Pystyykö ADD-lapsi lukemaan kirjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoa kenelläkään?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietoa kenelläkään?

Vieras
Kun kaikki ADD-oireet olisi, mutta psykologin mielestä ei ole ADD koska kirjojenkaan lukeminen ei silloin onnistuisi, itse taasen muistelen jostain lukeneeni että jos on jokin mielenkiintoinen asia niin ADD-lapsikin pystyy keskittymään?

add on keskittymisen häiriö ilman motorista levottomuutta (ad/hd).

Meillä ad/hd poika lukee kyllä mielelläänkin kirjoja joista on kiinnostunut. Muuten keskittymiskyky on kärpäsen tasoa. Kaverillani (aikuinen ihminen) on add, hän on lukenut elämässään kesken jättämättä vain yhden kirjailijan kirjoja.

Miksei pystyisi? :o

Jos kiinnostaa, ylifokusoituu helposti.

*sanoo se, joka luki lapsena vähintään kirja/päivä, eikä mitään kovin kevyttä kirjallisuutta...*

Kyllä add kirjoja pystyy lukemaan jos ne kiinnostavat, voi olla jopa vaikeaa saada kirjan äärestä pois, mutta mielenkiinnottomat kirjat jäävät lukematta :)
Pojalla vasta diagnosoitu add.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimama:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Jos kiinnostaa, ylifokusoituu helposti.

Meinaako tämä sitä, että menettää kuuloyhteyden ulkopuoliseen maailmaan, kun lukee? *pohtii itseään*

Juuri sitä, eksyy oman päänsä sisään, unohtaa muun maailman, syömisen, juomisen, nukkumisen jne.

Siksi add-lapset eivät koulussa saa tarvitsemaansa apua, hehän eivät ole häiriöksi, vaan vain laiskoja unelmoijia. :whistle:

Pojan kummiperheessä ADD-poika ja lukee paljon sellasta mikä kiinnostaa. Ei kyllä sitten maaimasta tiedä kun uppoutuu sinne kirjaan. Kiinnostavista asioista tietää tosi paljon ja silleen fiksu kaveri tiedollisesti.

No sitä mä ajattelinkin, ihmettelin vain kun psykologi oli sitä mieltä ettei pysty lukemaan paksua kirjaa jos on ADD. Että kaikki muut oireet täsmäisi, mutta tämä yksi kumoaisi sitten kaiken :/

Mulla on adhd ja luen useemman kirjan viikossa. Olen aina ollut lukutoukka. Keskittymiskyvyttömyys ilmenee mulla erilaisissa asioissa. En myöskään ole koskaan kärsinyt oppimisvaikeuksista lukuaineissa.

Yhteistyössä