[QUOTE="eräs";28884642]Kyllä lapsi mummia tottelee. Alkuun luultavasti paremmin kuin vanhempia

Hyvin se tulee menemään ja kiva kuulla, että mummi innoissaan.
Mutta kolmevuotias kaveri osaa sanoa äidilleen, ettei halua päiväkotiin... Tämä yksivuotias iloisena jää leikkimään. (Toki ekoina päivinäoli vähän itkua, kuten lähes kaikilla.)
Hollannissa aloitetaan päiväkoti osapäiväisenä kolmikuisena. Syynä se, että lapsi aloittaisi ennen eroahdistusvaihetta ja vierastusta. Siellä siis vanhemmat tekee kyllä lyhennettyä työviikkoa. Onhan tuo Hollannin kolme kk ja Ranskan 5 kk tosi lyhyt aika, mutta siihen nähden Suomen 1-vuotiaat on vanhoja, kun menee hoitoon.
Lisäksi jäi hieman häiritsemään, kun kehotit jotakuta tarkistamaan netistä, mitä Keltinkangas on sanonut. Itse kyllä suosittelisin lukemaan ihan hänen kirjansa kokonaisuudessaan.[/QUOTE]
Totta, varmasti lähtee menemään omalla painollaan mutta toki siinä vähän mietii, että kun tuttu hoitaja niin lapsi toisaalta kiukuttelee herkemmin kun ei ole "vieraskoreutta" toisin kun vaikka pph:lla. Mutta näillä mennään,turha tätä enää on vatvoa - molemmissa puolensa.
Hienoa että lyhennetty työviikko on yleistä noissa maissa! Tosi tärkeää minusta ettei tarvitse missään vieraassa hoitpaikassa ylipitkiä päiviä viettää. Pikkulapselle tosi raskasta muuten.
Joo siis tiedätkö mulla on ollut ties kuinka pitkään mietinnän alla lukea ne kirjat!! Olen lainannut ja hieman lukenut niitä, mutta kokonaan ja kaikkia en ole lukenut

Siinä on todella hieno ja rohkea nainen, ja tietoa ja kokemusta riittää!