Mikä olisi helppo ja herkullinen pizzapohja-ohje???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sipsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sipsu"

Vieras
Tarkoitus olisi tehdä viikonlopuksi perheelle pizzaa ruoaksi.

Joskus aikoja sitten on tullut viimeksi tehtyä pizzaa, mutta se pohja ei oikei koskaan tunnu onnistuvan. :-/

Tarkoitus olisi saada hyvä ja mehevä pohja pellilliseen pizzaa, ei mitään ohutta ja kovaa koppuraa.

Mutta milläs ohjeella???

Tässä on hyvä:
Pannupizza

Ite monesti teen tortillaan, tulee kotiuunissakin aikalailla pitserian pitsan makuista :p

[QUOTE="sipsu";29512842]Tarkoitus olisi tehdä viikonlopuksi perheelle pizzaa ruoaksi.

Joskus aikoja sitten on tullut viimeksi tehtyä pizzaa, mutta se pohja ei oikei koskaan tunnu onnistuvan. :-/

Tarkoitus olisi saada hyvä ja mehevä pohja pellilliseen pizzaa, ei mitään ohutta ja kovaa koppuraa.

Mutta milläs ohjeella???[/QUOTE]

Mä en tykkää pannupizzasta, liian ohut ja kova pohja mun makuun. :-/

Sais olla vähän paksumpi ja pehmeämpi se pohja, sais laittaa kunnolla täytettä siihen päälle. ;)

Tästä tulloo semmonen :p

[QUOTE="sipsu";29512868]Mä en tykkää pannupizzasta, liian ohut ja kova pohja mun makuun. :-/

Sais olla vähän paksumpi ja pehmeämpi se pohja, sais laittaa kunnolla täytettä siihen päälle. ;)[/QUOTE]

2,5 dl kylmää vettä
Jauhoja sopivasti, n.5 dl
2tl kuivahiivaa
Suolaa 1 tl
60 ml öljyä

Riittää uunipellilliseen.
Pohjasta tulee pehmeä kunhan jättää taikinan hieman löysäksi.

Ja lisätään sen verta vielä, että pitsa on pilalla liioilla täytteillä.
Sitä ei taho saaha kypsäksi ja maut keittyy siin ootellessa pihalle, elä ainakaan käytä paljoa märkiä täytteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;29512891:
Tästä tulloo semmonen :p

Jeps! Kiitoksia ohjeista, pitää kokeillakin näitä. ;)

Pannupizza-nimi olikin sitten harhaanjohtava. :D

Joskus oon laittanu pizzapohjan vähäksi aikaa uuniin paistumaan ennen täytteiden laittamista.

[QUOTE="sipsu";29512868]Mä en tykkää pannupizzasta, liian ohut ja kova pohja mun makuun. :-/

Sais olla vähän paksumpi ja pehmeämpi se pohja, sais laittaa kunnolla täytettä siihen päälle. ;)[/QUOTE]

Pannupizzan idea on nimenomaan paksu ja pehmeä pohja, jos oot syönyt esim. Pizza Hutissa :)..

Mies ostelee välillä kaupasta jotain Ristorante- pizzoja, eikä ne mun mielestä hyviä kyllä oo.

Ainiin, ne taisikin olla kiviuunipizza, missä on kivikova pizza eikä pannupizza. Meni nimet sekaisin. :O

Pitääkin tehdä sitä pannupizzaa. ;)

Yhteistyössä