Mikä siinä on niin pahaa jos lapsi on yön muualla kuin kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en todellakaan tiedä mikä yökyläilyssä on huonoa?
Mieluummin isovanhemmilla yötä kuin vuorohoidossa.
Itse vuorotöitä tehneinä vanhempina arvostimme todella korkealle sitä, että isovanhemmat halus ottaa lapsen yökylään ilta- / yövuoroina.

Musta on ainakin järkevämpää,
että lapset ovat esim. nyt isovanhempien kanssa mökillä, kun me vanhemmat ollaan duunissa.
Kivahan se on päästä uimarannalle, leikkiä vapaasti pihalla ja olla ylipäänsä pois
kaupungista.
Lapset ei toki oo ihan pieniä, 7v ja 3v,
mutta kyllä täällä on porukkaa joiden tän ikäiset lapset ei oo olleet pois kotoaan.

Yökyläilyä en vastusta. Toine juttu miten pienenä ja kuinka usein. Meillä alotettiin 1v tutussa mummilassa ja toisen kerran on kotona ollut yöhoitaja, vauvana en kokenu tarpeelliseksi antaa yökylään/pitkäksi päiväksi. Mutta taatusti pääsee yökylään kun haluaa ja sitä ennen jos tulee tarve saada hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
No miksi ne yöhoidon vastustajat eivät tule tähän mitään sanomaan.

Se riippuu tilanteesta. Jos on ihana kiva mummula, niin ei kai siinä mitään, jos se lähtee lapsen tarpeista.

Mutta sellainen kuulostaa pahalta, jos siitä alkaa tulla tapa, että lapsi viedään hoitoon että päästään itse bilettämään.

Kieltämättä kateellisena ajattelen, miten oli turvallinen ihana mummula-maatalo/-tila mulla ja veljellä kun oltiin lapsia. Meidät lähetettiin sinne maalle kesällä pidemmäksi aikaa. Mutta ei meidän mummuloista ole sellaiseen, että laittaisin lapset sinne.

Yhteistyössä