Mikä on suurin syy köyhyydellesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Keksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Masennus joka seurannut lapsesta. Alkkisperheen penikka joka oireilee fyysisestikin. Migreeni ja reuma vievät loputkin voimat. Maksuhäiriömerkintä vei lopunkin yrityksen pärjätä mennessään. En vaan enää jaksa taistella. Lasten takia täytyisi saada pää pois perseestä ja itsäälissä rypeminen jäihin. Tärkeintä nyt olisi saada pitää tämä talo kotina.

Mulla on ihan oma moka. Että harmittaakin.

Nuorempana (15-19) kuvittelin jostain syystä, että on ihan OK ottaa opintolaina ja päälle pikavippiä (siitäkin huolimatta, etten kyennyt niitä maksamaan). En ottanut huomioon, että saatan jäädä työttömäksi. Ja minähän jäin, kun huoltsikka, jolla olin töissä suljettiin. Niin että lopulta laskut keräsi korkoa, en pystynyt maksaa, tulin raskaaksi, meni luottotiedot jne.
Nyt tässä korjaillaan omaa typeryyttä ja jälkiä. Varsinaisesti en kadu (paitsi etten saa lapselleni vakuutuksia), olen hieman miettinyt tätä ja todennut, etten ehkä koskaan olisi oppinut rahan arvoa, tai kuinka sitä elää / käyttää fiksusti, jollen olisi asioitani ryssinyt (minä kun olen hieman kantapään kautta -tyyppi), että kiva että se kävi näin nuorena. On aikaa korjata homma, eikä velkani ole onneksi mikään iso :)

Mutta siis joo. Ihan omaa typeryyttä.

Taiteilijaluonne, sanan hyvässä ja pahassa merkityksessä. En koskaan halunnut normaaliin päivätyöhön, lyhyitä pätkiä korkeintaan. Arvostin ja arvostan liikaa vapaa-aikaa, pitkää kesälomaa ja vapautta. Kunnianhimoni on suuntautunut täysin siihen, mitä teen - ja kuitenkin olen omalla urallani vasta ihan alussa, eivätkä nämä alat mitään rahakkaita ole.

Yhteistyössä