Mikä on paras rasva jalkasieneen mitä saa ilman reseptiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ups"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"ups"

Vieras
Jalkasieni uusiutuu aina silloin tällöin. Lamisilia olen käyttänyt aiemmin ja laitan kyllä nytkin, mutta raskaus on toiveissa niin sitä en uskalla kauaa käyttää, ohjeessa sanotaan että ei saa käyttää raskaana ollessa. Mikä olisi muu hyvä rasva tuohon inhottavaan vaivaan?

Jalkasieni-broileri-pastagratiini
(erikoistuotteista laktoositon ja gluteeniton)
6–8 dl (gluteenitonta) makaronia
n. 400 g broilerisuikaleita
suolaa ja pippuria
Sieni-sellerikastike:
n. 4 dl esikäsiteltyjä sieniä
2 lehtisellerinvartta viipaleina
1 punainen paprika kuutioina
2 rkl (laktoositonta) margariinia tai voita
3 rkl vehnäjauhoja (tai vähäproteiinista jauhoseosta)
2 tl currya
4 dl (gluteenitonta) kanalientä
1/2 dl (laktoositonta) ruokakermaa
suolaa ja valkopippuria
1 1/2 dl emmentalraastetta

Keitä makaroni pakkauksen ohjeen mukaan, huuhtele vedellä ja valuta. Paista broileripalat pannulla kypsiksi ja mausta kevyesti suolalla ja pippurilla. Kaada makaroni voideltuun uunivuokaan ja levitä broileripalat päälle.

Kuullota esikäsitellyt jalkasienet pannulla rasvassa. Lisää selleri- ja paprikapalat, kuullota hetki. Sekoita joukkoon curry, jauhot ja kanaliemi. Anna kiehua 5 minuuttia. Lisää kerma ja mausta. Valuta kastike vuokaan ja nostele haarukalla, jotta se valuu hiukan makaronin joukkoon. Ripottele juustoraaste päälle. Kuorruta 225-asteisessa uunissa 15–20 minuuttia kunnes ruoka on kuumentunut ja saanut väriä.

[QUOTE="ups";24506588]Jalkasieni uusiutuu aina silloin tällöin. Lamisilia olen käyttänyt aiemmin ja laitan kyllä nytkin, mutta raskaus on toiveissa niin sitä en uskalla kauaa käyttää, ohjeessa sanotaan että ei saa käyttää raskaana ollessa. Mikä olisi muu hyvä rasva tuohon inhottavaan vaivaan?[/QUOTE]

Kannatta kokeilla VHH:ta, ennaltaehkäisyyn. Happoemästasapaino kuntoon, niin häviää sienet- MHB, karpalo, inkivääri, valkosipuli, RUNSAASTI D3-vitamiinia jne!

[QUOTE="Äitee";24506610]mä olen daktarinia käyttänyt. tehoaa mulle. ja muista kengät käsitellä kaikki. vaikka sen varmaan tiesitkin. :)[/QUOTE]

Täytyykin tuota kokeilla. Hei, en ole perillä kenkien käsittelystä tms, eli mitenkä ne käsitellään?

Mä käytän kengät n80 asteisessa kuivassa saunassa useamman tunnin ajan,toinen vaihtoehto on pakkaskäsittely. Silloin pitäis kuolla niiden bakteerien kengistä eikä jalkasieni niin helposti uusiudu.

Yhteistyössä