W
what
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:No mä rehellisesti myönnään, ettei mun elämäni ole kokoaikaista laatuaikaa! Onneksi. Kuulostaa ihan hullulta, jos olisi. Ihan tavallista useinmiten mukavaa elämää kyllä. Ei mitään tasapaksua tylsää eika tasapaksua onnea, laadukasta ja "laadutonta" sopivassa suhteessa. Ei kukaan ole kokoaikaa lapsen elämässä "läsnä" siten kun tuolla laatusana-termillä kai tarkoitetaan. Te ette suostu ymmärtämään tuota sanaa... ette kai tekään mitään ihmeäitejä ole?
Nimenomaan kun tässä ei mitään ihmeäitejä olla!
Itse en kovin kummoinen ole kun tuohon villitykseen ei olla mukaan lähdetty. Vietetään lasten kanssa aikaa muutenkin paljon eikä sitä säästetä mihinkään viikon etelänlomaan.
Ei läsnä tarvitsekkaan koko ajan olla johan siinä tulisi hulluksi sekä äiti, että lapsi.
Läsnä voi olla niin monella tavalla, eikä mikään niistä ole sen oikeampi tapa.
Olen usein läsnä vaikka tekisin ruokaa. Autan samalla läksyissä ja keskustelen menneestä päivästä, suoristan kuopuksen housuja, suikkasen pusun poskelle.
En tarkoittanut myöskään, että kaikki aika olisi kovin mukavaa niin kuin laadukkaalla käsitetään.
Yritin sanoa, että en käytä sitä termiä siksi ettei mikään yhdessäolo hetki ole sen arvokkaampaa.