P
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tiiu:Adhd:ssä lisäksi ylivilkkaus.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:mitä tarkoittaa neurologinen epätyypillisyys? miten oireilee esim.
Alkuperäinen kirjoittaja juup:Eli noin kärjistäen sillä luokan kovaäänisimmillä jatkuvasti liikkellä olevalla duracell-pupulla on ADHD mutta yllättäen sillä luokan hiljaisimmalla pulpetissa kököttävällä on ADD.
Perustaustaltaan molemmilla siis samat ongelmat vaikka päällepäin näyttävät täysin erilaisilta.
Se tarkoittaa sitä että aivot toimivat vähän eri lailla kuin muilla. Kyseessä ei varsinaisesti ole sairaus, ennemminkin ominaisuus siinä missä vaikka vasenkätisyys. Sekin johtuu aivojen toimimisesta eri lailla kuin oikeakätisillä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mitä tarkoittaa neurologinen epätyypillisyys? miten oireilee esim.
Alkuperäinen kirjoittaja samanlaisia ja erilaisia:Se tarkoittaa sitä että aivot toimivat vähän eri lailla kuin muilla. Kyseessä ei varsinaisesti ole sairaus, ennemminkin ominaisuus siinä missä vaikka vasenkätisyys. Sekin johtuu aivojen toimimisesta eri lailla kuin oikeakätisillä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mitä tarkoittaa neurologinen epätyypillisyys? miten oireilee esim.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun pojalla on adhd/add ja en ole vieläkään sitä kunnolla hyväksynytai olen silleen,ethyväksyn et hän on erilainen mut en aina muista ja hyväksy sitä kun käyttäytyymiten käyttäytyy...
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja samanlaisia ja erilaisia:Se tarkoittaa sitä että aivot toimivat vähän eri lailla kuin muilla. Kyseessä ei varsinaisesti ole sairaus, ennemminkin ominaisuus siinä missä vaikka vasenkätisyys. Sekin johtuu aivojen toimimisesta eri lailla kuin oikeakätisillä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mitä tarkoittaa neurologinen epätyypillisyys? miten oireilee esim.
Paitsi vasenkätisyyteen ei ole lääkitystä. ADHD on enemmän laktoosi-intoleranssin tapainen, lääkitys ei paranna mutta auttaa sen ajan kuin lääkitys vaikuttaa.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja samanlaisia ja erilaisia:Se tarkoittaa sitä että aivot toimivat vähän eri lailla kuin muilla. Kyseessä ei varsinaisesti ole sairaus, ennemminkin ominaisuus siinä missä vaikka vasenkätisyys. Sekin johtuu aivojen toimimisesta eri lailla kuin oikeakätisillä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mitä tarkoittaa neurologinen epätyypillisyys? miten oireilee esim.
Paitsi vasenkätisyyteen ei ole lääkitystä. ADHD on enemmän laktoosi-intoleranssin tapainen, lääkitys ei paranna mutta auttaa sen ajan kuin lääkitys vaikuttaa.
EI MINUA TARVITSE PARANTAA! TÄMÄ MAAILMA SITÄ KAIPAA!
Lääkitys muuttaa aivojen dopamiini- ja seratoniinitasapainoa siten, että koko ajan ei kipunoi, vaan virtaa riittää tasaisemmin. Moni addi pärjäisi hienosti ilmankin, ellei yhteiskunta olisi niin joustamaton.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja samanlaisia ja erilaisia:Se tarkoittaa sitä että aivot toimivat vähän eri lailla kuin muilla. Kyseessä ei varsinaisesti ole sairaus, ennemminkin ominaisuus siinä missä vaikka vasenkätisyys. Sekin johtuu aivojen toimimisesta eri lailla kuin oikeakätisillä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mitä tarkoittaa neurologinen epätyypillisyys? miten oireilee esim.
EI MINUA TARVITSE PARANTAA! TÄMÄ MAAILMA SITÄ KAIPAA!
Lääkitys muuttaa aivojen dopamiini- ja seratoniinitasapainoa siten, että koko ajan ei kipunoi, vaan virtaa riittää tasaisemmin. Moni addi pärjäisi hienosti ilmankin, ellei yhteiskunta olisi niin joustamaton.
Alkuperäinen kirjoittaja maiski:Mä olen vuosikaudet epäilly itellänni ADD:tä. Sain vihdoin päälääkärin varattua yksityiseltä, et saisin asiaa eteenpäin. Miten sulla prosessi meni?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minun mielestäni taas aina voi parantaa, oli sitten nentti tai muu. Aivan kuten silmälasit parantavat näköä niin adhd-lääkitys parantaa suorituskykyä. Jopa lääkittynä addi on kuitenkin erilainen ja siten joissakin asioissa parempi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lääkitys auttaa hallitsemaan itseä ja omia toimia. Voi paremmin aktivoida itsensä tekemään sitä mitä tahtoo.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Alkuperäinen kirjoittaja maiski:Mä olen vuosikaudet epäilly itellänni ADD:tä. Sain vihdoin päälääkärin varattua yksityiseltä, et saisin asiaa eteenpäin. Miten sulla prosessi meni?
Esikoisen tutkimusten aikaan mainitsin omalääkärille, joka laittoi lähetteen TYKSiin neuropsykologisiin testeihin. Tulosten kanssa menin ykstyiselle neurologille, olivat paperit niin selkeät, että siinä se.![]()
Lukuun ottamatta TYKSin psykkarin yritystä saada minulle bipo-diagnoosi. Juuri tänään taisin jossain ketjussa jutustella aiheesta.![]()