Mika siina avoliitossa on niin kamalaa?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siis ei siina mitaan jos menee naimisiin, mutta miksi varsinkin taalla palstalla lahes halveksutaan avoliitossa elavia. Miksi ihmeessa? Eiko ole jokaisen oma asia kuinka tekee eika sita tarvitse halveksua ja katsoa nenanvartta pitkin?

Mun mielesta avopari voi yhtalailla olla toisiinsa taysin sitoutunut eika avoliitto tarkoita sita, etta siita lahdetaan jos ei huvita. Kihloissa avopari voi olla eika tarvitse heti olla miettimassa haita. Mulle kihlaus ei ole lupaus avioliitosta vaan halutaan vain osoittaa muille, etta varattuja ollaan. Ei sellainen ole mikaan leikkikihlaus niin kuin joku alypaa taalla joskus vaitti. Eikohan se kihlaus ole tarkea sille parille eika se ole mitaan leikkia.

Jotkut haluavat saada lapsensa avioliitossa, mutta mulle se ei ole tarkeaa. Kylla ma haluan joskus naimisiin, mutta ei mun elama siihen lopu jos en paase koskaan naimisiin. Lapsia voin miehen kanssa tehda vaikka kymmenen, mutta naimisiin ei ole pakko menna.

Ja kun tuossa yhdessa ketjussa kyseltiin avioliiton etuja, niin joku kirjoitti etta mielummin rouvana pilke silma kulmassa kuin vanha piika nuttura kirealla. Siis jos ei mene koskaan naimisiin, niin on automaattisesti vanha piika. Musta ei ainakaan sellaista saa, koska mulla on lapsi eika vanhalla piialla lapsia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Siis ei siina mitaan jos menee naimisiin, mutta miksi varsinkin taalla palstalla lahes halveksutaan avoliitossa elavia. Miksi ihmeessa? Eiko ole jokaisen oma asia kuinka tekee eika sita tarvitse halveksua ja katsoa nenanvartta pitkin?

Mun mielesta avopari voi yhtalailla olla toisiinsa taysin sitoutunut eika avoliitto tarkoita sita, etta siita lahdetaan jos ei huvita. Kihloissa avopari voi olla eika tarvitse heti olla miettimassa haita. Mulle kihlaus ei ole lupaus avioliitosta vaan halutaan vain osoittaa muille, etta varattuja ollaan. Ei sellainen ole mikaan leikkikihlaus niin kuin joku alypaa taalla joskus vaitti. Eikohan se kihlaus ole tarkea sille parille eika se ole mitaan leikkia.

Jotkut haluavat saada lapsensa avioliitossa, mutta mulle se ei ole tarkeaa. Kylla ma haluan joskus naimisiin, mutta ei mun elama siihen lopu jos en paase koskaan naimisiin. Lapsia voin miehen kanssa tehda vaikka kymmenen, mutta naimisiin ei ole pakko menna.

Ja kun tuossa yhdessa ketjussa kyseltiin avioliiton etuja, niin joku kirjoitti etta mielummin rouvana pilke silma kulmassa kuin vanha piika nuttura kirealla. Siis jos ei mene koskaan naimisiin, niin on automaattisesti vanha piika. Musta ei ainakaan sellaista saa, koska mulla on lapsi eika vanhalla piialla lapsia ole.

Kaikilla se maailman kuva on niin halvatun mustavalkonen..Kun eikö se perkule oo ihan sama onko vai eikö oo ja kuka kenekin kanssa, jos vaan itse on onnellinen...

no hö, etkö sä nyt vieläkään ole oppinut sitä, et avovaimo on avovaimo vaan sen takia ku kukaan ei ole sitä huolinut AVIOvaimoksi :headwall: :headwall:

*pyörittelee päätään ku toinen ei tajuuuuu*

:D

Mie en yksinkertaisesti näe mitään sen kummempaa syytä mennä naimisiin,elämä on mallillaan näin.Elän yhdessä mieheni ja lapsen kanssa ja ollaan sitouduttu toisiimme ei siihen sitä papin amenta tarvitse.

Eikai mitään kamalaa, mun mielestä. Mä en ylipäätään jaksa ymmärtää että täällä vatvotaan jatkuvasti näitä. Eikai siinä tarvitse olla sen ihmeellisempää syytä jos haluaa elää avoliitossa. Mun mielestä kihlauksella ei ole enää samaa merkitystä kuin ennen, ei siis ole automaattisesti lupaus avioliitosta. Ajat ja tavat muuttuu. Jokaisella on onneksi oikeus valita asuuko avo- vaiko avioliitossa. Eikä sitä tarvitse muille selitellä.

Minusta siinä ei ole mitään kamalaa. Minulle on ihan sama avioituvatko ihmiset,

jotka elävät yhdessä vai eivätkö tai elävätkö rekisteröidyssä tai rekisteröimättömässä suhteessa.

Itse olen naimisissa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
no hö, etkö sä nyt vieläkään ole oppinut sitä, et avovaimo on avovaimo vaan sen takia ku kukaan ei ole sitä huolinut AVIOvaimoksi :headwall: :headwall:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Mutta mikas sellainen nainen on joka ei halua naimisiin? :whistle:

Eihän se ole nainen eikä mikään.

Kyllä jokaisen naisen kuuluu toivoa, että joskus pääsee naimisiin.

Muutenhan joku voi luulla, ettei ole ikinä kelvannut kenellekään miehelle, ja millä muulla sitä omaa arvoa oikein mitattaisiin? :o

Se on vaan tekosyy...Niin täällä palstalla ainakin uskotellaan olevan..Kaikki kun ei halua ja kaikki sitä kun ei tunnu tajuavan..
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Herran kurissa nuhteessa, ei sovi olla jumalaton lemmenpari :saint:

:laugh: :kieh:

Täh, etkö usko? :o :xmas:
Jos se elää itse susiparina! :o :snotty: :headwall:

En tietääkseni ole susi. Jalkoja on edelleen vain kaksi eikä karvoituskaan riitä kuin geenimanipuoliduksi kaljusudeksi (lat. lupus kekkonen)

Eihän se ole nainen eikä mikään.

Kyllä jokaisen naisen kuuluu toivoa, että joskus pääsee naimisiin.

Muutenhan joku voi luulla, ettei ole ikinä kelvannut kenellekään miehelle, ja millä muulla sitä omaa arvoa oikein mitattaisiin? :o
Unohdit että pitää haluta niitä isoja prinsessa-häitä, kermaleivos mekkoineen. :x

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Herran kurissa nuhteessa, ei sovi olla jumalaton lemmenpari :saint:

:laugh: :kieh:

Täh, etkö usko? :o :xmas:

eli siis se Papin aamen pyhittää kaikenko?

Entäs jos on naimisissa vain maistraatin maininalla :xmas:

Jää pohtimaan asiaa, tuomarin vihkimänä :'(

sellainen joka ei oikeasti vaan kelpaa kenellekään vaimoksi ja siksi uskottelee itselleen että ei edes haluaisi naimisiin.

Näin olen palstalta oppinut :D :kieh: :xmas:

näin varmasti on. Ja sitten taas jos haluaa naimisiin, on tyhmä- koska luulee rengasamalla miehen onnen kestävän kauemmin. :xmas:

sellainen joka ei oikeasti vaan kelpaa kenellekään vaimoksi ja siksi uskottelee itselleen että ei edes haluaisi naimisiin.

Näin olen palstalta oppinut :D :kieh: :xmas:

Voi ei ..noinkos se onkin .
Täytynee suostua ensi kerralla miehen kosintaan jotta
minuakin voidaan kutsua rouvaksi
:saint:

Yhteistyössä