Mikä pakko homoista on tykätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nanna

Vieras
Siis jos ihan tavan tallaaja, niin kuin minä, ei välitä homoista (jos nyt en inhoakaan) niin mitä sitten?

Miten se vaikuttaa jonkun Pertti Perushomon elämään jos siitä ei tykätä?

sille iskee vaikka masis jos ei tykätä? Nykyäänhän on aivan pakko tykätä kaikesta erikoisesta, etkö tienny?

Tosin alkaa vituttaa tuo kaikenmaailman hullujen yms. paapominen.

sori :/

eihän kenestäkään tavii tykätä, mut toimeen pitää tulla.

ja jos sä esim tutustut johonkin ihmiseen jonka kanssa viihdyt ja vietät aikaasi, ja käy ilmi et onkin homo, niin sittenkö et enää viihdy hänen kanssaan?
vai kysytkö aina ensimmäisellä tapaamisella kaikilta et ookkonä homo?

(toi kysymys oli yleisesti esitetty, ei pelkästään ap:lle ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:
Mutta kun sähän et kai tunne kaikkia homoja? Miten sitten voit sanoa ettet tykkää niistä? Yleensähän ajatellaan, että typeristä ennakkoluuloista pitäis päästä eroon.

Mikä ennakkoluulo mulla on, jos se stereotypia jota joka tuutista työntyy on sellaista, josta en tykkää?

Miksi mun pitäisi tuntea kaikki homot, tai edes yksi?

Siis oikeasti, mikä ennakkoluulo? En tykkää punahiuksisista miehistäkään, pitääkö tästäkin päästä eroon?

Mikä ihme siinä on, että lapsista pitää tykätä siksi, että he ovat lapsia?

Ei mistään ryhmästä voi pitää siksi, että kyseessä on jokin ryhmä. Yksilöistä voi pitää, kuuluivatpa he mihin ryhmään tahansa.

Mutta kun sähän et kai tunne kaikkia homoja? Miten sitten voit sanoa ettet tykkää niistä? Yleensähän ajatellaan, että typeristä ennakkoluuloista pitäis päästä eroon.

Just, ei kyse oo välttämättä ennakkoluuloista. Mä tunnen joitain homoja, ne ei vaan ollu mun tyyppisiä ihmisiä ja silti heidän kanssaan tulee toimeen. Ei ole ennakkoluuloja mistä päästä eroon. Niitä on varmaan ihan yhtä monenlaisia kuin muitakin ihmisiä. Ja aika moni ihminen on toiselle ihmiselle samantekevä. Ne vaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna:

Mikä ennakkoluulo mulla on, jos se stereotypia jota joka tuutista työntyy on sellaista, josta en tykkää?

Siis oikeasti, mikä ennakkoluulo? En tykkää punahiuksisista miehistäkään, pitääkö tästäkin päästä eroon?

Stereotypia tarkoittaa yleistystä, joka ei siis päde läheskään kaikkiin. Jos sinulla on stereotypian perusteella syntynyt mielikuva jostain ihmisryhmästä, olet ns. väärillä jäljillä. Stereotypian perusteella et voi sanoa, pidätkö jostain vai et, tuntematta ko. ihmisiä ollenkaan.

Edelleen, voit olla pitämättä homoista, mutta jos sinulla on tarve mollata heitä ja saada jotain ällötyksenväristyksiä heitä kohdatessasi, sinun olisi parempi opetella pääsemään eroon asenteestasi.

Kenestäkään ei ole pakko tykätä, mutta osoittaa suurta typeryyttä todeta yleistäen "en pidä homoista". Kun entä jos joku tuttu, josta pitää onkin homo?

Vähän niinku mä sanoisin näkemättä kaikkien tuttujeni rönttöä, että "en pidä posliineista". Tai kertoisin kaikille, että "en pidä persseksin harrastajista". Entä jos mun paras kaveri onkin posliini joka harrastaa yksistään persseksiä, hän ei vaan sitä minulle kerro?

Aika helvetin tyhmä pitää olla jos ei tajua, ettei kaikki ihmiset ole sitä, mille päällepäin näyttävät....

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna:

No en minäkään siitä stereotypiasta tykkää mitä syötetään!! Mutta eihän se nyt ole mikää totuus! Ymmärsinkö nyt siis oikein, sä et pidä stereotypisesta homosta, joten sä päätät jo etukäteen, ettet pidä yhdestäkään homosta tällä planeetalla? Entä jos et tykkää stereotypisesta naisesta? tai miehestä? ja jos sä et tykkää punatukkaisista miehistä, niin sä varmaan tarkoitat, ettet pidä heitä hyvännäköisinä, etkä sitä että kaikki punahiuksiset mihehet on ikäviä ihmisiä?

Alkuperäinen kirjoittaja UGH:
Kenestäkään ei ole pakko tykätä, mutta osoittaa suurta typeryyttä todeta yleistäen "en pidä homoista". Kun entä jos joku tuttu, josta pitää onkin homo?

Vähän niinku mä sanoisin näkemättä kaikkien tuttujeni rönttöä, että "en pidä posliineista". Tai kertoisin kaikille, että "en pidä persseksin harrastajista". Entä jos mun paras kaveri onkin posliini joka harrastaa yksistään persseksiä, hän ei vaan sitä minulle kerro?

Aika helvetin tyhmä pitää olla jos ei tajua, ettei kaikki ihmiset ole sitä, mille päällepäin näyttävät....

Mun mielestä ihan (en halua kiroilla niin kuin sinä) tyhmää on olla miettimättä mitään omilla aivoilla. Jos on vallitsevaa muotia tykätä homoista, suurin osa tykkää kyseenalaistamatta ollenkaan, tarvitseeko.

Jos ei mitenkään vaikeuta kenenkään elämää, ei hauku (niin kuin EN tee tässäkään) niin mitä se ketään kaivelee jos ei tykkää, ja kysyttäessäkin vastaa että hei, ei nappaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Just, ei kyse oo välttämättä ennakkoluuloista. Mä tunnen joitain homoja, ne ei vaan ollu mun tyyppisiä ihmisiä ja silti heidän kanssaan tulee toimeen. Ei ole ennakkoluuloja mistä päästä eroon. Niitä on varmaan ihan yhtä monenlaisia kuin muitakin ihmisiä. Ja aika moni ihminen on toiselle ihmiselle samantekevä. Ne vaan on.

Niin, mutta jos sä tunnet muutaman homon joista et pidä, sä et edelleenkään tunne kaikkia homoja, etkä voi sanoa ettet tykkää homoista. Voit sanoa, ettet pitänyt näistä ihmisistä.

Ei kaikista voi tykätä. Mutta ei voi myöskään kokonaista ihmisryhmää yleistää koska ryhmässäkin jokainen on yksilö, ehkä parempi on sanoa ettei tykkää elämäntyylistä/tekemisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja jees:
Kaikkien ei todellakaan tarvi pitää homoista jos ei halua..huh huh

Eikä kaikkien tarvii todellakaan tykätä perunanenistä. Huh huh. Ei tarvii tykätä ruskeista silmistä, ei tarvii tykätä huivista päässä, ei tarvii tykätä sinisistä silmistä eikä mistään muustakaan. Mutta kuinka fiksua on olla tykkäämättä kaikista maailman sinisilmäisitä, jos on törmännyt yhteen josta ei pidä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Onko mun pakko tykätä blondeista, kun itse oon brunette? Ainakaan en mene mun serkun häihin, ellei se värjää tukkaansa.

No ei todellakaan ole pakko tykätä!! Nykyaikana just pitäs sulattaa aina kaikki hiusvärit, ei ajatella ollenkaan omilla aivoillaan. Mäkin tunnen pari blondia ja en ole tykännyt. En mäkään kyllä siis menis kenenkään blondin häihin. Onhan niistä ne vitsitkin olemassa, niin kyllähän niistä saa hyvän kuvan millaisia ne oikeesti on... :whistle:

Nanna hei, sinun ei tarvitse tykätä minusta koska olen lesbo. Kenenkään ei tarvitse "tykätä homoista". Ihmettelen silti hieman miten olet voinut päättää ettet pidä minusta, vaikket tiedä minusta mitään. Onhan tuo yhtä outoa kuin jos minä päättäisin, etten pidä Maijasta koska Maija on vasenkätinen, ihan sama millainen ihminen Maija muuten on.

Mutta ei, pakko ei ole tykätä, jokainen valitsee omat kriteerinsä sille millainen on mukava tyyppi. Jos siihen vaikuttaa seksuaalinen suuntautuminen, ikä, siviilisääty tai vaikka silmien väri, niin sitten vaikuttaa. Kunhan nyt ei ala mitään viha-kampanjoita lietsomaan mitään ihmisryhmää kohtaan, niin suhteellisen sama minulle mistä joku pitää tai ei pidä, ei se minun elämääni vaikuta.

Yhteistyössä