mikä tähän maailmaan on mennyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
...Miksi nuoret on nykyään tuollaisia, miksi lapset nykyään tekee noin..

Noi alkaa olemaan jo päivittäiset lauseet ( taidan jopa itsekkin niitä joskus käyttää..)

Mutta..eikö pitäis ennemminkin kysyä mikä meitä aikuisia vaivaa kun emme ole pystyneet samaan kuin aiemmat sukupolvet, ja olemme kasvattaneet lapset ja nuoret "tuollaisiksi", jos asiaa aletaan tuolla tavalla miettimään.

Mutta mä en usko et lapset tai nuoret on nykyään kuitenkaan sen pahempia kuin mekään aikoinaan, sitä vaan silloin nuorena ei asiaa ajatellut niinkuin nyt vanhempana :whistle:

vai?

Minun mielestä lasten/nuorten käytökseen on pitkälti syy siinä ettei heille nykyään (siinä se sana taas:D) anneta minkään näköisiä velvollisuuksia, eikä vastuuta, vaan saavat tehdä niin kuin "itseltään hyvältä tuntuu". JA toisaaltaan taas se ettei perheet ole yhdessä, vanhemmat eivät tiedä/välitä tietää mitä lapset puuhailee... Hiukan tyyliin "pois silmistä, pois mielestä" tai "ei ne meidän lapset" :/

Lapsille ei myöskään opeteta, eikä näin ollen heille edes kehity, taitoa asettua muiden asemaan, eikä he opi koskaan ottamaan huomioon muita, se oma napa kun on lähin ja TÄRKEIN...

Alkuperäinen kirjoittaja -vieras-:
Minun mielestä lasten/nuorten käytökseen on pitkälti syy siinä ettei heille nykyään (siinä se sana taas:D) anneta minkään näköisiä velvollisuuksia, eikä vastuuta, vaan saavat tehdä niin kuin "itseltään hyvältä tuntuu". JA toisaaltaan taas se ettei perheet ole yhdessä, vanhemmat eivät tiedä/välitä tietää mitä lapset puuhailee... Hiukan tyyliin "pois silmistä, pois mielestä" tai "ei ne meidän lapset" :/

Lapsille ei myöskään opeteta, eikä näin ollen heille edes kehity, taitoa asettua muiden asemaan, eikä he opi koskaan ottamaan huomioon muita, se oma napa kun on lähin ja TÄRKEIN...

Hyvin kirjoitettu :)

Nykyään lapsille ei saa pitää kuria. Vaikka ne tekis mitä, niin ei kun päätä silitellään vaan, vastuuta ei tartte ottaa vaan vanhemmat ottaa sen lapsen puolesta. Vanhempien kanssa pitää olla kaveri, vanhempi ei saa olla auktoriteetti. Lapset ovat saaneet liikaa päätäntävaltaa, siinä syy.

Alkuperäinen kirjoittaja miira:
Nykyään lapsille ei saa pitää kuria. Vaikka ne tekis mitä, niin ei kun päätä silitellään vaan, vastuuta ei tartte ottaa vaan vanhemmat ottaa sen lapsen puolesta. Vanhempien kanssa pitää olla kaveri, vanhempi ei saa olla auktoriteetti. Lapset ovat saaneet liikaa päätäntävaltaa, siinä syy.

mä en usko kyllä ihan tuotakaan.

Itseasiassa kun media ja myös aikuiset muutenkin kiinnittävät huomionsa vain niihin ongelmanuoriin, joita sit kuitenkin on murto-osa niistä lapsista.

Positiivista asiaa nuorista/lapsista on aivan liian vähän esillä.

tiedätkö miksi..
koska tukistaminen ja nippurikin on jo väkivaltaa...
en hyväksy lasten pahoinpitelyä mut voiko kaikki ihan puhtaasti sanoa että nippuri on väkivaltaa ??
tai se että niskavilloista välillä tukistaa...(kumminkaan ei jää käteen asti hiuksia )

Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Lapset ja nuoret on nykyisin ihania! Vanhukset saisivat katsoa peiliin. :/

Tätä mie peesailen täysin! Nuorilta odotetaan kunnioitusta vanhoja ihmisiä kohtaan, mutta kai nuoria vois edes vähän kunnioittaa eikä kattoa vaan pitkin nenänvartta..

Hyvä nikki sinulla! ;)

taitaa se olla vähän niin, että ne vanhukset esim. kaupassa kiilailee eteen, että minä, minä, minä....tahdon tuon lihakimpaleen, ennen kuin sinä ehdit jne. ihan kuin elettäisiin jotain pula-aikaa, loppuu pian juuri hänen nenän edessään tuote. pitävät itsestäänselvyytenä, että heille kuuluu AINA istumapaikka, vaikka vielä olisi hyvinkin kestävät jalat, vaikka vieressä olisi nuori jalka paketissa!!

Nappaa miltä tahansa vuosikymmeneltä aikakausilehti ja samaa asiaa päivitellään sielläkin. :D Ihan oikeasti, vanhassa 30-luvun kotiliedessä päiviteltiin "nykynuoria" ja heidän kielenkäyttöään. Ja varsinkin kun joka paikassa pitää hokea "kiva" sanaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Nappaa miltä tahansa vuosikymmeneltä aikakausilehti ja samaa asiaa päivitellään sielläkin. :D Ihan oikeasti, vanhassa 30-luvun kotiliedessä päiviteltiin "nykynuoria" ja heidän kielenkäyttöään. Ja varsinkin kun joka paikassa pitää hokea "kiva" sanaa. :D

"vähäx on hiQ daa ku mä vedin aamulla nää kulmat ihan vituralleen..." *nenään honottaen* Ei taitaisi 30-luvun mumma edes osata närkästyä, kun ei ymmärtäisi :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:

"vähäx on hiQ daa ku mä vedin aamulla nää kulmat ihan vituralleen..." *nenään honottaen* Ei taitaisi 30-luvun mumma edes osata närkästyä, kun ei ymmärtäisi :kieh:

Niukin vaatemuoti voisi tietysti tehdä vähän tiukkaa. :D