Mikä siinä on että naiset antavat itsensä rupsahtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isildur1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä missä piireissä te oikein pyöritte, mutta mä en ole kyllä kuullut mitään negatiivista mun liikkumisesta, päin vastoin. Olen jopa saanut muutkin liikkumaan!
Tosin en hehkuta sitä välttämättä sellaisille ihmisille joita liikkuminen ei todella kiinnosta.

Mä en hehkuta sitä kenellekkään enkä pyöri yhtään missään piireissä =) Ihan normisti puhuminen on jo tässä aihepiirissä liikaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;28774158:
Mä en hehkuta sitä kenellekkään enkä pyöri yhtään missään piireissä =) Ihan normisti puhuminen on jo tässä aihepiirissä liikaa :D

Outoa.:D

Eivät antaisi, jos mies panostaisi lasten ja kodinhoitoon omalla puolikkaallaan ja jos mies maksaisi kalliit kauneushoitola, kampaaja yms. käynnit. Äitiyspäivärahalla ja lasten takia pätkätyöläiseksi joutuvalla ei ole varaa pitää huolta itsestään kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;28774173:
Voi kuule, ihmiset on kummallisia :D

Ei ne tärkeimmät, ihanimmat. Vaan vaikka työkaverit, naapurit, sukulaiset... Ne, joiden kanssa pitää olla tekemisissä monesti aika paljonkin ja välit täytyy pysyä neutraalina.

Mä oisin tyytyväinen, jos mulla ois joku "liikkuva" työkaveri. Tällä hetkellä itse ns. läskikunnossa, mutta tien kulkeminen kohti toisenlaista tulevaisuutta on jo aloitettu. Mä haluaisin löytää jonkun suunnistusta harrastavan aktiivisen tyypin, jolta vois kysellä kaikkea tyhmää näin alkumetreillä. :D Ois ihan huippua.

[QUOTE="vieras";28774151]Juuri näin. Tai kun joku näkee sut lenkillä. Se on rumaa ja ilkeää. Se on ylipainoiselta pois. Se hikoiluttaa työpaikan pullukkaa "Sirkkaa", että "Taina" juoksee. Oikeasti.[/QUOTE]

Huh, uskon toki kun näin vakuutetaan. Mutta ihmettelen silti. Miksi, mikä niitä ihmisiä vaivaa? Häpeä omasta saamattomuudestaan?

Mun mielestä jotain "rupsahtamista" paljon pahempi ongelma joillakin naisilla on katkeruus, joka kumpuaa jostain (jos mistään) ja kaikesta valitetaan, vaikka elämässä kaikki olisikin periaatteessa hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28774243:
Mun mielestä jotain "rupsahtamista" paljon pahempi ongelma joillakin naisilla on katkeruus, joka kumpuaa jostain (jos mistään) ja kaikesta valitetaan, vaikka elämässä kaikki olisikin periaatteessa hyvin.

Heh, tämähän on se vanha klisee, että ikääntyessään alun perin sosiaalisista miehistä tulee mykkiä jurottajia, ja iloisista ja hyväntahtoisista naisista katkeria valittajia. :D Pitää varmaan jonkun kohdalla paikkansakin, mutta lieneekö ongelma enemmistön kohdalla kuitenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28774218:
Huh, uskon toki kun näin vakuutetaan. Mutta ihmettelen silti. Miksi, mikä niitä ihmisiä vaivaa? Häpeä omasta saamattomuudestaan?

Olen tulkinnut itse, että heidän täytyy päästä sanomaan, että he on rennompia ja mutkattomanpia. Että he osaa nauttia elämästä ja kantavat kilonsa hymyillen.

He kuvittelee, että minä en osaa nauttia, minä piiskaan itseäni, minä syön vain porkkanoita ja kaalinkantoja. Vaikka oikeasti nautin ehkä elämäni parasta aikaa. Ja että saan liikunnasta niin paljon, että se kannattaa.

Täytyy myöntää, että en mä viitsi meikata, kun on vaan vauvan kanssa tai kotona pitää kivoja kuteita, kun sotkeutuu kuitenkin.
Tosin jos "ulos" mennään niin sitten on korkkarit jalassa ja tukka ojennuksessa.

voi herranjee! jos on neljän lapsen kotiäiti, missä hemmetin välissä sitä käy salilla ?! tai meikkaa.. muutenkin kuin nopeasti ripsivärillä. vaatteiksi valitsee ne mukavat verkkarit, koska kireissä farkuissa on ikävää kyykistellä hiekkalaatikolla

[QUOTE="Jenny";28774328]voi herranjee! jos on neljän lapsen kotiäiti, missä hemmetin välissä sitä käy salilla ?! tai meikkaa.. muutenkin kuin nopeasti ripsivärillä. vaatteiksi valitsee ne mukavat verkkarit, koska kireissä farkuissa on ikävää kyykistellä hiekkalaatikolla[/QUOTE]

Salilla? Juokset puoli tuntia muutamana iltana viikossa ja jumppaat olkkarissa lasten kanssa. Verkkarit? Myydäänkö niitä vielä jossain?

Kuka puhui meikkaamisesta? En tässä tarkoiteta perse kireänä kulkevaa hutsua täysissä meikeissä, vaan siistiä ja itsestään huoltapitävää tavallista naista.

Totta kai kumppanissa tapahtuu iän myötä muutoksia. Siitä ei pääse mihinkään. Ei kuitenkaan ole okein lakata panostamasta omaan ulkonäköönsä. Jos jompikympi laiminlyö ulkonäkönsä, on toisella oikeus tehdä omat ratkaisunsa.

[QUOTE="Jenny";28774328]voi herranjee! jos on neljän lapsen kotiäiti, missä hemmetin välissä sitä käy salilla ?! tai meikkaa.. muutenkin kuin nopeasti ripsivärillä. vaatteiksi valitsee ne mukavat verkkarit, koska kireissä farkuissa on ikävää kyykistellä hiekkalaatikolla[/QUOTE]Olet tehnyt arvovalinnan. Kanna sen seuraukset.

[QUOTE="vieras";28774034]Mun on pakko olla samaa mieltä. Olen nainen.

Treenaan pysykseni kunnossa. Samoin kyllä tekee miehenii. Iso osa naisista lihoo, kurpahtaa, lerpahtaa. Voi vetää"krokseissa" ja nirunautopissa jenkkakahvat ja tyrät rytkyen. Selluperseellä vaan Muumimaailmaan kaikkien muitten kanssa samaan aikaan. Sielä niitä on. Menkää kattomaan.

Sitten kimitetään tupalajuuston takaa, että mitä sä ravaat kaiket illan tuola lenkkipoluilla. Tommonen kuikelo. "Miehetkin arvostaa, kun on kiinnipidettävää ja mun mieskin on sanonut, että tykkää muodoista."[/QUOTE]

Ei se lenkkeily ole ainakaan sisäistä kauneutta tuonut.
Itse olen vähän pullukka, liikun kyllä 5 kertaa viikossa ja työkaverin maraton treenit ei ole mua koskaan haitanneet. Tälläkin hetkellä olen 50 naisen työyhteisössä. Laihdutukseen ja liikkumiseen on aina saanut tukea työyhteisössä, mutta tukenut olen itsekin. Sulla ei ihan kuulosta siltä, että tukea riittäis tähän mun tuplajuuston lopetukseen.

En tiedä missä piireissä te oikein pyöritte, mutta mä en ole kyllä kuullut mitään negatiivista mun liikkumisesta, päin vastoin. Olen jopa saanut muutkin liikkumaan!
Tosin en hehkuta sitä välttämättä sellaisille ihmisille joita liikkuminen ei todella kiinnosta.

Tykkään!

Mua työkaverit on innostaneet erilaisiin liikuntatapahtumiiin ja yhteistempauksiin. Ne ei automaattisesti ajattele, että mätän kaksin käsin tuplajuustoa narutopissa muumimaailmassa:) Näin olen löytänyt esim pumpin ilot, lumikenkäilyn ja vaeltamisen. Sun kaltaisia innostajia sais olla enemmänkin!

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä olen laihtunut 10kg siitä, kun tapasin mieheni. Nykyään liikun paljon enemmän. Mä pidän muutenkin enemmän itsestäni huolta ja pukeutuminen ja muoti on mulle nykyään tärkeitä asioita ja olen kiinnostunut pukeutumisesta. Tavatessamme mun tyyli oli ihan järkky :D

Ei se nyt voi olla näin vaikeaa :) Tuossa on tutkimusta miesten ja naisten painoindeksin eroista ikävuosittain. Ei kerro siis yhtikäs mitään aiheesta josta puhumme!! Mukana ovat sinkut, vähän aikaa seurustelleet, pisempään seurustelleet, juuri tällä hetkellä jätetyt bodyfitness tyypit jne jne. Jos haluaisi tehdä aukottoman tutkimuksen, kumpi lihoaa vakiintuneessa suhteessa keskimäärin nopeammin tulisi se tehdä seuraavasti: Otettaisiin ihmisen painoindeksi seurustelun alkaessa, jota verrattaisiin painoindeksiin, kun suhde "vakiintunut". Tuossa pitäisi lisäksi määrittää mikä on "vakiintunut suhde". Karsia tiettyjä ikäryhmiä ja painoryhmiä pois jne, erittäin haastava siis tehdä tuollaista aukotonta tutkimusta.

Okei, aloittakaamme siis oma pienimuotoinen tutkimus aiheesta.

Painoindeksini suhteen alussa: 20
Mieheni painoindeksi suhteen alussa: 22

Painoindeksini nyt (15 vuotta myöhemmin): 20
Mieheni painoindeksi nyt: 25