?
???
Vieras
Vehnäjauhoilla suurustaminen kai epäterveellisintä, mutta entäs Maizena tms.? Onko siinäkin jotain lisäaineita, mikä tekee siitä "epäterveellisen"? Millä siis suurustaa kastike kaikista terveellisimmin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja e:Miten se 1-2 rkl vehnäjauhoja nyt niin hirrrrveen epäterveellistä on...?
Alkuperäinen kirjoittaja e:Miten se 1-2 rkl vehnäjauhoja nyt niin hirrrrveen epäterveellistä on...?
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:Kuohukermalla keitellä kokoon. Tai ihan vaan keitellä kokoon ilman kantta.
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:Kuohukermalla keitellä kokoon. Tai ihan vaan keitellä kokoon ilman kantta.
Tästä en olis ihan samaa mieltä. Siitä on 35 % eläinrasvaa. Eli melkein sama terveellisyysaste kuin jos suurustaisit vehnäjauhokastikkeen voilla.
Ja kastikkeesta tulee liisteriä.Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:mä teen suurusteen niin että laitan ruskeasuurustetta mitä löytyy kaupasta. ei tarvii käyttää rasvaa lainkaan. Kun maustaa hyvin ei eroa edes huomaa =)
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:Kuohukermalla keitellä kokoon. Tai ihan vaan keitellä kokoon ilman kantta.
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:Kuohukermalla keitellä kokoon. Tai ihan vaan keitellä kokoon ilman kantta.
Tästä en olis ihan samaa mieltä. Siitä on 35 % eläinrasvaa. Eli melkein sama terveellisyysaste kuin jos suurustaisit vehnäjauhokastikkeen voilla.
Olen elämässäni syönyt karsinogeenejä mustaksi nuotiolla paistetun makkaran muodossa ikäni. Olen terve, ellei korvien väliä lasketa.Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:Ihan samaa tärkkelystä se on, olipa se suurusjauhe tehty sitten vehnästä, maissista, riisistä tai perunasta. Ei sisällä lisaineita, jos ei kauheasti ravintoaineitakaan.
Vehnäjauhonkin voi lisätä ripottelemalla, niin säästyy siltä käristykseltä karsinogeeneineen.
Alkuperäinen kirjoittaja Tipsu:Alkuperäinen kirjoittaja e:Miten se 1-2 rkl vehnäjauhoja nyt niin hirrrrveen epäterveellistä on...?
Mäkin käyttäisin vehnäjauhoja. Terveellisyys näkökulmasta lisäisin suoraan esim. jauhelihan päälle. Rasvassa ruskistaminen vehnäjauhosta tekee epäterveellisen...
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:Ja kastikkeesta tulee liisteriä.Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:mä teen suurusteen niin että laitan ruskeasuurustetta mitä löytyy kaupasta. ei tarvii käyttää rasvaa lainkaan. Kun maustaa hyvin ei eroa edes huomaa =)
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:No, kaikki riippuu siitä, mihin terveyskoulukuntaan uskooo. Pelkääkö rasvaa vai hiilareita. Pitää ensin päättä se![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:Kuohukermalla keitellä kokoon. Tai ihan vaan keitellä kokoon ilman kantta.
Niin mäkin olen sitä koulukuntaa, että rasva ei ole se synneistä suurin. Ennen käytin ruskeaa suurustetta, nyttemmin en. Tosin en pitäisi sitä niin pahana vieläkään tuollaisissa määrissä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:No, kaikki riippuu siitä, mihin terveyskoulukuntaan uskooo. Pelkääkö rasvaa vai hiilareita. Pitää ensin päättä se![]()
Niin pitäis kai. Mä pelkään nykyään rasvaa, valkoisia jauhoja, sokereita, lisäaineita...