Mikä on maailman vaarallisin eläin ihmisen kannalta? (tietääkö joku)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Ihminen on ihmiselle vaarallisin.

Ihminen lienee koko maailman ekosysteemille vaarallisin, mutta jos lasketaan satunnaisia kohtaamisia (vastaantulemiset kadulla), täytyy tässä kyseessä olla joku muu.

No kyllä musta suomessakin ihminen tappaa enemmän toisia ihmisiä kuin esim. kuolee hirvikolareissa. Siis ihan tapot ja erilaiset onnettomuudet. Puhumattakaan maista joissa on sotia tai diktaattoreja, tai järjestelmällisiä jonkun kansan tuhoamisia.

Niin mutta kun ei tässä ollutkaan kyse siitä, kuka tappaa määrällisesti eniten ihmisiä, jos luit aloituksen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi ihminen on kai olevinaan näppärä vastaus, mutta ihan bullshittia juuri tässä kysymyksessä. Jos pitäisi valita, haluanko että vastaan iltalenkillä kävelee ihminen vai leijona, niin ei ole vaikea tehdä päätöstä...

Silti se ihminen tappaa enemmän ihmisiä kuin leijona. Ei silti, en minäkään iltakävelyllä haluaisi leijonaa kohdata tai karhua tai suttakaan.

Niin mutta kun kysymys kuului, että mikä sut vastaantullessaan luultavimmin tappaisi, jos ei oteta huomioon sitä, kuinka suurella todennäköisyydellä niitä kohtaat. Mä olen vielä elossa, mutta tuskin olisin, jos minua vastaan olisi kävellyt yhtä monta leijonaa kuin ihmistä...

Yle:
Kärpänen on maailman vaarallisin eläin
Tuhansia Ihmisiä kuolee päivittäin kärpästen levittämiin kulkutauteihin. Voidaan sanoa, että kärpäset ovat maailman vaarallisimpia eläimiä, kertoo biologi Janne Lampolahti.

- Kärpänen syö kaikkea mitä mekin, lisäksi niillä on meidän mielestämme inhottava tapa oksentaa syötyään. Kun kärpänen löytää ruokaa, se oksentaa ruoan päälleen ja sen jälkeen imaisee mädäntynyttä, puoliksi sulanutta ravintoa. Oksennuksen mukana liikkuu bakteereita. Kärpäset ovat syynä monien kulkutautien leviämiseen. Huonon hygienian takia kulkutaudit leviävät ja huonekärpänen on syyllinen numero yksi, kertoo biologi Janne Lampolahti.

Yhdessä luonto-ohjelmassa kuvaaja nimesi juuri kolme vaarallisinta eläintä, jotka olivat virtahepo, krokotiili ja valkohai.

Itse nimeäisin näkymättömän tappajan, joka aiheuttaa erittäin tuskallisen kuoleman. Spirulina.

Kuutiomeduusan kohtaamisesta ei hengissä selviä. Pari minuuttia niin henki pois. En uskaltanut Thaimaassa uida lainkaan meressä, kun pelkäsin meduusoja niin älyttömästi.

Yhteistyössä