Mikä logiikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maansa myynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maansa myynyt

Vieras
Kysyisin vain yksinkertaisesti sitä, että miten nainen voi oikeasti sanoa, että olen hänen elämänsä rakkauteni, mutta hän ei halua elää enää kanssani, kun ei pysty uusperhekuvioon sittenkään? Eikö elämänsä rakkauden vuoksi ole valmis ihan mihin vain? En ymmärrä.

Vääjäämättömältä näyttävä ero satuttaa mua aivan hirveästi.

Tai ehkä huomannut että hinta maksettavaksi rakkaudesta uusperhekiemuroissa on liian kallis.

Nainen haluaa olla miehelleen "tärkein" ei vasta kolmonen lasten ja exän jälkeen, niin se vain menee. Moni mies ei osaa asettaa uutta kumppaniaan tähän asemaan ajattelematta lähtökohtaisesti, että näin "pettää" lapsensa.

Ehkä sinun pitäisi ajatella aikuista parisuhdetta vasta kun lapsesi ovat vähän vanhempia, eivätkä niin riippuvaisia vanhemmistaan.

Viisas nainen, säästää teitä kummaltakin tulevilta murheilta.

Viitaten mie* ja Why?? vastauksiin...

Minä en ymmärrä nykyajan sitoutumiskammoa. Jos löytää elämänsä ihmisen ja myöntää sen itselleen, miksi on niin kauhean työn takana sopeutua vallitsevaan tilanteeseen. Ei niitä "elämän rakkauksia" ole maailmassa joka kulman takana. Mitä sitten jos elämän rakkaudella on elettyä elämää takana ja muita "rasitteita" (joiksi nykyään lapsia kutsutaan - Huom!). Ja aina kahden rakastavan ihmisen onnistuu löytää tiensä läpi vaikeuksienkin. Helppoa se ei varmaankaan tule olemaan, mutta miksi ihmeessä nykyään pelätään ottaa vastuuta omasta ja toisten elämästä.

Minä taas en ymmärrä sitä, että muutetaan aina yhteen asumaan jokaisen "vähänkin elämän rakkaudelta" tuntuvan henkilön kanssa lyhyen seurustelun jälkeen. Ei se ole lapsillekaan mukavaa, kun äiti-ja isäpuolet vaihtuu vuoden välein.

Alkuperäinen kirjoittaja -xix-:
Viitaten mie* ja Why?? vastauksiin...

Minä en ymmärrä nykyajan sitoutumiskammoa. Jos löytää elämänsä ihmisen ja myöntää sen itselleen, miksi on niin kauhean työn takana sopeutua vallitsevaan tilanteeseen. Ei niitä "elämän rakkauksia" ole maailmassa joka kulman takana. Mitä sitten jos elämän rakkaudella on elettyä elämää takana ja muita "rasitteita" (joiksi nykyään lapsia kutsutaan - Huom!). Ja aina kahden rakastavan ihmisen onnistuu löytää tiensä läpi vaikeuksienkin. Helppoa se ei varmaankaan tule olemaan, mutta miksi ihmeessä nykyään pelätään ottaa vastuuta omasta ja toisten elämästä.

No jos toisella on lapsia ja toisella ei, se useimmiten tarkoittaa että nimenomaan lapsettoman puoliskon täytyy joustaa. Järkevä ihminen tajuaa, että rakkaus voi olla ohimenevää, ja varsin nopeastikin jos arki ei ole tyydyttävää.
Voi olla ihan fiksua olla ryhtymättä jokaisen rakkauden eteen taistelemaan.

unohtaa sen elämänrakkaus kommentin, koska se oli vain tarkoitettu anteeksipyynnöksi sinulle. ja olet ymmärtänyt asian ihan oikein; kyllä elämänrakkauden kanssa seisotaan vaikka päällään tunkiolla.
Eli ihan kamalasti ei kannata sen naisen perään itkeä. Mies saa muuten parhaan elämänsä elämällä lastensa kanssa vapaata elämää ja touhuamalla niitä juttuja mitä itse mieluiten tekee lasten kanssa; kyllä siinä on jokin oikutteleva prinsessa vain esteenä. Tietysti jos haluat palvelijan, niin sen voi ostaakin. Noudata vain sitä neuvoa, että elä lastesi kanssa ilman ylimääräisiä taakkoja. Seurustele kun tekee mieli, mutta jätä vakavammat suhteet taka-alalle.

Ei ole nainen tosissaan rakastunut, ei.

Minun uusioperheeni on läpikäynyt vaikeuden toisensa jälkeen, ja selvinnyt ainakin toistaiseksi. Lapsetkin ovat viimein aikuistuneet ja nyt meillä alkaa arki kahden. Rakkaus jatkuu yhä.

Olisin ollut valmis kestämään vaikeuksiakin mutta tunnekylmyydestä en selviä. Etäsuhde ja mies puhumaton mölliskö! Tai puhui hän, säästä. Yhtään poikki puolista sanaa ei kestä ja sana anteeksi, sitä ei varmaan ole koskaan edes sanonut. Sitten vaan tekstarilla 2-vuoden suhde poikki, hah. Mies melkein 50 vuotias. Ei maksa vaivaa, ei tod.

Olet kierrätyskamaa. Ei hevin innosta "sinkku-äitipuoli-ehkä-äitikin-ja-jätetyksi-tuleva" -ura. Live with yourself!
Viesti selkeä; olisit muuten, mut kun et ole.