Mikä on petosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mella

Vieras
Elämä on täynnä katteettomia lupauksia, joihin useimmat meistä joutuvat valitettavasti jossain elämänsä vaiheessa törmäämään. Niin minäkin. Tapasin ihanan miehen, olimme samanikäisiä, meillä oli yhteensopiva tausta ja koulutus, ymmärsimme toisiamme myös työasioiden osalta. Lisäksi elämänarvomme ja muut kiinnostuksemme olivat samanlaiset. Kaikki tuntui olevan liiankin täydellistä.

Parin kuukauden seurustelun jälkeen sain kuulla, ettei hän voikaan tulla enää isäksi, vaikka hänellä olikin lapsi aiemmasta avioliitostaan. Tietoa oli vaikea ottaa vastaan, sillä olin jo rakastunut häneen. Tuntui pahalta, jos joutuisin valitsemaan. Mieskin rakasti minua ja sanoi, että katsotaan asiaa uudemman kerran puolen vuoden päästä, sillä hänen mukaansa hoidotkaan eivät olisi poissuljettu mahdollisuus. Puoli vuotta meni ja hän oli muuttanut mielensä. Sellaista mahdollisuutta ei olisikaan, vaikka hän edelleen piti minusta paljon. Suhteemme jatkui, vaikka tuntuikin, että jouduin samalla luopumaan rakkaasta haaveesta, omasta lapsesta.

Emme ole enää yhdessä. Suhteemme kaatunut tähän asiaan, vaan hänen osittain narsistiseen luonteeseensa, mikä oli minulle uusi, sillä sitä luonteenpiirrettä en osannut häneen yhdistää kuin vasta yllättävän eron jälkeen. Hän aloitti suhteen itseään yli kymmenen vuotta nuoremman, alle kolmikymppisen naisen kanssa, joka ainakin minun saamani tiedon mukaan haluaa perheen ja lapsia. Nuori nainen ei välttämättä edes tiedä koko asiasta. Miehen mukaan hänen ei tarvitsekaan siitä kertoa, sillä eiväthän naisetkaan heti kerro, että he ehdottomasti haluavat lapsia, vaikka niistä pitävätkin. Missä menee katteettomien lupausten ja jopa petoksen raja.

Ei tollasiin kusipäihin kannata tuhlata aikaa,eikä tommoset kusipäät osaa edes miettiä missä raja kulkee. Kyllä paha saa vielä palkkansa. Tämä sananlasku on ja pitää!

No siitä sinun ei tarvitse huolehtia, mitä mies uudelle naiselleen on sanonut tai jättänyt sanomatta. Ethän mitään varmuudella edes itsekään tiedä.

Jos mies sulle parin kuukauden seurustelun kertoi mahdollisesta lapsettomuudestaan, niin ei hän mielestäni mitenkään ole viivytellyt. Minä en ollut mieheni kanssa noin aikaisin vielä edes sivunnut mitään lapsiasioita. Puolen vuoden jälkeen niistä voi sitten jo ruveta puhumaan, vaikka aika aikaista se on mielestäni sittenkin. Suhde on silloinkin yleensä vasta ensihuuma- ja tutustumisvaiheessa. Ei silloin välttämättä edes tiedä, miten koko parisuhteen käy, saatika että lapsia olisi jo pakko ruveta pukaamaan.

Anteeksi vaan, mutten ymmärrä mikä sinua tässä hiertää. Mielestäni mies ei ole ollut mitenkään epärehellinen sinua kohtaan.

Minä olen kyllä eri mieltä. Jos ei voi saada lapsia ollenkaan tai muuton vain halua niitä, pitäisi tämä kertoa heti. Lasten tekeminen on normaalia ja suurin osa kuitenkin haluaa niitä. Ainakin sitten jää valinnan mahdollisuus.

No aika moni asia on mahdollista. Myös se, että menettää hedelmällisyytensä myöhemmällä iällä. Tai sitten se jo olemassa oleva lapsikin on saatu vasta rankkojen hoitojen tuloksena. Tiedä häntä, mahdollisuuksiahan on paljon.

Pointti on mielestäni siinä, että mies ei ap:lle varmasti lapsia missään vaiheessa edes luvannut. Lisäksi vielä suhteellisen aikaisessa vaiheessa kertoi, ettei niitä tule. Siinä mielessä ei häntä petoksesta tai huijaamisesta voi syyttää. Ap puhuu katteettomista lupauksista. Mikä tässä tapauksessa sellainen on, jos mitään ei olla edes luvattu?

Hö. No kait mies teki sterilisaation saatuaan sen lapsen. Oli päättänyt että enempää ei tarvitse saada.

Mutta itse asiaan. Kuka hullu sitä nyt ensimmäisten kahden kuukauden tai vaikka vuodenkaan jälkeen päättää haluaako lapsia vai ei ko. henkiilön kanssa. Niitä voi ehkä haluta joskus jonkun muun kanssa, mutta ei ole korrektia sanoa sellaista, ennen kun on edes kunnolla tutustunut ihmiseen, jonka kanssa seurustelee.

Vai etsiköhän ap. itselleen vain siittäjää? Ei hänkään näköjään tuossa ajassa ollut edes oppinut tuntemaan koko miestä.

Parin kuukauden jälkeen tunsit olevasi rakastunut. Tieto mahdollisesta lapsettomuudesta tuntui pahalta, koska oli mahdollista, että joutuisit valitsemaan lapsettoman miehen tai äitiyden väliltä...

Toivon todellakin, että vaimoni rakkaus minua kohtaan on hieman syvällisempää laatua. Tosin parin kuukauden tuntemisen jälkeen ensihuumassa en menisi rakkaudesta muutenkaan paljon puhumaan.

Noin muuten, oilisiko mielestäsi hyvä avausrepliikki ravintelissa: ""Hei, olen Einari, minut on steriloitu."" Ei menisi suotta hukkaan aikaa noissa kiireisissä parinvalintapuuhissa. Pitäähän sitä pelata avoimin kortein ja antaa uudelle tuttavuudelle valinnanmahdollisuus, ettei tule myöhempiä pettymyksiä...

Kaikkea sitä sattuu,itse seurustelin lyhyen aikaa erään kivan naisen kanssa ja halusin hänelle lapsen,valehtelin hänelle että en voi saada lasta,että olen ollut testeissä.No hän antoi panna paljaalla ja tietenkin hän tuli raskaaksi,kuinkas muuten.No lapsi syntyi ja varttui ja hänestä tuli ihan isänsä näköinen pojan jullikka.Olen toki antanut hänelle rahaa,että tälläinen tapaus.

Että näköjään miehetkin osaa... Aika julma temppu. et sitten vaivautunut jäädä naisen luo ja olla kunnolla isänä ja miehenä? Ei rahalla kaikkea voi korvata, sitäpaitsi sehän on jo laissa että olet elatusvelvollinen.

Yhteistyössä