä elokuvassa ei kyllä ollut! :laugh: :laugh:

Tässä elämän tarkoituksen pohdintaa... :xmas:
http://www.youtube.com/watch?v=wDlSlwqNcmY

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
No sitähän Monty Pythonkin mietti elokuvassaan... :whistle: Mutta kun on kyse Monty Pythonista, niin mitään järkevää siinä elokuvassa ei kyllä ollut! :laugh: :laugh:

Tässä elämän tarkoituksen pohdintaa... :xmas:
http://www.youtube.com/watch?v=wDlSlwqNcmY

Apua! Ehkä se on kuitenkin jotain muuta(kin) :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja MörköStiina:
Jos elämän tarkoitus on pohtia elämän tarkoitusta? Minua ei niinkään mietitytä se, että miksi täällä ollaan, vaan se, että minne täältä mennään, tai mennäänkö minneen :/

Sitäkin tullee mietittyä, minusta ne kuitenki liittyy toisiinsa. Mut sellastaki,että mikä järki on esim. markkinataloudessa ja rahassa ylipäätään. Miks pitää stressata ja suorittaa asioita joita ei oikeesti halua edes tehdä, mut jotka on "pakolllisia" koska niin kuuluu tehdä. Mitään ei mukaansa saa...

Tarkoitus....? En ihan tarkoitusta tiedä ;) mutta ehkä elämän "tarkoitus" on "vain" elää, tätä hetkeä, NYT. Se kuulostaa samaan aikaan sekä perin yksinkertaiselta, että kuitenkin vaikealta. Totuushan on, että meillä EI ole kuin TÄMÄ hetki, siinä pitäisi pysyä, elää se, kuin viimeisensä, parhaansa mukaan. Elämän kallisarvoisuus, se lahja siinä, paljastuu yleensä vastaa hetkien ehtoopuolella, tilaisuuksien jo mentyä. Jotta näin ei kävisi, olisi ehkä elämäntarkoitus oppia "tämä hetki", sen tärkeys.

"Elämän tarkoitus: oppia elämään".

Ihminen on luotu taivasta varten. Jokainen tekee valintansa tässä elämässä; haluaako kulkea tietä, joka vie kerran taivaaseen vai tietä, joka vie ikuiseen kadotukseen.

Joskus tuntuu, että ei tänne nauttimaan oo tultu. Tänne on tultu olemaan tuottava, järkevä ja kannattava. :|

Mutta kai täälä oikeesti vaan taistellaan kohtaloa vastaan ja koitetaan pysyä sopusoinnussa kaiken muun kans, myös itsensä.

Onnellinen elämä on kai se, mihin mää pyrin.

Ajattelen näin:
Elämän tarkoitus on oppia uutta kaiken aikaa, ja eniten opit matkan aikana itsestäsi. Toisinaan pelkäät sitä, mutta hetken matkaa taivallettuasi ymmärrät sen.
Rakkaus omiin lapsiin, ensin huolehdit, ja rakastat, sitten joskus päästät ne omilleen ja siltikin huolehdit heistä aina, :)

Alkuperäinen kirjoittaja VihreäTee:
Alkuperäinen kirjoittaja MörköStiina:
Jos elämän tarkoitus on pohtia elämän tarkoitusta? Minua ei niinkään mietitytä se, että miksi täällä ollaan, vaan se, että minne täältä mennään, tai mennäänkö minneen :/

Sitäkin tullee mietittyä, minusta ne kuitenki liittyy toisiinsa. Mut sellastaki,että mikä järki on esim. markkinataloudessa ja rahassa ylipäätään. Miks pitää stressata ja suorittaa asioita joita ei oikeesti halua edes tehdä, mut jotka on "pakolllisia" koska niin kuuluu tehdä. Mitään ei mukaansa saa...

No itse olen järkeillyt sen siten, että yritän elää elämäni niin, että voin tuoda ympärilläni oleville ihmisille iloa, ja tulen itsekkin siitä onnelliseksi

=) Mutta uskon myös, että ehkäpä meillä kaikilla on jokin eri tehtävä ja tarkoitus täällä? Mutta mitä varten, sitä en ymmärrä.. Ja tuosta markkina taloudesta, uskoisin, että se on vaan ihan ihmisten keksintöä, ja sillä tuskin on mitään tekemistä sen OIKEAN tarkoituksen kanssa.. Nämä ovat siis minun ajatuksia, en väitä että ne olisivat millään tavalla oikeita :saint:

Yhteistyössä