mikä on ison vauvan raja ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
mä olen aina henk.koht. pitäny 4kg rajana isolle. ja sellainen on punnattu pihalle, samoin 2kg keijukainen.. ja välimallinjätkäkin tietty :D

Onko siinä oikeesti eroa, minkä kokoinen vauva on? Siis synnytyksen "helppoudessa"?

Avautumisvaiheessa ei niinkään ole eroa, mutta totta ihmeessä se yli 4 kilosen ulos puskeminen on rankempaa ku 2 kilosen. Päänympärys voi olla monta senttia isompi.

Pitkä 4-kiloinen voi olla pienipäisempi syntyessään kuin pulleempi 3-kiloinen

Totta,onhan siinäkin ero jos vauva painaa 4,5kg ja on 53cm pitkää tai 3kg ja 46cm pitkää "pätkä" =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
mun mielestä 3-4 kilonen vauva on ns. tavallisen kokoinen ja yli 4 kilonen on iso. mua huvitti ku mun tyttärestä joka syntyissään painoi 3320g ni moni sanoi että olikin iso vauva ja mun mielestä oli todellakin pieni.

Mut se oli tyttö:D Meidän 3½kg pojasta kaikki käytti sellaisia nimityisiä kuin että "potra/tomera/jäntevä/pitkä/iso/komea/reipas"...
Kaveri sai samaan aikaan tytön 4½kg, ja sitä kuvailtiin sanoilla "pieni/hento/sievä..."

Ja noi oli siis mitä oli onnittelukortteihin kirjoitettu, eli ei perustu siihen miltä olivat nähneet lapsen näyttävän

Niin jos noi jotka sulle sanoi, aatteli et kaikki tytöt on pienempiä kuin poikavauvat joita ovat nähneet

no lähinnä kommentoijat olivat itse saaneet 2,5-3 kilosia vauvoja ja tuumivat että ne olivat tavallisenkokoisia ja mun 3320kg vauvani iso :D ku mun mielestä taas nuo alle 3 kiloset on sitte jo tosi pieniä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Avautumisvaiheessa ei niinkään ole eroa, mutta totta ihmeessä se yli 4 kilosen ulos puskeminen on rankempaa ku 2 kilosen. Päänympärys voi olla monta senttia isompi.

Gynekologin mukaan se iso pää helpottaa sitä synnytystä, raivaa tilaa tulessaan. Meillä pienipäisimmän kanssa hartioiden ulostulo oli yhtä tuskaa.

Yhteistyössä