Mikä on hyvä syöttötuoli? Onko Tripp Trapp hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syöttötuolin ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos nyt mietitään oikeasti turvallisia ja kaatumattomia malleja, niin onko kukaan kokeillut tätä Seimen tuotetta. http://www.seimishop.com/product_info.php?cPath=32&products_id=642 Sillä on myös pitkä elinkaari.

Ei tuossa Geuter Familyssä minusta painopiste ole niin kovin erikoinen ja nuo jalat kuitenkin ovat kohtuu lyhyet taaksepäin. Mutta plussaa ehdottomasti elinkaaresta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syöttötuolille ei vielä meillä ole tarvetta, mutta tulevaisuudessa se on triptrap. perustelen valintani turvallisuudella, ergonomisuudella, ulkonäöllä ja olen valmis maksamaan hyvästä alkuperäisestä innovaatiosta, en halvasta kopiosta (emma tms).

työskentelen liikunta- ja kehitysvammaisten lasten parissa ja useammassa vaikeavammaisten lasten hoito/kuntoutus/päivätoimintapaikassa/kouluissa on käytössä juuri tripptrapp-tuolit turvallisuutensa ja ergonomisuutensa sekä muunneltavuutensa takia. tuolissa istuessa jalat tukeutuvat alustaan, mikä helpottaa vartalon hallintaa ja käsien käyttöä. ero on huikea jopa terveellä lapsella, kun seuraa jalat heiluen istuvaa lasta ja jalat alustalla istuvaa lasta! sitä voi vaikka itse kokeilla, jaksaisiko istua korkealla jakkaralla töitä tehden tai syöden ilman että jalat on alustalla... usealla vammaisella lapsella on pakkoliikkeitä, eikä näiden voimasta yksikään tuoli ole kaatunut mihinkään suuntaan. tuskin mikään laitos sijoittaisi paskaan tuoliin vain siksi että se on merkkituote?

Totta tämäkin, mutta kaikki on lapsesta kiinni. Esim. hyvin vilkkaan lapsen kanssa saattaakin toimia paremmin tuoli, jossa tukea ei tule joka puolelta. Motorinen levottomuus saattaakin vähentyä kun energiaa joutuu suuntamaan asennon ylläpitämiseen. Meillä on siirretty vilkkaat pojat juuri tästä syystä pois syöttiksistä heti kun mahdollista ja se toimi kuin häkä.

Alkuperäinen kirjoittaja okka:
Ehdottomasti paras! Kahdella lapsella oli tripp trapp ja olin luottanut kuin vuoreen. Nyt kolmas sai sen nurin kaksi kertaa ja lensi myös takaraivolleen. Nyt en laittaisi vauvaa Tripp Trappiin enää mistään hinnasta.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=548&valikoimaid=12

Tämä nyt meillä ja aivan yliveto. jos olis ollu viis vuotta sitten tämmösiä, niin en olis miettinytkään Tripp Trappia.

Mä en kyl ihan usko, ei näytä tukevalta. Ja on aika kauheen näkönenkin. Mutta tämä on vain minun mielipide ja ei ole kokemusta. Mutta tarvitsisin aika monta suosittelijaa ennen ku ostasin....

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:
Minusta se tripp trapp on hirmuisen ahdas lapselle. Siis siihen pujottaminen ja poisottaminen on hankalaa vääntämistä. Parempi on sellanen perinteinen suomalainen syöttötuoli tai esim. artekin syöttötuoli. Ovat kivan väljiä. Niihin voi laittaa valjaat myös.

Se ahtaushan on tarkoituksellista, jotta lapsi ei pääsisi kiipeämään tuolista itse pois. Ainakaan oma muksu ei ole jaksanut alkaa vääntäytyä siitä minnekään, kun taas mummolan perinnemallisesta tuolista ponkaisee seisomaan helposti. Helposti lapsen saa Tripptrapistakin pois, kun nostaa tietyssä kulmassa. Helppoa kun siihen tottuu.

Kuten jo aikasemmin kirjotin, että meillä on tuo tripp trapp vakituisessa käytössä mutta tuli myös mieleen, kun joku kehui sitä Ikean muovista Antilop-syöttistä, että ei hullumpi ole sekään, mutta en sitä ehkä ihan päivittäiseen käyttöön ottaisi. Me ollaan ostettu kummankin isovanhemman luokse sellaset tuolit, ja hitto että niihin sojottaviin jalkoihin meinaa koko ajan ite kompastua! Ne vaan tulee niin pitkälle, että niihin vaan komastuu, enkä tosiaan ole ainoa, vaan meillä oli häissämme mukana nämä kaksi tuolia ja kaikki lähestulkoon ohimennen kompasteli näiden jalkojen takia... heh... Voi olla jokseenkin turvallinen lapselle, mutta meille aikuisille ei ;)

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Minusta se tripp trapp on hirmuisen ahdas lapselle. Siis siihen pujottaminen ja poisottaminen on hankalaa vääntämistä. Parempi on sellanen perinteinen suomalainen syöttötuoli tai esim. artekin syöttötuoli. Ovat kivan väljiä. Niihin voi laittaa valjaat myös.

Se ahtaushan on tarkoituksellista, jotta lapsi ei pääsisi kiipeämään tuolista itse pois. Ainakaan oma muksu ei ole jaksanut alkaa vääntäytyä siitä minnekään, kun taas mummolan perinnemallisesta tuolista ponkaisee seisomaan helposti. Helposti lapsen saa Tripptrapistakin pois, kun nostaa tietyssä kulmassa. Helppoa kun siihen tottuu.

Juu, mulle on pistäny silmään se että niillä kenellä on kotona tuo tripp trapp osaa luonnollisesti ottaa lapsensa siitä helposti pois, mutta auta armias kun sellanen äiti/isi laittaa lapsensa siihen tuoliin jolla on joku erilainen syöttötuoli kotona niin eipäs lähekään niin helposti pois! Ainakin meillä isovanhemmat eivät millään osaa ottaa poikaa pois tuolista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Tripp trapp nimenomaan on todella turvallinen. Siinä on jotkut ohjeetkin, että ei saa laittaa upottavalle matolle jne. Tuolin kuuluisi liukua taaksepäin jos potkaisee pöytää, ei kaatua. Joku onkelma varmaan ollut tuossa tapauksessa, jossa tuoli oli kaatunut taaksepäin.

Oon todella tyytyväinen, että ei ostettu mitään halpakopiota, sillä tämä palvelee vielä piiiitkään. Niitä halpiskopioita kun ei yleensä voi käyttää juniorituolina, joihin lapsi itse kiipeää. Ostamme ehdottomasti toisellekin lapselle Tripp Trappin.

Täällä ollaan kanssa tyytyväisiä!Meillä ainakin tosiaan liukuu lattiaa pitkin jos/kun 11kk ikäinen poika työntää jaloillaan...tosin kun ostettiin vauvasetti tuohon tuoliin jossa sitä ei ollut,paketissa oli mukana jalaksiin asennettavat muovikappaleet....eli ainakin itse päättelin, että joissain vanhoissa malleissa kaatumisia on ehkä ollut...

meillä vannotaan trip trepin nimeen. nyt askarilais poika luopunut omastaan koska pikkuveli tarvii (4kk) käyttöön syöttötuoliksi.

meillä näitä kaksi ja toinen on miehen veljen vanha joka ostettu hälle aikanaan ennen kouluikää (nyt 19v) ja tuoli on toki kulunut mutta toimii edelleen.

ihanaa kun lapsen ei tartte syöttötuoli iän jälkeenkään syödä polvillaan istuen ja kurottaen.... lisäksi kestää myös aikuisen painon... ainakin 120kg

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Elä hyvä ihminen missään nimessä tuhlaa rahojasi siihen. Ne on hengenvaarallisia. Kaverin muksu, tasan 1-v potkas vähän pöydänreunaa ja lens takaraivo edellä lattiaan. Niissä on liian lyhyet takajalat :( Tuli kova kiire sairaalaan kun aukileen reunat vähän liikkui, mutta säästyi seurauksilta.
Hellapuiks kelpuuttasin

No voi byhyy! Oisko kannattanut lukea ohjeet, ne on sellaisiin paperilappuihin kirjoitettua tekstiä. Isommalla lapsella käytettäessä, jalkoihin laitetaan taakse "lisäjalakset". Sen jälkeen tuolin kaatuminen taaksepäin on fysiikan lakien vastaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Elä hyvä ihminen missään nimessä tuhlaa rahojasi siihen. Ne on hengenvaarallisia. Kaverin muksu, tasan 1-v potkas vähän pöydänreunaa ja lens takaraivo edellä lattiaan. Niissä on liian lyhyet takajalat :( Tuli kova kiire sairaalaan kun aukileen reunat vähän liikkui, mutta säästyi seurauksilta.
Hellapuiks kelpuuttasin

No voi byhyy! Oisko kannattanut lukea ohjeet, ne on sellaisiin paperilappuihin kirjoitettua tekstiä. Isommalla lapsella käytettäessä, jalkoihin laitetaan taakse "lisäjalakset". Sen jälkeen tuolin kaatuminen taaksepäin on fysiikan lakien vastaista.

Täähän oli taas tyypillisen harmaan asiallinen :D Voi byhyy

Alkuperäinen kirjoittaja palma:

Meillä ihan tarkoituksella tehtiin siitä kapea (sehän onnistuu istuinlevyn syvyyttä säätämällä). Sukulaiset varmaan sai tosi huonon kuvan tuolista, kun laittoivat siihen isompaa lasta istumaan kuin mitä meidän oma on.

Meillä on myös turvakaari poisettu aika aikaisessa vaiheessa, se on kummasti rauhoittanut menoa, kun ei tarvise yrittää nousta seisomaan ensin, että pääsisi itse pois.

Mo =)
En nyt jaksanut koko viestiketjua lukea läpi, tuntui olevan sekä puolesta että vastaan...
meille hankittiin pähkinän värinen tuoli, kun poika oli 9kk.Nyt jo käytössä ilman kaarta kun pojalla ikää 3v10kk. Milloinkaan ei tuoli ole meillä kaatunut tai ollut edes läheltä piti tilannetta. Tuoli edelleen siistissä kunnossa, ja palvelee varmasti aikanaan koululaistuolina. Miinusta tietty korkea hankintahinta- toisaalta käyttö ulottuu useammalle vuodelle kuin perinteisessä syöttötuolissa. Omasta puolestani voin suositella.

Yhteistyössä