Mikä olisi sopiva paino 169cm pitkälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tähti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen todellakin tyytyväinen, olen syntynyt hyvä kroppaiseksi eli kapea vyötärö ja muuten sopusuhtainen. Urheilu sitten on muokkaamaan kropan sulavaksi.

Olen tehnyt tutkimuksia anoreksiasta ja siitä tuo alhaisen painon ihannointi aina havahduttaa.

Jos ihannoi painoa jossa itse on, kun se on jopa normaalipainon rajoissa bmi:n mukaan, kokee sen hyväksi itselleen eikä halua lihoa tai laihtua, on sinulla mielleyhtymä anoreksiaan? No kovin tarkkaan et ole asiaa tainnut tutkia jos tuossa on sulle hälytysmerkit..

[QUOTE="vieras";28224834]60 kg on todella tukeva. Ota tavoitteeksi 50 kg eli BMI 17.5.[/QUOTE]

Onko bmi:ni 17,5?? Hui! Olen tuon mittainen ja painan 50, välillä 49 kiloa. Ja olen mielestäni liian laiha. Yritän kasvattaa lihaksia että sais lisää painoa.

No riippuu siitä oletko aikuinen nainen vai teiniperse. Aikuiselle naiselle 65kg ja teiniperseelle 55kg.

:D Perse on ollut aina yhtä muodokas niin teininä kuin nyt nelikymppisenä. Pituus juurikin tuo 169 nurkilla, hyvä paino 55-56-(57), yli mennessä alkaa jotenkin ahdistaa kropassa. Hiukan kyllä huolestuttaa kun luontainen omasäätely ei enää näytä toimivan ihan kuin aiemmin, aavistuksenomaista hilautumista ylöspäin ollut näköpiirissä.
Auts- ehkä sitten onkin niin että neljänkympin jälkeen leviää vaikka siihen asti on aina ollut hoikka ilman mitään toimenpiteitä asian eteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28225556:
Mutta eihän normaalipainon alaraja meinaa syömishäiriötä.

Jos olet 166cm pitkä ja painat 50kg, olet alipainon puolella.

Alipainon ihannointi ei ole terveellistä. Nuoret eivät ymmärrä täysin mikä on hyvä paino ja menevät yleisen normin mukaan, mikä on yleisesti ottaen alipainoinen. Media on pullollaan liian laihoja naisia. Naiset puhuvat painostaan, eivätkä ole tyytyväisiä, koska painavat liikaa (ovat normaalipainossa).

Totta kai jokainen tuntee erilailla mikä on hyvä paino, mutta sinun nyt vain osui kohdalle, sillä meillä sama pituus. Ja sen vuoksi tiedänkin tavoittelemasi painon olevan liian alhainen.

Jos ihannoi painoa jossa itse on, kun se on jopa normaalipainon rajoissa bmi:n mukaan, kokee sen hyväksi itselleen eikä halua lihoa tai laihtua, on sinulla mielleyhtymä anoreksiaan? No kovin tarkkaan et ole asiaa tainnut tutkia jos tuossa on sulle hälytysmerkit..

No ensinnäkin 50kg ja 166cm ei ole normaalipaino, vaan alipaino.

Ja kun tuo on sama pituus mikä itselläkin ja olen painavampi ja minussa ei todellakaan ole ylimääräistä, tiedän, että tuo paino ei ole hyväksi. Jos näkee sen olevan hyvä, silloin ei ehkä näe sitä peilikuvaa oikein.

Jos olet 166cm pitkä ja painat 50kg, olet alipainon puolella.

Alipainon ihannointi ei ole terveellistä. Nuoret eivät ymmärrä täysin mikä on hyvä paino ja menevät yleisen normin mukaan, mikä on yleisesti ottaen alipainoinen. Media on pullollaan liian laihoja naisia. Naiset puhuvat painostaan, eivätkä ole tyytyväisiä, koska painavat liikaa (ovat normaalipainossa).

Totta kai jokainen tuntee erilailla mikä on hyvä paino, mutta sinun nyt vain osui kohdalle, sillä meillä sama pituus. Ja sen vuoksi tiedänkin tavoittelemasi painon olevan liian alhainen.

Jos luet tarkemmin, tavoitteeni oli 50-54kg. Nuorempana 50kg oli mulle passeli, siihen painoon ei tarvinnut pyrkiä vaan luonnostani olin sen painoinen. Olen aina ollut hoikka niin mitä ihmettä mun pitäisi väkisin yrittää olla painavempi kuin normaalielämisellä olisin?

Sä voit hyvin mitoilla, joissa minä olin varsin tukevasti jo raskaana. Näin me erotaan toisistamme.

No ensinnäkin 50kg ja 166cm ei ole normaalipaino, vaan alipaino.

Ja kun tuo on sama pituus mikä itselläkin ja olen painavampi ja minussa ei todellakaan ole ylimääräistä, tiedän, että tuo paino ei ole hyväksi. Jos näkee sen olevan hyvä, silloin ei ehkä näe sitä peilikuvaa oikein.

Mutta se 54kg on normaalipaino. Ja sinä käsittääkseni itse korostit olevasi erittäin lihaksikas, joten ellei halua kokea olevansa bodari ja oma kroppa on peilistä katsottuna hyvän kokoinen ja toimii (kehon toiminta kuitenkin kertoo huomattavasti enemmän siitä normaaliudesta kuin vieras ihminen palstalla joka ei ole ko. henkilöä koskaan nähnytkään), niin mikä oikeasti on ongelma?

Mä olen painanut aina suunnilleen saman verran, olen myös harrastanut lähes koko ikäni erittäin aktiivisesti liikuntaa ja ollut hyvässä kunnossa. Mulla ei koskaan ole ollut ongelmia oman hormonitoiminnan kanssa, en ole koskaan kuullut epäilyjä syömishäiriöistä enkä ole myöskään koskaan joutunut säätelemään syömisiäni koska liikun paljon.

Olenko silti epäterve koska en todellakaan halua painaa suhteutettuna lähes 5kg enemmän jotta olisin kanssasi suht samoissa mitoissa ja tuntisin itseni valaaksi. Ihmiset on erilaisia, kehot on eri mallisia, jos se on oikeasti vaikea käsittää niin okei, mutta samaan muottiin sä et vaan voi kaikkia lyödä, sen takia bmi:ssäkin on sitä haarukkaa normaalipainolle eikä sekään ole mikään absoluuttinen totuus.

[QUOTE="Vieras";28225581]Onko bmi:ni 17,5?? Hui! Olen tuon mittainen ja painan 50, välillä 49 kiloa. Ja olen mielestäni liian laiha. Yritän kasvattaa lihaksia että sais lisää painoa.[/QUOTE]

BMI 17-17,5 on ideaalipaino kaikenikäisille naisille.

[QUOTE="vieras";28225734]:D Perse on ollut aina yhtä muodokas niin teininä kuin nyt nelikymppisenä. Pituus juurikin tuo 169 nurkilla, hyvä paino 55-56-(57), yli mennessä alkaa jotenkin ahdistaa kropassa. Hiukan kyllä huolestuttaa kun luontainen omasäätely ei enää näytä toimivan ihan kuin aiemmin, aavistuksenomaista hilautumista ylöspäin ollut näköpiirissä.
Auts- ehkä sitten onkin niin että neljänkympin jälkeen leviää vaikka siihen asti on aina ollut hoikka ilman mitään toimenpiteitä asian eteen?[/QUOTE]

No lähinnä tarkoitin sitä, että haluaako näyttää aikuiselta vai teiniltä....

Jos nyt joku vielä tähän ketjuun eksyy, itse olen 169 pitkä, 61 kiloisena urheilullisena nuorena naisena kuukautiseni loppui vuodeksi ja palasi vasta pienen painonnousun jälkeen. 63-67 kg on itselleni optimaalinen vaihteluväli, enempi ahdistaa, vähempi vie voimat.

Yhteistyössä