mikä mua vaivaa. apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä minulla on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä minulla on

Vieras
päässä huippaa ja tuntuu et kaikki tavarat yms on jotenkin sumeena ja ulkopuolella....ihan kauhea olo. lisäksi väsyttää ja on huono olo...ihan kuin oisi jossain kuplassa. lisäksi en uskalla mennä nukkumaan, tuon ampuma tapauksen takia, kun pelottaa....mihin tää maailma on menossa...pelkään saavani yöllä paniikkikohtauksen tms....

mitäköhän mun pitäis tehdä...auttakaa mua...mua pelottaa et joku kohta tulee tänne ja tekee jotain, ramppaan tarkistamassa onko tyttö elossa jne...asun kahden lapseni kanssa

Istu alas, hengitä HITAASTI ja rauhallisesti. Kukaan ei tule sinne jos ovet on lukossa. Ja ne on lukossa jos tiedät ne tarkistaneesi. Voit myös etsiä sen kriisipäivystyksen puhelinnumeron netistä ja soittaa sinne.

jos sulla on paniikkikohtaus, se menee kyllä ohi eikä ole vaarallinen vaikka voi siltä tuntua. koita keskittyä johonkin muuhun, mene vaikka pitkään suihkuun. Tai tiskaa, järjestele joku laatikko tms. Mä tykkään eniten suihkuvaihtoehdosta.
Älä ainakaan ota mitään kofeiinipitoista, voi pahentaa oloa.

SOS-auton moniammatillinen henkilökunta koostuu kriisityöntekijöistä, jotka ovat sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisia. Henkilökuntaa sitoo vaitiolovelvollisuus.

SOS-auton päivystysnumero

040 503 2199
Ympäri vuorokauden, joka päivä.

mulla on tullut ennenkin näitä yleensä yöllä kesken unien. tää voi kuullostaa oudolta mut mua pelottaa ihan sairaasti nyt....ovet on lukossa kyllä. oksettaa, janottaa ja suu kuivaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla on tullut ennenkin näitä yleensä yöllä kesken unien. tää voi kuullostaa oudolta mut mua pelottaa ihan sairaasti nyt....ovet on lukossa kyllä. oksettaa, janottaa ja suu kuivaa

Nuo on ihan normaaleja paniikkikohtausoireita. Mutta soita sinne päivystysnumeroon jos et pysty olemaan

Tiedän mitä käyt läpi, mulla on kans joskus ja se tuntuu pahalta. Nukkuminen auttais, vaan ei pääse uneen kun pelottaa että sekoaa. Ota buranaa, syö jotain, mitä vain mikä auttaa. Jos poltat tupakkaa niin se voi helpottaa. Tee sitä mikä sinun oloasi tekee paremmaksi!

Jos ei muuta niin soita ensiapuun/päivystykseen tai sitten johonkin kriisipuhelimeen.