V
VT
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Naksneppari:Minusta on niin, että sinä voit tehdä päätöksen omasta elämästäsi. Eli "rikkoa toinenkin perhe" on epärelevantti ilmaus. Jokainen "rikkoo" oman perheensä, sitä ei voi ulkopuolinen tehdä eikä olla vastuussa. Jos puolisollani olisi suhde johonkuhun toiseen, perhetilanteen vaikeutuminen olisi nimenomaan minun ja puolisoni välinen asia - toimivan parisuhteen väliin eivät ulkopuoliset pääse.
Vanhojen suhteiden ongelmia aiheuttavat tekijät siirtyvät usein oman itsen mukana myös uusiin suhteisiin. Monesti ongelma parisuhteessa on juuri minä itse eikä kukaan muu. Siitä henkilöstä ei pääsekään eroon kumppania vaihtamalla.
Periaatteessa olen sitä mieltä, että ihmisellä on vain yksi elämä. Sitä voi joko yrittää etsiä siihen onnea säntäilemällä edestakaisin, mutta luulen, että se ei ole ratkaisu. Pitäisi ehkä tehdä jyrkkä päätös katkaista yhteydenpito ja ajatusleikit muualle, jos mielii jatkaa perhe-elämää. Toisaalta mikä tahansa päätös on jotenkin parempi kuin ei päätöstä.
Eipä musta tainnut olla apua. En lähtisi, tutkaile itseäsi ja sitä, mistä onnenpuute oikeasti kiikastaa.
Mitä olen nyt tähän saakka saanut mietittyä, niin siitä että ollaan liian erilaisia, luonteilta täydelliset vastakohdat, ei mitään yhteistä tekemistä tai mielenkiinnon kohteita. Lisäksi miehen lyhyt pinna ja itsekkyys, kaikki on hyvin niin kauan kuin hän saa mitä haluaa. On ahdistavaa varoa tekemisiään,ettei toinen suutu koska ne riidat on ihan hirveitä eikä lopu ennenkuin annan periksi. Toki on nyt luvannut muuttua, mutta ainakaan vielä en voi siihen luottaa...