Mikä on normaalia väsymystä/velttoutta kun lapsi on kuumeessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei poika koskaan ole ollut näin kanttuvei kovassakaan kuumeessa.

Näin kovaa kuumetta ei tosin oo muistaakseni vuosikausiin ollut...ehkä ikä on tehnyt tehtävänsä, melkein 6 vee ei ehkä kestä kuumetta samalla lailla kuin taapero.

Sitä mä vaan mietin että miten mä yöllä tiedän onko lapsi uneliaampi ja voimattomampi, kun hän nukkuu...? :ashamed: No, nukun vieressä ja vahdin. Herättelenkin välillä juomaan ja patistan pissalle, siinä sen näkee jaksaako kävellä yms.

Eipä sitä taida oikein tietää muuten kuin vain herättämällä. Ja kun nukkuu vieressä ja kuuntelee hengitystä, niin ainakin itselleen siitä saa jo mielenrauhan. Se, et saatko itse nukuttua on sit ihan eri juttu...

Mä antaisin tähän aikaan varmaan nukkua aamuun, katsoisin mikä tilanne ja sitten lääkäriin. Onhan toi aika flaati, mutta toisaalta yli 40 kuume niin voipunut varmasti on. Etenkin kun ei varmaankaan saa kunnolla nieltyä kipeän kurkun vuoksi. Mutta jos sua ITSEÄS alkaa huolestuttaa tai tulee tunne että pitäis mennä, mene. Sä tunnet lapsesi parhaiten.

Muista sekin että CRP nousee myöhässä. Eli se 5 on jo "vanha" arvo ja siihen ei kannata hirveästi tuijottaa, varsinkaan jos kuume on tullut tänään tai viime yönä. Yleistila ratkaisee, CRP antaa vain tukea.

Muista sekin että CRP nousee myöhässä. Eli se 5 on jo "vanha" arvo ja siihen ei kannata hirveästi tuijottaa, varsinkaan jos kuume on tullut tänään tai viime yönä. Yleistila ratkaisee, CRP antaa vain tukea.
Juu, sitä lääkärikin sanoi. Että saattaa olla huomenna jo pilvissä. Kuume nousi tänään; kun heräsin (klo 11 :ashamed: ) poika oli kuumeessa. Oli jaksanut aamulla kyllä leikkiä siskonsa ja isänsä kanssa; isälle kuume tuli yllätyksenä, kun poika ei kuulemma aamulla vaikuttanut kipeältä (soitin hänelle töihin ja kysyin). Iltapäivällä veltostui ja väsähti.

Aamulla ehdottomasti lääkäriin, kuulostaa kyllä huolestuttavalta.
Joku pöpö kyllä nyt jyllää pikkuisella urakalla tai sitten on verensokereissa häikkää tai vastaavaa.

Jos lapsi nukahtelee kesken syönninkin niin ei kyllä ole kunnossa ja tilanne vaatii uuden arvion lääkäriltä.

Kaikille ei muuten tuo pronaxen oo paras mahdollinen lääke (kuten esim mun vanhimmalle lapselle jolla kuumetta ollu parhaimmillaan yli 41 astetta) ja vaikka kuin siihen yhdistää panadolin niin vastetta ei välttämättä löydy. Meillä toimii ehdottomasti parhaiten burana+panadol vuoronperään. Eli ap, jos kuume ei laske niin voit jatkaa panadolin antamista mutta sit lähempänä aamua koittaa antaa buranaa pronaxenin sijaan.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="mä";25311332]Aamulla ehdottomasti lääkäriin, kuulostaa kyllä huolestuttavalta.
Joku pöpö kyllä nyt jyllää pikkuisella urakalla tai sitten on verensokereissa häikkää tai vastaavaa.[/QUOTE]
Verensokerit voisin tsekata itse vaikka heti...mikä on niinku normaali lapsella? :snotty: Sama kuin aikuisellako?

Kyllä mä tuon huomenna lääkäriin taas vien, jos tilanne on samanlainen (saati jos on pahempi).

Miksei voisi nukahtaa ruokapöytään jos oikeen kovasti väsyttää? Meillä nukahti tänään istuvilleen ja huojui istuvilleen unessa edes takaisin kunnes löysi tyynyn. Eikä mitenkään ollu kuumeessa tai kipeä.

Juu, sitä lääkärikin sanoi. Että saattaa olla huomenna jo pilvissä. Kuume nousi tänään; kun heräsin (klo 11 :ashamed: ) poika oli kuumeessa. Oli jaksanut aamulla kyllä leikkiä siskonsa ja isänsä kanssa; isälle kuume tuli yllätyksenä, kun poika ei kuulemma aamulla vaikuttanut kipeältä (soitin hänelle töihin ja kysyin). Iltapäivällä veltostui ja väsähti.

Laittoi kai hän teille huomiseksi myös CRP kontrollin kun labraan kerran menette?

Yhteistyössä