Mikä meillä anopin kanssa mättää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniä minäkin

Vieras
Aloitanpa taas ihan uuden keskustelun tästä ikuisesta aiheesta anoppien ja miniöiden välisestä suhteesta. Lähinnä haluan tuoda esiin oman kantani miksi oma anoppini ärsyttää. Kun olin synnyttämässä esikoistani niin anoppi oli sillä välin, tiedän kyllä että ihan hyvää hyvyyttään, tullut siivoamaan meille ja isäntää passaamaan, niinkuin ei nyt aikuinen mies olisi paria päivää itsekseen pärjännyt, ja olisi se isäntä itsekkin voinut ottaa vähän vastuuta siitä siivouksesta. Sitten vielä anoppi oli suunnitellut että minun äidin olisi pitänyt tulla meille meitä "passaamaan" ainakin viikoksi ja ei tietenkään voinut ymmärtää kun sanoin ettei käy. Halusin siis itse ihan oman perheen kanssa ensin tutustua rauhassa uuteen tulokkaaseen ilman että siinä on ulkopuolisia vahtimassa. No kuopuksen kohdalla sama homma, eli taas oli anoppi tullut siivoamaan ja ruokaa laittamaan vaikka itse olin järjestänyt esikoisen hoidon toisella tapaa ja ajattelin että tekee isännällekin ihan hyvää kun joutuu ottamaan ns. vastuuta lapsen hoidosta (eipä silti ihan hyvin isäntä olikin esikoisen kanssa pärjännyt minun poissaollessani). Se mikä minua eniten tuossa tilanteessa eniten ärsytti oli se että asiasta ei mitenkään edes kysytty minulta että käykö että tullaan siivoamaan. Just tuollainen kysymättä tuppaantuminen sai ainakin minun puolelta aikaan sen että heti nousee "karvat pystyyn" anopin neuvojen suhteen. Ja kun tuo sama kuvio toistui taas kun olin keväällä kuopuksen kanssa sairaalassa yhden yön seudun. Siis ei minusta olis liikkaa vaadittu jos asioista edes vaivauduttaisiin kysymään myös minulta eikä vaan että tuppaudutaan avuksi.

Anopit pelkäävät ettei heidän pojat rasituisi liikaa... Näin on ainakin meidän puolella. Mutta onneksi mieheni on pystynyt sanomaan suoraat sanat omalle äidille. Meilläkin oli alussa sama juttu, että anoppi tuli sivoamaan kysymättä meiltä. Kun kysyin että antoiko mies lupa se vastasi "kyllä".... kun mies kysyi annoinko lupaa oli sama vastaus. Mutta kun lopuksi selvisi ettei kukaan antanut mitään lupaa eikä keneltäkään kysytty... Mies otti yhteen hänen kanssa. Ei ole kivaa jos lapsi ja vanhempi tappelee keskenään, mutta välillä anoppi meni liian pitkälle. Toisen lapsen kohdalla kun anoppi ilmoiti että tulee sivoamaan minä ja mies saman tien sanottiin ei. Vaikka kuinka hän yritti änkiä meille kun olin sairaalassa, ei onnistunut. Jälkikäteen se sanoi minulle suoraan että rasitan hänen poikansa liikaa. Keskusteltiin mm. tästäkin asiasta anopin kanssa. Hän itki ja yritti tehdä minusta pahan ihmisen. Mitä pahaa tässä on jos haluaa elää omaa elämäänsä? Onko pakko änkiä joka väliin?
Puhu miehesi kanssa anopista. Koska tämä ei voi jatkua. Teillä on oma perhe ja oma elämä.

Kyllä kyllä, katsos miniä saa ihan rauhassa rasittaa itsensä niiden kotitöiden kanssa eikä kukaan ole taivastelemassa kuinka miniä uupuu töidensä alle :headwall: .
Mutta miehet pitää aina passata ihan kädettömiksi *puhisee raivosta*
Olisi monta esimerkkiä kerrottavana, mutta jätänpä nyt väliin. :x
Mausteena tähän soppaan heitetään vielä se, että kotonaan se mies ei saisi itseään "rasittaa" mutta häntä on kyllä kätevää sitten sen lapsuuden suvun toimesta juoksuttaa tekemässä milloin mitäkin, kun siitähän ei ole vaivaa. Tämä aika on sitten näppärästi pois perheen yhteisestä ajasta, mitä by the way ei ole mainostettu "juuri ollenkaan" kovin tärkeänä asiana... :whistle:

Niin piti vielä se sanoa, että ikäänkuin sitä miehen täyttä vastuuttomuutta lapsestaan ja perheestään tuetaan tuollaisilla toimilla, kun aina ollaan miestä pelastamassa ettei hän vain joudu vahingossakaan itse hoitamaan omaa lastaan tai siivoamaan yms. :headwall:
ARGH!

:laugh: :laugh: :laugh:

Kylläpäs tuli niin omat aatokseni mieleen :laugh: Meillähän mun mies on kuulemma tossun alla koska oletan hänenkin hoitavan lapset ja kotihommat siinä missä minäkin.. Näin oli anoppi miehen siskolle sanonut.. :laugh: :laugh:

Voi raukka parkaa tota mun miestä.. :laugh:

Meillä mies oli anopin mielestä tossun alla, kun oli miehen kanssa eri mieltä esim. siitä millaiset housut laitetaan jalkaan kylään lähtiessä. Tai jos olin jostakin asiasta eri mieltä miehen kanssa anopin kuullen. Anoppi kertoi koko suvulle miehen olevan tossun alla ja kertoi meidän olevan eroamassa. Anopit on ihania. Kuinkahan monta avioliittoa anoppi on pilannut ja kuinka monta surua tuottanut.

Onneksi mulla mies on kultainen. Hän hoitaa kotihommat niin kuin minäkin. Anoppi on sanonut sille monta kertaa että se on vain MINUN/VAIMON tehtävä. Mutta miehellä noi sanat yhdestä korvasta sisään toisesta ulos. Mies käy työssä ja jos tarvitsen apua tai jos hän huomaa että olen ihan poikki niin ilman muuta auttaa vaikka on ollut työssä koko päivän.

Meillä mies käy töissä ja rakentaa taloa vapaa-ajat, mutta osallistuu silti vielä kotihommiin ehtimisensä mukaan, vieläpä melko paljon kun odotan kakkosta ja olen aika pahoinvoiva. Anoppi katsoo joskus vähän ihmeissään meidän touhua, mutta ei ole koskaan suutaan aukaissut. Itsehän on poikansa kasvattanut tekemään töitä, niin koti- kuin muitakin töitä. Tosin appiukkokin osallistuu jonkin verran kotihommiin, joten eipä se niin suuri ihmetyksen aihe ole. Mielestäni kotityöt kuuluvat ihan yhtä lailla molemmille.

anoppi ja miniän suhteet ovat mysteeri...kerronpa oman version miten mukava tervetulo komitea minulla oli tässä männä viikolla...Anoppi on osa-aikainen eläkeläinen ja appi kokopäiväinen eläkeläinen, he saivat nyt uuden talon valmiiksi.No koko kesä oli sit puhetta et mennään sinne yöksi, kun vauva on syntynyt ja talo valmis.Ja anoppi oli ihan tohkeissaan et hän on ostanut jo matkasängynkin pienokaiselle, ihan hyvä juttu.Ajattelin et jos nyt taas meidän välit tulis paremmiksi(en nimittäin pidä hänestä kovinkaan paljon..)No hyvillä mielin ajettiin 200 km mummolaan,saunottiin ja juteltiin.Ilta meni ihan mukavasti, mutta menin sit imettämään poikaa ja nukkumaan itsekkin, kun kello oli jo puolen yön.Eikö mitä nämä eläkeläiset alkaa #&%£$!* siellä seinän takana!!Eikä ollut hiljasta toimintaa...Ihan kiva et kuuskymppisillä on vielä viriiliä elämää, mut kun on koko kesä vaahdottu siitä yöksi tulemisesta ja ajetaan varta vasten 200km, niin PIENTÄ rajaa siihen toimintaan.Oishan ne voinut #&%£$!* sit vaikka koko sunnuntai päivän, kun oltiin lähetty pois..Arvaa tekeekö mieli mennä vastaisuudessa...

Eikös se juttu mene näin:

"Naapuri kysyi toiselta naapurin rouvalta , että miten tämän lapset pärjäävät; johon naapurin rouva: Tytär on saanut todella hyvän miehen. Mies siivoaa, laittaa ruokaa ja jopa hoitaa lapsia; mUtta poika sai laiskan vaimon, teettää siivouksen, ruuanlaiton ja jopa lastenhoidon miehellään.=

Että silleen :kieh:

Yhteistyössä