mikä on teistä liian usein? kun juo, lähtee viihteelle?

Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Silloin on liian usein, jos lapset, parisuhde, talous tai viihteellä käyjä itse kärsii siitä.. ja se kai on tapauskohtaista..

Näin!!

Me käydään ukon kans yleensä kerran kuussa jossain yhdessä. (leffasssa, tapaamassa kavereita, jossain tapahtumassa tai juomassa) Joko meillä on hoitaja kotona tai jäbä isovanhemmilla! Viihteellä ollaan noin kahden kk:n välein jos sitäkään.
Sitten käydään molemmat iltaisin viikolla tai viikonloppuna omia menoja, toinen on pojan kanssa kotona :)

Että ei juoda alle kuukauden välein, niinkun oli jo joku ketju viimevkn:lopun jäljiltä :laugh:

Mutta jos joka viikko on pakko päästä vetään kännit ni se on jo miusta ehken hieman liikaa!

Niin ja isovanhemmat tykkää kun saa poikaa hoitoon (3eri mummilaa), oma äiti ainakin soittaa jo perään jos ei oo saanut poikaa pitkään aikaan lenkkeily kaveriks :D

Kysymyksiä teille, jotka käytte joka viikonloppu nollaamassa sen takia koska olette viikot yksistään lasten kanssa ja miehet on viikot koko ajan töissä: Milloin teillä "hoidetaan" parisuhdetta? Milloin KOKO perhe viettää aika yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja Opeli:
Kysymyksiä teille, jotka käytte joka viikonloppu nollaamassa sen takia koska olette viikot yksistään lasten kanssa ja miehet on viikot koko ajan töissä: Milloin teillä "hoidetaan" parisuhdetta? Milloin KOKO perhe viettää aika yhdessä?

Meillä ei siis käydä joka viikonloppu, mut vastaan nyt tähän.
Meillä ukko tekee kahta työtä. Päivä duuni n.8-17 ja sit aika usein illat menee kotipaikallansa hommissa. Meillä on aika vähän tuota yhteistä aikaa ja sen mitä ukko on illat tässä kotona ni mie käyn yleensä sillon omissa harrastuksissani (jumpissa), ja mies tykkää kun saavat vähän kahden keskistä isi-poika aikaa :)
Viikonloppuisin mies haluaa yleensä nähdä kavereitaankin, niin viikonloppuisin vuorotellaan tuon menemisen kanssa, pyritään kyllä aina toinen ilta olemaan yhdessä kotona ja sunnuntait on yleensä kanssa semmosta perheen omaa aikaa :)
Siksi myös ollaan yritetty kerran kuukauteen ottaa tuo oma yhteinen ilta, jolloin hoidetaan parisuhdetta :D

Veljeni käy vaimokkeensa kanssa pari kertaa kuussa, kännäävät oikein kunnolla. Heilläkin on alle vuoden ikäinen lapsi. Minusta ihan liian usein (vaikka ei asia mulle kuulukaan) :kieh:

Joka viikonloppu baarireissulla on liian usein. Itsellä tulee käytyy baarissa hyvin harvoin, liekö tämä ikä sitte jo tekee :xmas: Eikä kyllä ees huvita.. Kaikkein parasta on kotona saunan jälkeen kumota parit tölkit murun kaikussa ja kattoo leffaa tai jotain.

Meillä käydään viihteellä (baari, saunailta, konsertti tms) 0-2 kertaa kuussa. Joko yhdessä tai erikseen. Yhteistä aikaa meillä on joka ilta vauvan mentyä nukkumaan. Ja joskus käydään yhdessä ostoksilla ja syömässä tai kavereiden luona kahvilla kun isovanhemmat haluavat muutaman tunnin vauvaa katsoa. Koko perheen kesken ollaan iltaisin ja viikonloppuisin kun meistä ei kumpikaan ole harrastuksissa.

Mielestäni ihan joka viikonloppuinen kännäys ei kuulu lapsiperheeseen. Toki joskus voi sattua tapahtumia ja juhlia monta samalle kuulle, mutta meillä esim. tämä syyskuu on ollut rauhoitettu, koska ensi kuussa on tiedossa kahdet kinkerit.

Jokainen määritelköön itse omalle kohdalleen.

Ps. mitä eroa on näillä:
a) Lapsi kotihoidossa 24/7, mutta äiti/isä juo joka viikonloppu yhtenä iltana, lähtien kun lapsi nukkuu ja palaten ennen kuin tämä herää. Lapsi on turvallisesti hoitajan kanssa.
b) Lapsi on päiväkodissa 10 h päivässä viitenä päivänä viikossa. Äiti/isä eivät juo koskaan tai satunnaisesti esim. kerran kuussa.

Suhteellisuudentajua vähän. Vai pitäiskö juoda kotona, ettei vain lapsi joutuisi olemaan erossa vanhemmistaan?

Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa on perheelliselle sopiva määrä mun mielestä. Kyllä se yhden illan ryyppääminen yleensä vie sen seuraavan päivänkin toipumiseen. Enkä kyllä kauheasti nää mitään syytä miks siellä baareissa pitäis juosta kokoajan kun ystäviä voi tavata muutenkin kuin meluisissa känninhuuruisissa merkeissä.

Aika huolestuttavaa jos pitää nollata pää arkiviikon jälkeen joka viikonloppu, ei taida se arki sit olla ihan kohdillaan.

joka viikonlppu on tosi usein,kahdenviikon välein on usein,kerran kuukaudessakin vielä menee aika usein.. siitä seuraavat onkin ihan ok. määrä.
viikonloput on ainoita hetkiä jolloin voi elää kunnon arkea koko perheenkanssa,ei siis kiitos krapulaa.
kahvilla käyn itse usein.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Jokainen määritelköön itse omalle kohdalleen.

Ps. mitä eroa on näillä:
a) Lapsi kotihoidossa 24/7, mutta äiti/isä juo joka viikonloppu yhtenä iltana, lähtien kun lapsi nukkuu ja palaten ennen kuin tämä herää. Lapsi on turvallisesti hoitajan kanssa.
b) Lapsi on päiväkodissa 10 h päivässä viitenä päivänä viikossa. Äiti/isä eivät juo koskaan tai satunnaisesti esim. kerran kuussa.

Suhteellisuudentajua vähän. Vai pitäiskö juoda kotona, ettei vain lapsi joutuisi olemaan erossa vanhemmistaan?

Tätä miekin oon miettiny! :D

No mulla yksi tuttu, jolla kaksi lasta, 4v ja toinen 10v. Käy ainakin kerran viikossa juomassa, joskus menee muutama päivä reissussa. Lasten isä on kyllä lasten kanssa silloin, mutta silti ihmettelen. Rahaakaan ei perheellä pahemmin ole kun molemmat työttömiä, mutta viinaan riittää rahaa.

Hoh hoh... mikäköhän siinäkin on, kun ei ole viimeiseen kolmeen vuoteen tehnyt yhtään mieli lähteä baariin. Jos lapset olisivat jossain hoidossa jäisin kyllä mieluummin kotiin kuin lähtisin baariin. Taidanpa olla aika kalkkis, kun ei tuollaista ongelmaa tartte ollenkaan miettiä :-)

Me käydään yhdessä keskimäärin kolmen kuukauden välein. Silloinkin leffassa, syömässä ja oluella. Diskoteekit ei oikein kiinnosta eikä krapula-aamut. Kerrankin kun saa nukkua pitkään niin nukun mieluummin ilman krapulapäänsärkyä :D
En kyllä katso mitenkään pahalla silmällä niitä jotka käyvät useammin vaikka kerran kuussakin ottamassa persiit olalle. Ehkä joka viikonloppuista umpihumalaa en ymmärtäisi.

No itse en useemmin lähtis kun kerran kuussa, paitsi jos on jotkut tärkeet juhlat tai jotain... Sit on kuitenkin niin väsynyt kun on valvonut yöllä ja pitää aamulla olla hereillä hyvissä ajoin. Ja jos vielä ottaa alkoo niin krapula..

Mitenkähän näiden joka viikonloppu viihteellä käyvien terveys kestää....? Mä käyn aika harvoin ulkona, mut sillon on sitäkin hauskempaa.... Miks ei tota bailaamista voinu harrastaa riittävästi ennen lapsia, mun mielestä joka viikonloppunen rälläys ei sovi perhe-elämään, ei sen enempää isälle ja yleisesti ottaen vielä vähemmän äidille....

Uusimmat

Yhteistyössä