Mikä noita naistentautien lekureita riivaa?? Jos ei tahdo niin ei tahdo!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Koska ne lääkärit on varmaan kuulleet ton saman virren liian monta kertaa aiemmin ja sitten on pyydettykin muutaman vuoden päästä sterilisaation purkua?

Mutta kun sitä ei voi purkaa ;) Joten en ole heidän harmina enää :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mitä uutta konstia?

Laitetaan munonjohtimiin sellaset jouset jotka arpeutuu sinne ja tuhoaa ne lopullisesti =) Nojoo, en osaa kummemmin selittää, mutta näin se tapahtuu. Tehdään poliklinikalla ja kestää n.puoli tuntia kaikkineen. Ei nukutusta, puudutusta eikä muitakaan apureita tarvita.

Onko se sellainen "ruokatuntisterilisaatio", josta oli jossain vaiheessa lehdissä :D ? Eli ei vaadi tosiaan nukutuksia eikä puudutuksia eikä saikkuakaan?

Minä olen kyllä sitä mieltä, että sterilisaatiota ei pitäisi tehdä ilman varsinaista syytä ennen 40 ikävuotta. Ja nuo varsinaiset syyt ovat vain ja ainostaan lääketieteelliset, se ei riitä, että minä haluan.

Ihmisillä mieli usein muuttuu, ap on vasta 26v. Itse tuossa iässä puhuin, että en ikinä tee lapsia, mutta kas kummaa 33-vuotiaana syntyi ensimmäinen, että kyllä ne mielet voi muuttua, vaikka niitä lapsia olisikin entuudestaan.

Ehkäisymenetelmiä on muitakin kuin sterilisaatio ja jos pelkää sen pettävän, niin pidättäytyy sitten kokonaan seksistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
mitä uutta konstia?

Laitetaan munonjohtimiin sellaset jouset jotka arpeutuu sinne ja tuhoaa ne lopullisesti =) Nojoo, en osaa kummemmin selittää, mutta näin se tapahtuu. Tehdään poliklinikalla ja kestää n.puoli tuntia kaikkineen. Ei nukutusta, puudutusta eikä muitakaan apureita tarvita.

Onko se sellainen "ruokatuntisterilisaatio", josta oli jossain vaiheessa lehdissä :D ? Eli ei vaadi tosiaan nukutuksia eikä puudutuksia eikä saikkuakaan?

Just se :D Harmi kun on niin pirun pitkä matka sairaalaan, ettei ihan ruokatunti riitä :whistle: Tosin näiden lasten kanssa ei ehdi ruokatuntia edes pitää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Minä olen kyllä sitä mieltä, että sterilisaatiota ei pitäisi tehdä ilman varsinaista syytä ennen 40 ikävuotta. Ja nuo varsinaiset syyt ovat vain ja ainostaan lääketieteelliset, se ei riitä, että minä haluan.

Ihmisillä mieli usein muuttuu, ap on vasta 26v. Itse tuossa iässä puhuin, että en ikinä tee lapsia, mutta kas kummaa 33-vuotiaana syntyi ensimmäinen, että kyllä ne mielet voi muuttua, vaikka niitä lapsia olisikin entuudestaan.

Ehkäisymenetelmiä on muitakin kuin sterilisaatio ja jos pelkää sen pettävän, niin pidättäytyy sitten kokonaan seksistä.

Seksiä aion harrastaa vielä kasikymppisenä, mutta en hoitaa lapsia :laugh:

mitä uutta konstia?

Just se :D Harmi kun on niin pirun pitkä matka sairaalaan, ettei ihan ruokatunti riitä :whistle: Tosin näiden lasten kanssa ei ehdi ruokatuntia edes pitää ;)

Jos mulle tulee joskus eteen tuo operaatio, niin tuo sopeis mulle oikein hyvin. Mä en tykkää viettää sairaalassa aikaa yhtään sen enempää kuin mitä työ vaatii :D .

Mina olen taas sitä mieltä, että sterilaatiota voisi hyvinkin tehdä näillä nykyisillä ehtoilla ilman muksematta, mutta purkuja ei sitten tehtäisikään. Tippuisivat sitten noista sterilisaatiojonoista pois nämä, jotka käyttävät tätä "väliaikaisena" ehkäisynä. Olisi se päätös sitten oikeesti lopullinen.

mitä uutta konstia?

Jos mulle tulee joskus eteen tuo operaatio, niin tuo sopeis mulle oikein hyvin. Mä en tykkää viettää sairaalassa aikaa yhtään sen enempää kuin mitä työ vaatii :D .

Sama täällä! Ainut miksi epäröin koko hommaa oli se pari yötä sairaalassa, kunnes selvis et tämmönen on keksitty, joten ei muutakun ---> Ehkä hyvällä tuurilla saan lapsenlikan siksi aikaa sairaalan kanttiiniin mukaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Koska ne lääkärit on varmaan kuulleet ton saman virren liian monta kertaa aiemmin ja sitten on pyydettykin muutaman vuoden päästä sterilisaation purkua?

Mutta kun sitä ei voi purkaa ;) Joten en ole heidän harmina enää :whistle:

Koeputkihedelmöitykseen sitten varmaan olet hakemassa, kun mieli muuttuu.

ei suostuneet mullekkaan tekeen. oon 26v ja kolmelasta.
en jaksanut tapella asiasta,odotan vielä 4 vuotta. siihen asti sitten käytän e-pillereitä tai ehkä seuraavassa tarkastuksessa otan kierukan.

No tuskin sä kasikymppisenä enää voi tulla raskaaksi vaikka et ehkäisisikään

Sterilisaatio on lopullinen ratkaisu mutta miksi sitä lopullista ratkaisua ei voisi tehdä nuorena?
Minä tiesin kyllä itse etten koskaan halua enää lapsia.
Minulla on neljä lasta,
Hormonaaliset ehkäisyt ei sovi,
Ja kumi allergiselle kortsut on aivan järkyttävän kalliita.
Minulla on ollut 6 raskautta, kaikki raskaudet ovat olleet jollain tapaa riskiraskauksia.

Minun piti käydä kova taistelu siitä että sterilisaation sain ja on todella huojentunut olo ettei tarvitse koskaan enää olla raskaana. Minua ei myöskään tulla missään purkujonossa näkemään. Meidän sairaalassamme ei edes noita purkuja tehdä.

Kyllä ihmisellä pitää olla oikeus päättää lasten lukumäärästä. Kaikille ei muut ehkäisyt sovi. Minä ole todella tyytyväinen ratkaisuuni enkä usko sitä koskaan katuvani, minä olen saanut neljä ihanaa lasta ja se riittää minulle.

Perinteisen sterilisaation jälkeen on purku yritys tai koeputkihedelmöitys mahdollinen.
Tuon Essuren (eli ne "ruuvit" kohdun kautta munajohtimiin) jälkeen ei ole mikään raskus millään tavalla enää toteutettavissa, vaikka edelliset lapset kuolisi kaikki.

Totta, että vastustettaan niin nuorten sterilisaatioita, itse muutaisin laki siihen että 4 lasta tai 35v. Jos mikään muu ehkäisy ei sopi, sitten eri juttu, mutta kun muut keinot ei ole kokeiltu. Koska ihan hullu on tehdä muutaman vuoden kuluttua keinohedelmöityshoitoja, koska onkin uusi mies jolla ei yhtään lasta ja miehellä lakisääteisesti oikeus lapseen jne.

No tuskin sä kasikymppisenä enää voi tulla raskaaksi vaikka et ehkäisisikään

Tarkotin nyt lähinnä sitä, etten aio enää "vanhana" alkaa lapsia työntään ja en kyllä aio seksistäkään pidättäytyä :saint:

Minusta olisi ihan fiksua, että sen päätöksen saisi tehdä silloin kun lapset on pieniä ja itse tuntee, että ei enää jaksa hoitaa vanhempana pieniä lapsia. Nykyään joka paikassa toitotetaan järkevyyden perään, mutta kun joku yrittää säännöstellä syntyvyyttä järkisyillä, niin heti ollaan kertomassa, että tunteet muuttuu.

Itselleni ei ole vielä sterilisaatiota tehty, mutta tehdään toivottavasti pian. En todellakaan halua enää nelikymppisenä valvoa öitä lapsen kanssa. Tiedän, että vaikka kohtaisin uuden unelmienmiehen, niin minusta ei olisi enää vauvojen tekoon. Eli pienempi paha se, että itskisin sitten nelikymppisenä sitä, että en voi lapsia tehdä, kuin se, että neljänkympin huumassa tekisin vielä sen iltatähden.

Tässä on varmasti se, että moni kyllä vaihtaa mieltä. Kyllähän se on täälläkin huomattu, että todella moni katuu sterilisaatiota. Ja tuossahan on vielä sekin, että kukahan syyt saa niskoille? No lääkärit tietysti, mokoma kun meni tekemään nuorelle aikuiselle sterilisaation!

On se ihan totta, että mieli muuttuu. Tiedän monia 40-vuotiaita, jotka ovat yhtäkkiä päättäneet, että tekevät lapsen. Vaikka istä ennnen olleet niin varmoja. No mikä siinä, mutta on aika paljon kalliimpaa ja vaikempaa eskä vie resursseja niiltä muilta nuorilta, jotka haluaisivat lapsia eivät ole ensin yrittäneet tuhota noita lapsenhankkimisvälineitään.

Jos sinä et kadu, jota et voi tietää kuin vasta 15 vuoden päästä tai jopa 20 vuoden päästä, niin se ei tarkoita sitä etteikö useampi katuisi.

En minä ainakaan uskalla lähteä sanomaan, mitä haluan elämältäni vaikka 10 vuoden päästä. Varsinkin tällaisissa asioissa. Tai vaikkapa mitä mieheni haluaa?

ai mulle taas 25vuotiaana neuvolan täti niin tyrkytti sitä että mene laittaan letkut kiinni käy niin kätevästi synnyksen jälkeen heti ja lekuri oli samoilla et sen saa helposti,no en ollut menossa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ja lääkärit ei oo päättäneet niitä rajoja millon saa ja millon ei. Ne koskee suakin ap.

No rajanahan on 30 vuotta TAI 3 lasta......

erona vain se että jos on 30v nainen tai nainen, jolla on kolme lasta, sitä sterilisaatiota on todella hankala saada. Miehiltä ei kysellä juurikaan mitään vaan laitetaan lähinnä vaan selvitykset vetämään ja potilas jonoon.

Ilmeisesti siis sterilisoitavien miesten mieli ei yleensä muutu eikä myöskään sterilisoidun miehen puoliso tahdo enempää lapsia sterilisaation jälkeen, toisin kuin steriloidut naiset... loogista(ko)
Mutta siis mun tutuista miesten ei ole tarvinnut täyttää kuin yksi niistä ehdoista ja toimenpiteeseen on päässyt melkein heti, naisilla taas vaikka monikin ehdoista täytyyisi, sitä ei silti meinaa päästä toimenpiteeseen.

Kärsäpärstäinen, tuo ois tosi mielenkiintosta tosiaan nähdä tutkimusta että miten paljon katumuseroja noilla sterilisaatioilla on. Onko ensinnäkin ikäeroa, milloin sitä halutaan? On tossa varmaan jotain tutkimusta tehty, että pitää olla se 30 lasissa, koska sen jälkeen vähemmän kadutaan. Voisin näin kuvitella.

Jos esimerkiksi edes joka viides katuu tuota operaatiota, niin onhan se kallista lystiä. Jos mietitään, että noista sterilisaatioinnin todellisista kuluista ei makseta itse juuri mitään, vaan kyllä se menee yhteisestä pussista aika paljon. Samoin hedelmöityshoidoissa ei taida ihan oikeat hintalaput olla niillä tutkimuksilla, puhumattakaan jonoista ym. Kyllähän se on ihan fiksua, että pyritään mahdollisimman vähän kuormittamaan turhilla operaatioilla kallista terveydenhuoltoa.

Miksi ette passita miehiänne sterilisaatioon? Niin paljon helpompi ja yksinkertaisempi toimenpide toteuttaa miehelle, kuin naiselle jolla nuo lisääntymiseen tarkoitetut värkit on vatsaontelossa, miehillä ne roikkuu "käsin kosketeltavissa" tossa heti hollilla toimenpidettä varten. :)
Sitten ei tarvitse mitään purkuja kun löytyy uusi elämän rakkaus, ellei hänelle ole ehditty sitä sterilisaatiota tekemään...

Ai joku muukin kamppaillu päästäkseen sterilisaatioon. Mulla tulee parin kk päästä 30v täyteen, ja lapsia on hirmu määrä, mutta silti en saa sterilisaatiota :'( Käskeevät odottamaan että täytän 35 :o

Meillä pitää miehen vielä kolme vuotta odottaa et päästää pistää putket poikki :/
Turhauttavaa. Yksi riittää ja toista ei haluta.
VIelä muutama vuosi kierukan kans kamppailua siis edessä...

kyllä mä tuosa iässä harkitsisin kuitnekin vielä sitä sterilisatiota, itä on muitakin ehkäisymenetelmiä, esim hormonikierukkka. Eri asia jos hormonaalisetei oikin sovi

Yhteistyössä