mikä on paras pillimehu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Tai siis terveellisin? Tähän asti on ollut vain pillimukissa vettä tai omatekoista vähäsokerista mehua, mutta tuo pillimehu houkuttaisi kätevyydellään. Onko kukaan katsonut, mikä niistä sisältäisi vähiten sokeria ja lisäaineita? Onko ne 100% tiivisteestä valmistetut omena ja appelsiinimehut terveellisimpiä kuin grandit, tripit ja snadit?

Mä ostan vain niitä täysmehupurkkeja, siis sellaisia joihin ei ole lisätty sokeria. Aika harvoin niitäkin, joskus eväsretkelle mukaan tai johonkin erikoisempaan tilaisuuteen. Normaalipäivinä on aina vesipullot mukana janojuomaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
trip sokeriton...sitä mä ite juon (raskausdiabetes) ja annan tytölle 1.5v. Ei oo sokeria eikä hiilareita :D

Onko tää ihan joku oma trip merkki, siis että kaikki tripit ei suinkaan ole, vaan se yks tietty laji? Täytyy varmaan mennä kaupan trip osastolle pyörimään ja tutkimaan. Millä tuo sitten on makeutettu?

trip sokeriton...sitä mä ite juon (raskausdiabetes) ja annan tytölle 1.5v. Ei oo sokeria eikä hiilareita :D

Mä en antais pienelle lapselle makeutusaineilla terästettyä mehua...

sokerikin on parempi vaihtoehto.

juu mielummin lapselle ihan oikein sokeroitua kuin makeutettua. Esim. aspartaamia mainostetaan turhankin kärkkäästi "turvalliseksi", ja pöh..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko tää ihan joku oma trip merkki, siis että kaikki tripit ei suinkaan ole, vaan se yks tietty laji? Täytyy varmaan mennä kaupan trip osastolle pyörimään ja tutkimaan. Millä tuo sitten on makeutettu?

Yks Trip-maku on sokeriton, vadelma. On sininen purkki :)

Kiva huomata, etten ole ainoa, kuka on sitä mieltä, että keinotekoiset makeutusaineet eivät ole hyvästä. Itselleni aspartaami jo pieninä annoksina aiheuttaa ripulia ja pahoinvointia. Sen tähden en halua sitä lapsellenikaan tarjota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

juu mielummin lapselle ihan oikein sokeroitua kuin makeutettua. Esim. aspartaamia mainostetaan turhankin kärkkäästi "turvalliseksi", ja pöh..

Kaikkein mieluiten juottaisin jotakin vähäsokerista mehua jossa mahdollisimman vähän lisäaineita. Nyt lapsi saa tosiaan vain tuota omatekoista johon laitan ihan minimi sokerit. Lapsi ei edes ole kovin makean perään, vaan tykkää kirpeästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:

Oletko varma ettei ole makeutettu keinotekoisella makeutusaineella? Mieluummin rehellinen sokerimehu, kuin joku aspartaami-asesulfaami-light-sotku.

Minä en jaksa stressata siitä mikä pillimehu on terveellisin, sillä meillä sitä menee muutenkin niin vähän. Annan lapsille pillimehut saunan jälkeen (kerran viikossa) ja jos menemme johonkin retkelle. Muuten on aina vesipullot mukana.

Sen verran katson, että keinomakeutettuja mehuja en lapsille juota.

Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:

Oletko varma ettei ole makeutettu keinotekoisella makeutusaineella? Mieluummin rehellinen sokerimehu, kuin joku aspartaami-asesulfaami-light-sotku.

Kuka? Minäkö??

Minä en ainakaan sanonut muuta, kuin että Trip vadelma on sokeriton.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Onko mielestänne sokeri vai keinotekoiset makeutusaineet pahempia lapselle?

keinotekoiset makeutusaineet!

Sokeri sentään on luonnontuote

Samaa mieltä. Ja ei se nyt sitä tarkoita, että meillä olisi jatkuvasti pillimehupurkki kädessä lapsella. Mutta silloin kun saa mehua, niin se on ihan tavallista mehua.

Ja siksi mietin pillimehua kun en ole vielä löytänyt pillimukia joka ei vuoda, enkä tarpeeksi pientä kannellista mukia, että mahtuisi käsilaukkuun. Pullosta ei 2v osaa vielä suoraan juoda. Tuo pillimehu olisi niin kätevän kokoinen ja ei vuotaisi. Mutta toisaalta, kun lapsi ei muutenkaan mehua saa, niin haluaisi ainakin sen "parhaimman" pahan.

Yhteistyössä