Mihin niitä rauhoittavia käytetään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on kauhea stressi ja univelkaa, en saa edes lääkkeiden avulla nukuttua. Tuntuu, että sydän hyppää ulos rinnasta kun pulssi on niin korkea. Hoidan yksin kaikki asiat ja pää on ihan sekaisin. Varsinkin illalla tulee kaikki mieleen, eilen menin nukkumaan klo 21 ja nukahdin tänä aamuna 5.30. En saa unta öisin, pyörin vaan. Haluaisin rentoutua ja lähteä jonnekin ilman lapsia, mut toisaalta en halua koska kukaan muu ei voi mun asioitani hoitaa ja ne asiat on mun päässäni kalenterissa. Tähän ei nyt auta mikään lapsenvahti joka vahtii pari tuntia lapsia, että äiti saa omaa aikaa. Haluan tämän käsien tärinän pois, elän ihan sumussa ja unohtelen asioita. Pitää viisi minuuttia miettiä jos joku kysyisi mikä viikonpäivä tänään on. Lapsen henkilötunnuksen loppu oli mulle ihan hepreaa kun sitä kysyttiin.. Saisin asiat hoidettua jos tämä stressiolo lähtisi pois.

Rauhoittavilla lääkkeillä saa sen "mielen melun" hetkeksi hiljenemään. Varmasti ihan hyvä väliaikaisratkaisu, että saa vedettyä henkeä, mutta lääkkeethän eivät hoida alkusyytä. Lääkkeillä lievennetään oireita. Alkusyy on sinun itse työstettävä pois hartioilta/mielestä. Itsensä ja mielensä kanssa on tehtävä jatkuvasti paljon töitä, jos haluaa terveeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olethan käynyt jo lääkärissä? Kilpirauhasen liikatoiminta voi aiheuttaa kyseisiä oireita.

En ole nyt käynyt paitsi hakemassa nukahtamislääkkeitä. Ei lääkäri unettomuuden syihin paneutunut millään tavalla vaikka useamman vuoden olen lääkkeitä syönyt. Uusi resepti vain käteen. Kilpirauhasarvoja on aina välillä katsottu, mutta viimeks 2v sitten. En kyllä usko, että siitä kyse... vaan stressistä.

Alkuperäinen kirjoittaja sirkkatälli:
Rauhoittavilla lääkkeillä saa sen "mielen melun" hetkeksi hiljenemään. Varmasti ihan hyvä väliaikaisratkaisu, että saa vedettyä henkeä, mutta lääkkeethän eivät hoida alkusyytä. Lääkkeillä lievennetään oireita. Alkusyy on sinun itse työstettävä pois hartioilta/mielestä. Itsensä ja mielensä kanssa on tehtävä jatkuvasti paljon töitä, jos haluaa terveeksi.

Mulle riittäis yksi rento päivä ilman niitä stressaavia ajatuksia ja yksi hyvin nukuttu yö. Kaikki on kasaantunut nyt ja tämä on oravanpyörä, univelka kasvaa ja sen takia en saa pään sisältöä nyt järjesteltyä...

Mulle riittäis yksi rento päivä ilman niitä stressaavia ajatuksia ja yksi hyvin nukuttu yö. Kaikki on kasaantunut nyt ja tämä on oravanpyörä, univelka kasvaa ja sen takia en saa pään sisältöä nyt järjesteltyä...

Pysähdy ja hengitä ja mieti, mikä juuri tässähetkessä on vialla? Yleensä tästähetkestä ei vikaa löydy...

Pysähdy ja hengitä ja mieti, mikä juuri tässähetkessä on vialla? Yleensä tästähetkestä ei vikaa löydy...
Unettomuus on kaiken taustalla. Jos saan nukuttua muutaman tunnin enemmän yössä=hyvin, jaksan seuraavana päivänä tosi hyvin ja olen energinen ja iloinen. Jos en saa nukuttua (viimeiset 2kk erittäin huonosti), niin pään sisältö on mössöä ja olen räjähdysherkkä.