Mikä olisi helppotekoinen ja jouluinen kuivakakku?

Helppo maustekakku

4 dl vehnäjauhoja
2 dl sokeria
1½ dl rusinoita
1 tl soodaa
1 tl kanelia
1 tl neilikkaa
½ tl inkivääriä
½ tl kaardemummaa
3/4 dl siirappia
100 g margariinia sulatettuna
2 munaa
2 dl kermaviiliä

Sekoita kuivat aineet. Lisää siirappi, sulatettu rasva, munat ja kermaviili ja sekoita taikina nopeasti tasaiseksi.

Paista noin tunti 175 asteessa rengasvuoassa.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Entä kirsikkakakku? En tiiä onko muista miten jouluinen, mut oma mummoni tekee aina jouluks semmoisen..

Kyllä sellanenkin vois olla jouluinen =) Mä olen nyt innostunu leipomisesta ja haluun kokeilla erilaisia juttuja. Joten jos jaksat, niin tuonkin ohjeen ottaisin mielelläni. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Kyllä sellanenkin vois olla jouluinen =) Mä olen nyt innostunu leipomisesta ja haluun kokeilla erilaisia juttuja. Joten jos jaksat, niin tuonkin ohjeen ottaisin mielelläni. :D

Ei miulla ohjetta oo, mut luulis netistä löytyvän. Itte meinasin ettiä tässä joku päivä ja tehdä semmoisen:)

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:

Ei miulla ohjetta oo, mut luulis netistä löytyvän. Itte meinasin ettiä tässä joku päivä ja tehdä semmoisen:)

Ok. Täytyy itsekin katsella :) Kiitti vinkistä! :flower:

tässäpä kakkuohje poropeukalolle tahi muuten vaan laiskalle akalle..'

iso rengasvuoka
250g voita (pehmeää)
250g vehnäjauhoja
250g sokeria
200g (4kpl)munia
1,5tl leivinjauhetta
1,5tl vanilliinisokeria
ripaus suolaa

kaikki aineet kulhoon, vatkaa 3min täysillä, nyt sulla on peruskahvikakku pohja mihin voit lisätä, suklaamuruja, tehdä tiikerikakkua, hedelmäkakkua, maustekakkua.. vaihdat vaan makuja, hyvä tulee esim lisäämällä murskattuja piapreita taikinaan! :p
175 asetta ja noin tunteroinen alatasolla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Helppo maustekakku

4 dl vehnäjauhoja
2 dl sokeria
1½ dl rusinoita
1 tl soodaa
1 tl kanelia
1 tl neilikkaa
½ tl inkivääriä
½ tl kaardemummaa
3/4 dl siirappia
100 g margariinia sulatettuna
2 munaa
2 dl kermaviiliä

Sekoita kuivat aineet. Lisää siirappi, sulatettu rasva, munat ja kermaviili ja sekoita taikina nopeasti tasaiseksi.

Paista noin tunti 175 asteessa rengasvuoassa.

Yhteistyössä