Mikä on lapsesi lempisatu? Entä oletko lukenut omaa lempisatuasi lapsellesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suklaahirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

suklaahirmu

Jäsen
18.04.2005
507
0
16
muistatko oman lapsuutesi lempisadun, oletko lukenut sit lapsillesi.
meillä on minun vanha iltasatu kirja ja olen sitä välillä pojille lukenut .
Meillä pojat tykkää tällä hetkellä mikko mallikkaasta. =)

peppi pitkätossu taitaa olla tytön ykköslemppari ja se Taina Tomeran joulujuttu, jossa siltä mummolta menee jalka ja sitten Taina siivoaa ym. Kuvakirjoista lemppareita on Mauri Kunnakset ja ne on ollu omiakin lemppareita aikoinaan... oon lukenu paljon omia lemppareitani mutta suurin niistä on pessi ja illusia, sitä en oo vielä lukenu tytölle...

"Pikkutäti housunpaikka" Ja jos en ihan väärin muista niin on Elsa Beskowin satu.
Oli ja on siis minun lempisatu ja olen lukenut myös omille lapsilleni. Ihana satu, suosittelen =)

Miina ja Manu-kirjat ovat lasten suosikkeja, samoin Pekka Töpöhännät. Itse tykkäsin pienenä Tammen Kultaisista kirjoista ja Mauri Kunnaksen kirjoista, varsinkin koiramäki ja Hui Kauhistus- kirjat olivat suosikkejani. Meillä lapset vielä liian pieniä ymmärtämään noita Mauri Kunnaksen kirjoja. Niissä kun on sitä piilo huumoria. Kuvista kyllä tykkäävät.

Meillä kaikki kirjat missä oln lääkäreitä jne. on suosiossa. Poika on nyt niin innostunut lääkäri-jutuista, stetoskoopista ja rokottamisesta jne. Sai sellaisen lääkärilaukun ja sillä leikkii =) Tykkää muutenkin käydä lääkärissä tosi paljon.

Mun lempisatu pienenä oli Myyrän housut. Mummuni luki sitä mulle. Äitini en muista lukeneen kertaakaan satua mulle, yhden kerran isäpuoleni luki.
Olen hankkinut lapsillemme Myyrän videoita ja dvd:tä muutaman :heart:
kirjojakin tekisi mieli!! mistähän saisi edullisesti...

Meillä yksivuotias ei jaksa vielä kuunnella satukirjoja, mutta unisaduksi kuuntelee oikein mielellään itse keksittyjä kissan seikkailuja. Jos alan kertomaan jotain muuta niin hän keskeyttää ja komentaa "kss-ssa!". Eli kerron sellasia yksinkertasia juttuja tyyliin "Kissa ajoi autolla, kissa meni kotiin, kotona oli pallo. Kissa potkaisu palloa ja sanoi miau!"

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Neitin lemppareita on kaikki prinsessa sadut. Mun lemppari oli ja on Onneli ja Anneli, ostin sen juuri ja alettiin lukemaan.

Onneli ja Anneli oli muuten minunkin yksi suosikeista. Taisi olla vielä Onnelin ja Annelin talo tai joku vastaava. Ihana kirja!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Neitin lemppareita on kaikki prinsessa sadut. Mun lemppari oli ja on Onneli ja Anneli, ostin sen juuri ja alettiin lukemaan.

Onneli ja Anneli oli muuten minunkin yksi suosikeista. Taisi olla vielä Onnelin ja Annelin talo tai joku vastaava. Ihana kirja!

Mä ostin sellasen tekeleen, missä on ne kaikki neljä yksissä kansissa. Onnelin ja Annelin talo, Onnelin ja Annelin talvi, Onneli, Anneli ja orpolapset, ja Onneli, Anneli ja nukutuskello.

Taitaa olla tiitiäisen satupuu nimeltään se kirja, mistä minulle iltasadut luettiin. Oisko Kirsi Kunnaksen?
Aivan loistavaa settiä, ja koska siitä on otettu uudempia painoksia, niin samaisen kirjan sadut lukeutuvat myös 4-vuotiaani suosikkeihin.

Ihaninta on katsoa, kun isäni, nykyään pappa, ottaa tytön kainaloon ja viihtyy kyseisen opuksen parissa ihan yhtä hyvin, jossei paremmin, kuin silloin tasan 20 vuotta sitten minun kanssani :heart:

Yhteistyössä