Mikä neuvoksi kun mielenterveys järkkyy ja mies v*ttuilee´

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
olen ollut viimeisen kuukauden aika allapäin, koko ajan pahentuen. siis olen ollut lähinnä sisällä, nukkunut paljon ja ollut aika negatiivinen.. kaikki ärsyttää, en näe missään positiivista jne...

eilen yritettiin kaupungilla ostaa minulle joku kiva vaate piristykseksi mutta se meni siihen että mielestäni olen niin ruma ettei mikään vaate auta, jäi siis kaikki vaatteet kauppaan.

mies on alkanut oikeasti haukkua minua, mm. "sulla on joku reikä päässä", "helvetti sä oot tyhmä"... ja mua pelottaa että mun mielenterveys järkkyy nyt pahasti. Ja kun yritän miehelle puhua että miltä tuntuu niin mies siihen että "oot niin itsekäs, hyi helvetti, ei koko maailma pyöri sun navan ympärillä".. masentunut varmaan onkin itsekäs, mutta kohta pelkään että sekoan täysin.. tänään ollut vähän outo olo, mikään ei liikauta ja haluaisin vain nukkua :(

Onko ystäviä joille voit puhua, tai jopa ammattiauttajaa ? Toisaalta jos mies ei tajua että on tosi kyseessä niin näkee sinun vain kiukuttelevan kuin pikkulapsi. Jospa hän on jo yrittänyt kaikkensa ja kokee ettei mikään kelpaa ja haluat vain lisää huomiota etc.
Älä jää yksiksesi tai miehesi tuen varaan vaan hae apua, sitä on saatavilla.

Ei mulla ole oikein sellaisia kenelle voisin tästä puhua, tulisi ainakin hyvin yllätyksenä kavereille koska olen yrittänyt pitää kulissia että hyvin menee.

Alunperin miestä raivostutti kun en saa mitään aikaan, nukun paljon jne., en käy paljoa missään.. kuittaili mulle koko ajan ja tuli pahempi olo. Sitten kun kerroin että tuntuu pahalta, en vaan jaksa tehdä mitään niin sitten mies alkoi "niin just, sä oot sellainen uhri, voi voi"...

ammattiauttajallekin voisin mennä, mutta en tiedä mistä aloittaisin. mieheltä en saa mitään tukea vaan päinvastoin :( .

pelkään vaan ihan totaali romahtamista sillä tosiaan oloni on aika kummallinen..

Jos et muuta keksi etkä tiedä kelle voisit asioista jutella, niin soita terveyskeskukseen. Osaavat kyllä sieltä ohjata sinut oikean ihmisen juttusille. Tsemppiä sinulle, kyllä se keväturinko alkaa sullekkin paistaa =)

kovasti jaksamista ap:lle! Netistä varmaan löytyy vaikka kuin monta vertaistukiryhmää, joissa voi anonyymisti puhua masennuksesta, samoin puhelinpalveluja löytyy. Kannattaisiko tuollaisia koittaa? Avun hakeminen ulkopuolelta, terveyskeskuksesta tms. kun voi alkuun tuntua liian haastavalta.

Miehesi ei varmasti tarkoita pahaa, tai halua loukata sinua. Olisiko mahdollista, että hänkin on väsynyt jatkuvaan kiukutteluusi, eikä ymmärrä että kysymys on masennuksesta? Voisin ainakin itse ajatella, että jos mieheni alkaisi vaan torkkua (=laiskotella) ja kiukutella kaikesta, että oma oloni olisi niin huono, etten tajuaisi masennusta syyksi.

eli tuohon edelliseen viestiini (vieras 22:29) lisäisin vielä, että miehesi varmasti tukee sinua siinä vaiheessa kun todella ymmärtää toden olevan kyseessä (eli pääset lääkärille tms.). Näin ainakin haluan uskoa, meillä kun vähän samankaltainen tilanne aina välillä, vaikkei tuossa mittakaavassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei mulla ole oikein sellaisia kenelle voisin tästä puhua, tulisi ainakin hyvin yllätyksenä kavereille koska olen yrittänyt pitää kulissia että hyvin menee.

Alunperin miestä raivostutti kun en saa mitään aikaan, nukun paljon jne., en käy paljoa missään.. kuittaili mulle koko ajan ja tuli pahempi olo. Sitten kun kerroin että tuntuu pahalta, en vaan jaksa tehdä mitään niin sitten mies alkoi "niin just, sä oot sellainen uhri, voi voi"...

ammattiauttajallekin voisin mennä, mutta en tiedä mistä aloittaisin. mieheltä en saa mitään tukea vaan päinvastoin :( .

pelkään vaan ihan totaali romahtamista sillä tosiaan oloni on aika kummallinen..

Kannattaa hakea apua. Oma kumppani ei valitettavasti voi olla terapeutti. ystäville puhuminen voisi auttaa, koska he eivät katsele sinua niin läheltä kuin mies, niin voisit saada heiltä tukea. Ja miksi sun täytyy pitää kulissia yllä ystäville??

No mies on kyllä ollut vähän omanlaisensa, mutta ei tämä hänestä johdu. On ollut kylläkin seksiin liittyviä ongelmia ym., eikä mies ole ollut kovin hienotunteinen, mutta en voi syyttää häntä kuitenkaan tästä. Mies pitää masennusta ym. heikkoutena, en edes uskalla sanoa että epäilen mulla olevan masennuksen. Tein äsken tukiaseman masennustestin ja sen mukaan olen vakavasti masentunut.

Muutama päivä sitten sanoin miehelle että musta tuntuu että tarvitsen jotkut mielialalääkkeet niin mies ärähti että "ei mitään lääkkeitä" jne...

Taidan heti maanantaina varata ajan jonnekin, pelkään että tämä menee pahemmaksi. Olen vaan niiin väsynyt vaikka nukun koko ajan. ja tämä huonommuuden tunne on ihan kamala.

Jaksamista sinulle!!! Toivottavasti saat apua, tämäkin on jo alku!
Valitettavasti on paljon ihmisiä, jotka eivät pidä masennusta sairautena, vaan yleisenä laiskuutena :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Iskä:
Hei, j-lauta eikö teillä oikeasti ole mitään oikeita ongelmia. Elämässä on joskus vastoinkäymsiä.

No mikäs Iskän mielestä on oikea ongelma?

Niimpä, sepä se miksi tehdä asioista ongemina? Me miehet pidämme monia ns. vaikeita aisoita vain haasteina, ei ongemina.

t: iskä

Hei, j-lauta eikö teillä oikeasti ole mitään oikeita ongelmia. Elämässä on joskus vastoinkäymsiä.

Niimpä, sepä se miksi tehdä asioista ongemina? Me miehet pidämme monia ns. vaikeita aisoita vain haasteina, ei ongemina.

Ja sekö ei ole ongelma, jos mielenterveys järkkyy? Se on aika v*n iso ongelma, pahimmassa tapauksessa menee terveys ja työkyky, kuten monelle suomalaiselle on käynyt. Eli AP, mars mars lääkäriin apua hakemaan.

No ehkä sinulle tai "teille miehille" ei vain ole tullut vielä tarpeeksi vaikeita asioita vastaan..

varasin ajan maanantaille mehiläiseen nettivarauksen kautta.. aika kallista varmaan mutta on sen väärti jos yhtään saan apua, toivottavasti nyt alkuun ne mielialalääkkeet

Voi hitto että olo voi olla h uono :`(

juteltiin äsken miehen kanssa ja mies ei suostu ymmärtämään.. sanoi vaan ettei jaksa enää minua, ettei jaksa enää edes puhua :(

Yhteistyössä