Mitäs tähän nyt sanois..? No, osaksi ainakin lastenhoidosta tekee rankkaa se että.. no hitto.. Jos mä alotan näin, mulla on itselläni nyt 8 kk vanha poika (olen myös raskaana, joka tekee pojan hoitamisesta välillä ihan fyysisestikin raskasta, kun toinen ei vielä edes konttaa.. ), olen koko ajan huolissani pojasta:
-onkohan se nyt saanut suuhunsa jotain ku noin maiskuttaa?*kaivaa vauvan suuta, vauva kokeilee purukalustoaan kun on luovuttanut suun kiinnitiristämisen kanssa* ,
-no nyt mä päästin sen ryömimään lattialle ilman housuja, hitto.. täytyy laittaa sille housut ettei tuu palovammoja..*pyydystää kovaa vauhtia karkuun menevän vauvan ja karmean itkupotkuraivarin jälkeen saa vihdoin vauvalle housut jalkaan, hetken päästä sukat on kuitenkin jaloista kadonneet jos sellaiset on erehtynyt laittamaan*
- Mikä toi ääni oli? kerpeleen pennut jos niiltä lentää joku pallo tohon partsille ku vauva nukkuu siellä! *käy tarkistamassa ja jatkaa imurointia, tiskaamista, pyykkienpesua..*
-voi kettu, olikohan toi kukka myrkyllinen? *ottaa rytätyt kukanlehdet lapsen kädestä ja saa taas lapsen itkemään*
-No nyt sillä valuu taas toi räkä.. Pliis, älä oo flunssa, älä oo flunssa..
Mä en tiedä yhtään millasen kuvan tästä kirjotuksesta saa, mutta siis rankinta on se, että haluaa olla hyvä äiti, hyvä vaimo, pitää kodin siistinä, olla edustava, täytyy muistaa ulkoilla lapsen kanssa, hoitaa asiat... Ja se hetki kun tulee vaikka joku kylään "ihanaa, nyt mä saan istua vähän aikaa ja juoda kahvia" niin vauva on muuten vaan kiukkuinen, ruoka ei kelpaa, syliin halutaan mutta ei halutakaan, mikään lelu ei ole kiva, ei edes ne vilkkuvat ja soivat mitkä yleensä jaksavat viihdyttää, kappas, lapsella olikin vatsa sekaisin "miksiköhän? mitäs mä sille syötinkään?", saan vaihdettua vaipan... Istun kahvipöytään uudestaan "no, nyt" pidän lasta sylissä ja hyppyytän, koska mikään muu ei juuri nyt kelpaa... "ai, nytkö sun täytyy jo lähtee? No, seuraavalla kerralla sitten!"
Oonkohan mä nyt hirveen sekava, mutta siis, lapsi on mulle älyttömän rakas enkä sitä mihinkään vaihtais. Arvostan joka päivää, joka hetkeä jonka saan lapsen kanssa viettää, kunpa vaan voisin keskittyä pelkästään lapseen, joka päivä ja koko ajan.. Se on oikeastaan se muu elämä joka tekee kotiäitiydestä rankkaa.. ei niinkään se lapsi, vaan se kaikki muu.