mikä mua vaivaa. apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä minulla on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei helpota ei...pahenee vaan....

Se voi kestää tunteja :(

Soita kriisipuhelimeen, siellä pitäisi olla koulutettu ihminen vastaamassa. Sulla ei varmaan ole mitään lääkitystä tuohon?

Mitä kriisipuhelinta tarkoitat?

sos-keskuksen kriisipuhelinta

http://www.mielenterveysseura.fi/sos-keskus/valtakunnallinen.asp

suomen mielesnterveysseuran ohjeet:
Mitä tehdä, kun kohtaus yllättää?

- Paniikkikohtaus ei ole vaarallinen. Et kuole siihen.

- Ajattele, mitä elimistössäsi todella tapahtuu juuri nyt. Älä ajattele, mitä pelkäät tapahtuvan.

- Anna ahdistuneisuuden ja pelon hävitä pakenematta tai taistelematta sitä vastaan.

- Mikäli kohtaus yllättää tilanteessa, jossa on läsnä muita ihmisiä, kerro avoimesti mistä on kysymys.

- Kun kohtaus on ohi, jatka sitä, mitä olit tekemässä.

Mistä apua?

Kriisipalvelut
Kriisit ja vaikeudet aiheuttavat hämmennystä ja neuvottomuutta. Elämän järjestyksen muuttuminen ja uuteen tilanteeseen sopeutuminen vie voimia ja aikaa. Vaikeuksissa ei kannata jäädä pohtimaan asioita yksin; läheiset voivat usein auttaa, mutta tukea ja apua voi hakea muualtakin.
Äkillisissä ongelmissa apua saa esimerkiksi kriisipuhelimista ja -keskuksista.

Valtakunnallinen kriisipuhelin 0203 445 566
ma 9 - 22, ti - pe 9 - 06, la 15 - 06 ja su 15 - 22

Puheluista puhelinyhtiö laskuttaa taksojensa mukaan sekä soittajaa että Valtakunnallista kriisipuhelinta. Puhelumaksut soittajalle: lankapuhelimesta 8,21 snt/puhelu + 2 snt/min, matkapuhelimesta 8,21 snt/puhelu + 22,9 snt/min.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutkun tää ei mene ohi....

menee se. mutta se voi kestää. Mä ehdotin sitä suihkua siksi että lämmin juokseva vesi rentouttaa ja se voi auttaa kohtaukseenkin

mua pelottaa suihku aina kaikista eniten

No tietenkään sinne ei kannata mennä silloin.

Mitä jos soittaisit ihan vaikka hätänumeroon. Saat ainakin hoitoa, edesvastuutonta jäädä vain seuraileen ja panikoimaan mitä tapahtuu jos on lapsikin kotona. Entä jos sä oikeasti vaikka pyörryt, ja lapses jää sinne ilman valvontaa?