Mikä on hyvä ja pitävä yöside?? *vähän ällötys*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help!

Vieras
Mulla synnytyksen jälkeen muuttuneet kuukautiset sen verran runsaammiksi, että yöllä saa käydä vaihtamassa uuden yösiteen kolmen aikoihin. Silti oli pikkuhousut veressä ja yöpaitakin vähän. :( Aamulla sitten sama homma.
En ole ennen edes tarvinnut yösidettä, tavallinen on riittänyt kunhan siivekkeet on olleet. Nyt vuoto valuu tuonne takapuoleen ja tulee yli siteen takapäästä! Mikä neuvoksi??
Ja onko kaikki yösiteet jollain ihmeen ohutside-merkinnällä varustettuja?! Kun en löytänyt ainakaan vuokkosista tai libressestä muita..

Mä käytän allwaysin isointa yösidettä (ultraa) ja laitan vessapaperia vielä taakse. se ikään kuin estää sen veren valumisen pyllyn vakoa pitkin selkään kun nukkuu selällään.

Kuppi on kyllä hyvä. Ja sitten kun laittaa vielä varmistukseksi yösiteen, niin mulle se ainakin riittää. Runsaimpina vuotoöinä pelkkä kuppi ei riitä, vaan on pakko olla myös se side. Mutta yhdistelmä toimii :)

Kuukupin ehdoton plussa on myös se, että et tunne sitä emättimeen jäävän veren valahtamista siteeseen tai sen ohi, kun nouset sängystä ylös. Mä en ainakaan ole koskaan ennen nukkunut yhtä hyvin ja heräämättä kuukautisten aikaan kuin kupin kanssa :)

Mä en vaan siedä koko kuukuppiajatusta! :/ Musta on ihan ällöä alkaa tyhjentelemään jotain verikuppeja ja kerätä sitä verta... yök.. Tampooneja käytän kyllä päivällä, mutta en jotenkin halua sitä yksi laittaa... kun niitähän ei kai saisi pitää niin pitkään. Jos ei sitten heräisikään vaihtamaan, kun olisi kuiva olo.
Mutta voi että, mitä me naiset saadaan kärsiä! Kun näitä sideviritelmäjuttuja lukee, tulee kyllä huvittunut olo. :D
Ihan hyviä niksejä kyllä teillä. Haluaisin kuitenkin ihan vaan yhdenn hyvän siteen... ei mitään virityksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en vaan siedä koko kuukuppiajatusta! :/ Musta on ihan ällöä alkaa tyhjentelemään jotain verikuppeja ja kerätä sitä verta... yök.. Tampooneja käytän kyllä päivällä, mutta en jotenkin halua sitä yksi laittaa... kun niitähän ei kai saisi pitää niin pitkään. Jos ei sitten heräisikään vaihtamaan, kun olisi kuiva olo.
Mutta voi että, mitä me naiset saadaan kärsiä! Kun näitä sideviritelmäjuttuja lukee, tulee kyllä huvittunut olo. :D
Ihan hyviä niksejä kyllä teillä. Haluaisin kuitenkin ihan vaan yhdenn hyvän siteen... ei mitään virityksiä.

Se kuukuppi ei ole yhtään sen ällömpi kuin verinen tamponi... Itse mua ällötti se kans aluksi, mutta on se niin paljon parempi, että se ällötys häviää äkkiä :) kokeile vaan rohkeesti, niissä on palautusoikeuskin... Ja säästät selvää rahaa sekä luontoakin vielä!

Ne haisevat siteet vasta ällöjä olikin, siksi myös aloin käyttämään kuppia. Ja olen nukkunut aivan mahtavati kuukautisten aikaan sen siitä asti.

Alkuperäinen kirjoittaja help!:
Mulla synnytyksen jälkeen muuttuneet kuukautiset sen verran runsaammiksi, että yöllä saa käydä vaihtamassa uuden yösiteen kolmen aikoihin. Silti oli pikkuhousut veressä ja yöpaitakin vähän. :( Aamulla sitten sama homma.
En ole ennen edes tarvinnut yösidettä, tavallinen on riittänyt kunhan siivekkeet on olleet. Nyt vuoto valuu tuonne takapuoleen ja tulee yli siteen takapäästä! Mikä neuvoksi??
Ja onko kaikki yösiteet jollain ihmeen ohutside-merkinnällä varustettuja?! Kun en löytänyt ainakaan vuokkosista tai libressestä muita..

Vuokkosilla on muistaakseni sellasessa tummanlilassa paketissa yöside mikä ei ole niitä tosi ohuita! Ja oletko kokeillut Alwaysia? Niissä mun kokemuksen mukaan pinta imee paremmin runsaan vuodon kuin esim. libresse.

Älä ajattele sitä noin tunteella. Ajattele mielummin miten helppoa ja mukavaa se on. 1-3 tyhjennystä usein riittää/vrk. Kukaan ei tiedä etkä itsekään huomaa koko menkkoja. Autiolle saarelle ottaisin mukaan kipponi, muuta en kaipaisi.

Kuppi on ehdottomasti vähiten yököttävä suojaviritelmä.

Vihdoinkin sellainen, mikä ei millään tavalla näy ulospäin, ei tunnu, ei haise, ei koskaan falskaa (kunhan ajallaan tyhjentää, varottaa kyllä kun täyttyy äärimmilleen).

Eikä tarvitse koskaan huolehtia onko suojaa ja onko se oikeankokoinen.

Alwaysin isoin yöside on kyllä oikeasti riittoisa. Onneksi enää ei ole sellaiset menkat. Koska se on ohut, niin hätätapauksessa pystyy laittamaan vaikka kaksi limittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea on kokeiltu:
Kuppi on ehdottomasti vähiten yököttävä suojaviritelmä.

Vihdoinkin sellainen, mikä ei millään tavalla näy ulospäin, ei tunnu, ei haise, ei koskaan falskaa (kunhan ajallaan tyhjentää, varottaa kyllä kun täyttyy äärimmilleen).

Eikä tarvitse koskaan huolehtia onko suojaa ja onko se oikeankokoinen.

Ja sen vielä laittaisin ehdottomaksi plussaksi, että kupin voi laittaa paikalleen jo ennen kuin menkat on edes alkaneet, ei siis kuivata limakalvoja kuten tamponi. Eikä tarvitse mitään hikistä rättiä hautoa varoiksi haaruksissa...

Yhteistyössä