Help! Mikä mua vaivaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennialisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitens se nyt liittyy tähän?

Siten, että teillä nuorilla on välillä hieman ylikorostunut toi omien oireiden tulkinta.

Esim selität naama ihan peruslukemilla miten ennen jaksoit valvoa koooooko yön, ja nyt haluat jo yhdeltä nukkumaan.
Ja sinun mielestä ongelma on se, että alkaa nukuttamaan "jo" yhdeltä.
-Ei. Ongelma on siinä, että menet nukkumaan vasta yhdeltä.
Eikä todellakaan ole mikään hyvä asia valvoa koko yötä.

Sillä sanoin aiemmin, että syö terveellisesti, liiku. Elä terveellisesti! Nii selviät yli nuoruuden/nuoren aikuisuuden.

Siten, että teillä nuorilla on välillä hieman ylikorostunut toi omien oireiden tulkinta.

Esim selität naama ihan peruslukemilla miten ennen jaksoit valvoa koooooko yön, ja nyt haluat jo yhdeltä nukkumaan.
Ja sinun mielestä ongelma on se, että alkaa nukuttamaan "jo" yhdeltä.
-Ei. Ongelma on siinä, että menet nukkumaan vasta yhdeltä.
Eikä todellakaan ole mikään hyvä asia valvoa koko yötä.

Sillä sanoin aiemmin, että syö terveellisesti, liiku. Elä terveellisesti! Nii selviät yli nuoruuden/nuoren aikuisuuden.

Ei olekkaan hyvä asia. Tarkoitin sitä, että ennen vielä pystyin valvomaan vaikka kuinka pitkälle. Nyt ainakin kuukauden ajan väsymys on iskenyt kymmeneltä, ja silmät menee väkisin kiinni ennen yhtä! En yritä valvoa, viikonloppuisin kun mulla on menoja, on jäänyt mieleen. Arkisin nukun 8-10h. Tämän lisäksi olen todella väsynyt koulussa sekä vapaa ajalla, en jaksaisi edes pitää silmiä auki.

Ei olekkaan hyvä asia. Tarkoitin sitä, että ennen vielä pystyin valvomaan vaikka kuinka pitkälle. Nyt ainakin kuukauden ajan väsymys on iskenyt kymmeneltä, ja silmät menee väkisin kiinni ennen yhtä! En yritä valvoa, viikonloppuisin kun mulla on menoja, on jäänyt mieleen. Arkisin nukun 8-10h. Tämän lisäksi olen todella väsynyt koulussa sekä vapaa ajalla, en jaksaisi edes pitää silmiä auki.

Sitä kutsutaan vanhenemiseksi

Verensokerisi on joka tapauksessa normaalia korkeammat.
Liikut liian vähän, syöt liikaa hiiliihydraatteja, sinulle on kehittymässä joko LADA tai diab2. LADAlle et voi mitään, mutta kakkostyyppiä voit ehkäistä.

Verensokerisi on joka tapauksessa normaalia korkeammat.
Liikut liian vähän, syöt liikaa hiiliihydraatteja, sinulle on kehittymässä joko LADA tai diab2. LADAlle et voi mitään, mutta kakkostyyppiä voit ehkäistä.

Niin on. Sen takia ihmettelenkin, että sokerirasituksen jälkeen arvot oli muka normaalit! Oireeni viittaisi kuitenkin vahvasti diabetekseen... En ole aikaisemmin tosta LADASTA kuullutkaan :o kakkostyyppi olisi sinänsä erikoinen tässä tilanteessa, koska olen 16-vuotias normaalipainoinen sekä kokoinen ja käyn kuntosalilla..?

Vähän on hartijat jumissa, mutta ei oo virtsatientulehdus, ei verenpaine koholla, keliakia tai laktoosi-intoleranssi. Noi kolme viimeistä juuri hetki sitten katottu
Laktoosittomissa tuotteissa on usein karrageenia, E407, joka aiheuttaa tulehdusta. On sitä monissa gluteenittomissakin tuotteissa, mutta kun en niitä ostele, en osaa sanoa, mikä esimerkiksi. Levätuotteet ovat usein sitä, vaikka lukisi vain emulgointiaine:-(

Yhteistyössä