Mikä sopiva paino, jos pituutta 165cm??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihduttaja

Vieras
Olen laihduttanut ja nyt painan 59kg. Mutta tuntuu, että maha roikkuu (siihen ei taida auttaa, vaikka kuin paino putoaa) ja muutenkin koen itseni vielä lihavaksi... Onko se vaan päähän pinttymä - että siis vaan KUVITTELEN olevani lihava... vai vieläkö oikeasti on matkaa ihannepainoon?

Haaveilen ehkä 55-56kg... eli muutama kilo vaan pois.

50kg, niin alkaa näyttämään ihmiseltä.

Olen 166cm ja ennen raskautta painoin 50kg, nyt olen 66kg ja läski. Maha roikkuu, peppu on hehtaarin kokoinen ja kaikki ylimääräinen pepussa ja mahassa, kädet, naama ja sääret laihat tikut paksusta keskivartalosta.

Synnytyksestä aikaa tosi kauan, mutta en saa itseäni aloittamaan laihista ja harmittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yks läsy:

Olen 166cm ja ennen raskautta painoin 50kg, nyt olen 66kg ja läski. Maha roikkuu, peppu on hehtaarin kokoinen ja kaikki ylimääräinen pepussa ja mahassa, kädet, naama ja sääret laihat tikut paksusta keskivartalosta.

Synnytyksestä aikaa tosi kauan, mutta en saa itseäni aloittamaan laihista ja harmittaa.

50kg??? Liian laiha kai sitä sitten olisi...

mun mielestä kans ehkä 50. ite oon saman pitui ja painan 52 ja kyllä musta ainaki kiinni saa monestaki kohtaa. aiemmin painoin 48 ja sillo olin parhaan näköi. riippuu kyl varmaa rakenteestaki. mä ite oon tosi "siroluinen" siks näyttäisin kauheelt tankilta jos painaisin lähemmäs 60

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo, BMI olisi vain noin 18.

Ja 55-kiloisenakin painoindeksi on noin 20. Normaalipainoisena pidetään 20-25 BMI.

Mä oon muutaman sentin sua lyhempi ja mulle n. 55kg on hyvä paino, jossa on hyvä olla. Joskus paino putoaa vahingossa 50 kilon kieppeille ja se on mulle liian vähän. Silloin olen väsynyt ja kiukkuinen. Näytänkin paremmalta, kun on muutama kilo enemmän. :)

Mitä se peili kertoo jos katsot etkä ajattele mahaa? Musta noi nykyiset mitat on ihan ok. Käytkö punttisalilla? Siellä saa itseään pienempään pakettiin. Vatsalle en tiedä mitä tehdä, jos nahka venynyt raskauden takia niin voi olla että auttaa vaan plastiikkakirurgi. Ole armollinen itselles :)

Alkuperäinen kirjoittaja una:
mun mielestä kans ehkä 50. ite oon saman pitui ja painan 52 ja kyllä musta ainaki kiinni saa monestaki kohtaa. aiemmin painoin 48 ja sillo olin parhaan näköi. riippuu kyl varmaa rakenteestaki. mä ite oon tosi "siroluinen" siks näyttäisin kauheelt tankilta jos painaisin lähemmäs 60

Mäkin olen siroluinen ja nimenomaan alle 50kg painossa näytän aneemiselta ja ankealta. :) Kun on muutama kilo enemmän, näytän edelleen hoikalta ja sirolta, mutta terveemmältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo, BMI olisi vain noin 18.

Ja 55-kiloisenakin painoindeksi on noin 20. Normaalipainoisena pidetään 20-25 BMI.

Painoindeksiä ei kannata tuijottaa.
Peili ratkaisee ja ruumiinrakenne.

Muuten normaalipainoisen painoindeksi alkaa 18,5 ei 20.
Painoindeksi Painon määritys
18,5 - 24,9 normaali paino
25 - 29,9 lievä lihavuus
30 - 34,9 merkittävä lihavuus
35 - 39,9 vaikea lihavuus
40 tai yli sairaalloinen lihavuus

http://www.sydanliitto.fi/testaa/fi_FI/painoindeksi/

Mä olen kans 164cm pitkä ja painan nyt n. 58kg ja lihavalta tuntuu! Täytyy alkaa vähän katsomaan mitä suuhun laittaa ja liikkua tehokkaammin, hyvä paino on aikaisemmin ollut n. 52kg, ennen kapsia painoin tuon verran.

Täällä kanssa yksi 164 cm eli pitkänhuiskea olen :) Mun mielestä tuo painokysymys on todellakin hyvin yksilökohtainen. Riippuu luustosta ja muusta rakenteesta. Minä viihdyn parhaiten, jos paino on noin 52 kg. Mutta se voisi olla enemmänkin, jos tilalla on lihasta eikä löllykkää. Nyt painan noin 53-55 kg. Paino siis hieman heittelee, mutta lihaksen tilalla on läskiä... Kesän tavoite on kiinteytyä, eikä tuijottaa painoa!!

Minä olen pitkä 158cm ja painan 51kiloa. Sen alle en painon anna mennä kun kyllä silloin on liian laihan näköinen. Sellanen ruipelo. Varsinkin jos ei ole edes lihaksia. Nyt olen normaalin laihan ja terveen näköinen. Ihmeen laihoja ihmisiä täällä kyllä ja oudon matalaa painoa ihannoitte. Luulisi siis 165cm olevan jotain 55-58kiloa..

Yhteistyössä