Mikä omenalajike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "naminami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"naminami"

Vieras
Siis kun minähän en kasvien päälle muuta ymmärrä kuin että mikä on kaunis ja mikä maistuu hyvältä :)

Me siis muutimme kesällä ja pihassa kasvaa yksi omenapuu. Ja olisi kiva tietää, että mikäköhän lajike toi on. Omenat ovat parhaimmillaan juuri nyt tai osa ei ihan vielä ole edes täysin kypsiä. Omppu on aika punainen ja vähän punertaa sisältäkin. Älyttömän hyvänmakuinen.

Mikämikämikä :D

[QUOTE="naminami";22096781]Siis kun minähän en kasvien päälle muuta ymmärrä kuin että mikä on kaunis ja mikä maistuu hyvältä :)

Me siis muutimme kesällä ja pihassa kasvaa yksi omenapuu. Ja olisi kiva tietää, että mikäköhän lajike toi on. Omenat ovat parhaimmillaan juuri nyt tai osa ei ihan vielä ole edes täysin kypsiä. Omppu on aika punainen ja vähän punertaa sisältäkin. Älyttömän hyvänmakuinen.

Mikämikämikä :D[/QUOTE]

Lajike on nimeltään "Vihreä Kuulas"

No jopas noita lajikkeita onkin :)

En tiedä onko kaneliomenaa, koska ei mun mielestä tuoksu eikä maistu kanelilta. Muuten vaan tosi hyvältä. Samalla kertaa makealta, mutta kuitenkin sopivan happamalta. Puu on n. 10-12 vuotta vanha, oisko jonkun 3-4 metriä korkea ja omenoita tulee ainaski kamalasti. Mutta joo, ehkäpä en saa koskaan tietää, kun ei ole puunistuttajaakaan enää tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joku näistä??;22096990:
Oisko joku näistä esim.
Raike
Jaspi
Punainen Atlas
Collina
Kaneliomena
Melba

No emmäää tiedä :) Ei oikein mikään tuntunut just natsaavan. Ja kun siis itse asiassa tuntuu, niin kuin tossa yhdessä ja samassa puussa kasvaisi kahta eri lajiketta :) Tai siis ehkä ne kaikkein punaisimmat ja sisältä punaviiruisimmat on vaan kypsempiä. Mutta tosi hyviä on noikin, mitkä on vähän vähemmän punaisia, eikä ne ole sisältäkään punaviiruisia. (vielä?) Ihan pyöreitä kauniita omppuja, käteen sopivia.

Mutta joo, ei taida tämä ratketa ei. Vaan hyviä ovat, nams. Niin ja kiitoksia!

Voit kysyä omenapuusta Hirvensalmen taimistolta, kerrot millainen omena on ja lähetät näytteen lehdestä ja omenasta. Itse olen saanut sieltä apua ko asioissa

Yhteistyössä