Mikä noita naistentautien lekureita riivaa?? Jos ei tahdo niin ei tahdo!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nadia

Aktiivinen jäsen
20.02.2005
3 616
0
36
Mä olen tiennyt jo vuosiavuosia etten todellakaan aio tehdä lapsia yli 30-vuotiaana!! Mä haluan et ne muksut on alta pois ennenkun oon sata vuotias! Nyt sit lääkäreiden on niin hemmetin vaikeeta tajuta miks mä tahdon sterilisaation vaikka oon "vasta" 26! Mulla on kolme lasta, joten se on minun oikeus, prkl!
Kyllä mä kohta herpaannun.
Onneks löysin yhden tohtorin joka lupas sen mulle tehdä, mutta en käsitä kun taas piti neuvolassa alkaa tohtorin kitistä, että ei ole hänestä oikein et aletaan tekemään ja piti niin kovin perustella miksi. Vaikka sen ei sitä mulle edes tartte tehdä!
Ja turha vedota siihen, että useat haluu sen purkaa, tätä uutta konstia kun ei pysty purkamaan!

Kun mieli voi muuttua ja lääkäreillä on tästä asiasta varmasti kokemusta. Veikkaan et olet monesta asiasta esim 32-veenä eri mieltä kuin nyt...ehkä myös tästä.

Mä en kans ymmärrä miks lääkärit ei meinaa suostua noihin. Ja varsinkin kun sulla on jo 3 lasta, eli ehto täyttyy. Mä en aio enempää tehdä kuin nää kaks lasta, ja voisin ottaa sterilisaation vaikka nyt heti jos saisin. Vielä pitää kuitenkin 6 vuotta odottaa.

Mitäs sitten, kun elämä menee perseelleen, mies jättää, lapsen lentää kotoa ja löydät uuden miehen siinä neljänkympin hujakoilla? Yhtäkkiä hormonit taas hyrrää ja haluaisitkin vielä sen iltatähden.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ja lääkärit ei oo päättäneet niitä rajoja millon saa ja millon ei. Ne koskee suakin ap.

Tota kommenttia en ymmärtänyt? ap:lla täyttyy toi 3:n lapsen ehto eli olisi ehtojen mukaan oikeutettu sterilisaatioon.

Noin on moni muukin sanonut, mutta elämäntilanteet vaihtelee ja mieli muuttuu kaikesta huolimatta. Ne lääkärit ovat nähneet sen niin monta kertaa.

Niitä purkuun halukkaita ja koeputkivanhempia riittää mielen muututtua.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja lääkärit ei oo päättäneet niitä rajoja millon saa ja millon ei. Ne koskee suakin ap.

Tota kommenttia en ymmärtänyt? ap:lla täyttyy toi 3:n lapsen ehto eli olisi ehtojen mukaan oikeutettu sterilisaatioon.

muttei ikänsä. Niistä on täytyttävä useampi kun yksi.Niin hanurista kun se onkin.

kylläpä olisin katunut, jos minut olisi leikattu sinun ikäisenä. mies häipyi toisen naisen perään.. ja tapasin uuden mieheni. ja halusimme vielä lapsen hän kanssa.
etkö voisi käyttää vaikka kierukkaa seuraavat vuodet?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mitäs sitten, kun elämä menee perseelleen, mies jättää, lapsen lentää kotoa ja löydät uuden miehen siinä neljänkympin hujakoilla? Yhtäkkiä hormonit taas hyrrää ja haluaisitkin vielä sen iltatähden.

Pitääkö sitä joka miehen kanssa vääntää lapsia?

Mä olen sitä mieltä, ettei meille tulee lisää lapsia. Mutta mä en silti ole vielä valmis sterilisaatioon. Kun ei sitä oikeasti tiedä, jos kuitenkin jossain vaiheessa... :whistle: Jotenkin se tuntuu vaan niin lopulliselta.

muttei ikänsä. Niistä on täytyttävä useampi kun yksi.Niin hanurista kun se onkin.

Mä olen kyllä ymmärtänyt, että riittää kun yksi ehto täyttyy?

perhesuunnittelun sivuilla lukee, että sterilaisaatiota haluavan tulee täyttää JOKIN seuraavista ehtoista..... Ei ole missään sanottu, että useampi kunkun yhden ehdon on täytyttävä?

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Riittää kyllä et YKSI ehto täyttyy... Onneksi löysin lääkärin joka se tajusi :D

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mitä uutta konstia?

Laitetaan munonjohtimiin sellaset jouset jotka arpeutuu sinne ja tuhoaa ne lopullisesti =) Nojoo, en osaa kummemmin selittää, mutta näin se tapahtuu. Tehdään poliklinikalla ja kestää n.puoli tuntia kaikkineen. Ei nukutusta, puudutusta eikä muitakaan apureita tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja <3:
kylläpä olisin katunut, jos minut olisi leikattu sinun ikäisenä. mies häipyi toisen naisen perään.. ja tapasin uuden mieheni. ja halusimme vielä lapsen hän kanssa.
etkö voisi käyttää vaikka kierukkaa seuraavat vuodet?

Voisin toki, mutta siinä pelossa et unohdan kuinka raskasta tämä lapsiaika on ja ehkä jossain vaiheessa unohdan kaikki unelmani, teen lopullisen ratkaisun jota ei voi katua enää :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Totta. Väärässä olin. Ymmärrän kyl sikäli että minäkään en tahdo lisää lapsia enkä silti niinkään lopullista toimenpidettä. Vaikka ikä riittää hyvinkin. Vielä 26v en ois senkään vertaa ollu varma kuitenkaan.

Yksi ehto riittää,
Nim. 25vuotiaana sterilisaation tehnyt.

Musta ainakin tuntuu, etten ikinä voisi olla noin varma etten enää ikinä halua lapsia. Kamala ajatella miten paljon kaduttaisi sterilisaatio, kun sitten mieli muuttuisikin!

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Pitääkö sitä joka miehen kanssa vääntää lapsia?

Sama mieltä, ei jokaisen kanssa tarvitse lapsia tehdä. Itse olen perheestä, jossa on näitiä "puolikkaita" sisaruksia ja olen 100% varma, että teen lapset vaan ja ainoastaan yhdelle miehelle. Eli jos nyt erotaan, niin minun lapsiluku jääpi kahteen, pysyvästi.

Yhteistyössä