Tahtojen taistelu menossa

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Poika 3,5 vee ei suostu maistamaan pinaattimunakasta. Rupesi mesoamaan pöydässä, niin kannoin hänet omaan huoneeseensa jäähylle.

Nyt tässä sitten otetaan mittaa toisistamme, kumpi luovuttaa ensin, minä vain hän. Mullaon siis periaate, että kaikkea ruokaa on pakko maistaa. Tykätä ei tarvitse, mutta maistamatta sitä ei tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Poika 3,5 vee ei suostu maistamaan pinaattimunakasta. Rupesi mesoamaan pöydässä, niin kannoin hänet omaan huoneeseensa jäähylle.

Nyt tässä sitten otetaan mittaa toisistamme, kumpi luovuttaa ensin, minä vain hän. Mullaon siis periaate, että kaikkea ruokaa on pakko maistaa. Tykätä ei tarvitse, mutta maistamatta sitä ei tiedä.

Mitäs jos luopuisit peritaatteesta, että et joudu oikeuteen kohta pakkosyötöstä :)

Kerro pinaattimunakkaiden olevan vihreiden monsteriörkkien lemppariruokaa, jos vaikka tehois. :D Meillä väliin kerrotaan tuolla tavalla ruoasta ja kas kummaa, ruoka alkaa maistumaan. :)

Laita lautaselle ihan pieni pala sitä munakasta, ainakin meillä helpottaa maistamista kun maistettavaa on ihan minimäärä. Lapsi näkee konkreettisesti, että enempää ei tarvitse syödä jos ei halua.

Voitin! Poika maistoi munakasta, söi jopa neljä lusikallista. Oikein hyvä :). Sai palkkioksi näkkäriä ja pari nakkia, että jaksaa touhuta - tuo munakasmäärä ei kyllä häntä taatusti täyttänyt.

Mut pääasia, että maistoi! HYVÄ! :flower: =)

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Mitäs jos luopuisit peritaatteesta, että et joudu oikeuteen kohta pakkosyötöstä :)

Ei muuten tullut edes mieleen tämä vaihtoehto. Vaikka oikeuteen sitten, mutta meillä ei päätetä ruoasta inhoamisesta ilman, että sitä on edes maistettu.

meillä ei päätetä ruoasta inhoamisesta ilman, että sitä on edes maistettu.

Samat sävelet myös meillä.

Pinaattimunakas on muuten eräs meidän muksujen lempisapuskoista :D. Itselleni sitä yleensä teen, mutta harvemmin mulle mitään jää |O

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
meillä ei päätetä ruoasta inhoamisesta ilman, että sitä on edes maistettu.

Samat sävelet myös meillä.

Pinaattimunakas on muuten eräs meidän muksujen lempisapuskoista :D. Itselleni sitä yleensä teen, mutta harvemmin mulle mitään jää |O

Mulla on sellainen hantsi, että jätkä tykkäs kyllä, mutta sen luonto ei antanut periksi tunnustaa sitä :kieh:

hyvä juttu, "onnellinen" loppu.
meillä 6-vuotiaalle ruokailut on yhtä pelkokerrointa, kun kaikki on hänen mielestään jotain yhtä ihanaa ja herkullista kuin apinoiden aivot ja lehmien kohdut. vaikka paskaa ja pannukakkujahan meillä useimmiten nautitaan kyllä. :D

Yhteistyössä