mikä karppiruoka on koko perheen suosikki?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urpokarppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

urpokarppi

Vieras
mulle urpolle ei tuu mieleen ku munakas. sit monta niin et mä otan vaan keitettyjä kasviksia ja "muun" perheen ruokaa lisäks. mut kaipaisin samaa pöperöä koko porukalle. et noille muille on oltava melkein sitä pastaa, riisiä, pottua tarjolla lisäksi..
 
Meillä maistuu karppipitsa, kukkakaalimuusi erilaisin lisukkein (kala, kana, liha), erilaiset kasviskratiinit yms.

Kurkkaapa karppien reseptiosiosta, siellä on paljon kaikkea kivaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta tavoite:
Meillä maistuu karppipitsa, kukkakaalimuusi erilaisin lisukkein (kala, kana, liha), erilaiset kasviskratiinit yms.

Kurkkaapa karppien reseptiosiosta, siellä on paljon kaikkea kivaa....

kuin kauan meni 15kilossa?
mä aloitin 7.1 urpoilemalla, ja kohta on viis kiloa kadonnu! :o
 
Pyttipannu.

Iso kesäkurpitsa, 1 iso paprika, 1 iso sipuli, voita ja paketti A-luojan (juusto) makkaraa, mä käytän Wilhemliä tai UkkoPekkaa.

Pilkotaan kurpitsa, sipuli ja paprika, reilusti voita pannuun, perään sipuli, paprika, kurpitsa ja lopuksi makkarapalat. Pyöritellään pannulla niin että ainekset kypsiä ja eiku syömään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Pyttipannu.

Iso kesäkurpitsa, 1 iso paprika, 1 iso sipuli, voita ja paketti A-luojan (juusto) makkaraa, mä käytän Wilhemliä tai UkkoPekkaa.

Pilkotaan kurpitsa, sipuli ja paprika, reilusti voita pannuun, perään sipuli, paprika, kurpitsa ja lopuksi makkarapalat. Pyöritellään pannulla niin että ainekset kypsiä ja eiku syömään!

kuulostaa herkulle. :p kiitos
meidän keskimmäinen on sellainen turbo et se ei pidä just mistään kasviksesta, ihan kummastuttaa kun toiset taas syö kun hullut kaikkea kasvista..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta tavoite:
Kolmisen kuukautta on karppausta takana. Mitään tiukkaa (ketoosia) en noudattanut.

oi miten hienoo! mä haluun kans. en mäkään laske tai muuta. välttelen pahimpia hhpommeja, ja näyttää toimivan.
 
Karppipitsaa teen usein, pohjana tällainen :

2 kananmunaa
2rkl luonnonjogurttia
2tl leivinjauhetta
1,5dl ruisjauhoa
3 rkl vehnälesettä
1 rkl seesaminsiemeniä
100-150 gr juustoa
15gr auringonkukansiemeniä
5 gr ruislesettä
10gr pellavansiemeniä

Päälle, kuivattuja suppilovahveroita,sipulia,broileria,juustoa,ananasta ja mausteita.

Noilla samoilla aineksilla syntyy myös leipäset, kun tekee leivän muoitoiseksi ja ilman päällysteitä.

Punajuurijauhelihapihvit on myös hyviä:

Jauhelihaa,punasipulia,ranskankermaa,kananmuna,juustoraastetta,mustapippuria,ripaus suolaa,punajuurta,mustapippurirouhetta ja valkosipulirouhetta.

Tänään tein broilerikastiketta:

Tavallista sipulia,kuivattuja suppiloita,broileria,ruokakermaa,mustapippurirouhetta,valkosipulirouhetta,currya.

Tosin perunamuussin kanssa, mutta sitä otinkin vain pienen nokareen...lisukkeeksi oli seesaminsiemeniä,ruisleseitä,porkkanaa ja punajuurta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja urpokarppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta tavoite:
Meillä maistuu karppipitsa, kukkakaalimuusi erilaisin lisukkein (kala, kana, liha), erilaiset kasviskratiinit yms.

Kurkkaapa karppien reseptiosiosta, siellä on paljon kaikkea kivaa....

kuin kauan meni 15kilossa?
mä aloitin 7.1 urpoilemalla, ja kohta on viis kiloa kadonnu! :o

En oo toi jolta kysyit mut mulla meni -15 kg noin 3,5 kuukautta viime keväänä. Just alkuviikosta aloitin uudestaan ja tarkoitus olis saada taas saman verran pois, sit näyttäis jo aika hyvältä :)
 
sori kun änkeen samaan ketjuun, mut kerrotko ihan päällisin puolin tuon karppauksen idean, siis eikö mtn hiilareita? Leipää? puuroo? miten tiukkaan noudatatte? Ja silläkö ihan oikeesti laihtuu? Ja rasvaa ja lihaa "mielinmäärin"? entä hedelmät?
 
terapian tarpeessa.
mulla ei oo kaapissa mitään leseitä/siemeniä onko ne kalliita ja myydäänkö niitä pienissäkin paketeissa? *ei oo oikein perehtyny* leseitä oon joskus nähny. heh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -17kg pois:
sori kun änkeen samaan ketjuun, mut kerrotko ihan päällisin puolin tuon karppauksen idean, siis eikö mtn hiilareita? Leipää? puuroo? miten tiukkaan noudatatte? Ja silläkö ihan oikeesti laihtuu? Ja rasvaa ja lihaa "mielinmäärin"? entä hedelmät?

Mä syön silleen että aamulla aina pari siivua pekonia ja pari munaa (joko keitettynä tai paistettuna tai sitten pekonin ja sipulin kanssa kokkelina) ja kahvia, päivällä joku ruokaisa salaatti eli esim. jäävuori, kurkku, paprika ja sitten fetaa, tonnikalaa, savulohta, munia, raejuustoa, joku pihvi, broilerileike, kebablihaa, jauhelihaa (tacomaustettua) ja illalla sitten esim. kalaa, broiskua, pihviä ja vihanneksia keitettynä/höyrytettynä. Tai jotain kasvisgratiinia jne. Rasvaa en mitenkään hölvää mutta en välttele eli voita ja kermaa ruuanlaittoon. Viime helmikuussa aloitin, lokakuussa -13 kiloa joista 3 on tullut takaisin kun vaihdoin työpaikkaa ja lähin ruokapaikka on mäkkäri.. Kasvoi houkutus turhan suureksi turhan usein. Nyt taas tiukkaa linjaa haetaan. Hedelmiä syön silloin tällöin.

Vältettäviä on siis SOKERI, vaalea vehnäpulla eli pullat, leivät, pasta. Täysjyväviljaa voi syödä vähän ja kohtuudella, esim. pala leipää tai lautasellinen puuroa silloin tällöin.
 
Kuinka nopeasti teillä lähellä ns. normaalipainoa olevilla on mennyt aikaa karpata itseltään ylimääräinen 10kg pois. Kun jos painaa 100kg se painokin varmaan tippuu erilailla kuin esim. 69kg painavalla, lievästi ylipainoisella.????
 
Alkuperäinen kirjoittaja urpokarppi:
terapian tarpeessa.
mulla ei oo kaapissa mitään leseitä/siemeniä onko ne kalliita ja myydäänkö niitä pienissäkin paketeissa? *ei oo oikein perehtyny* leseitä oon joskus nähny. heh.

Osta ihmeessä näitä:

Vehnänalkio
Ruislese
Vehnälese
Seesaminsiemen
Mantelit
Hasselpähkinät
Auringonkukansiemenet
Pellavansiemenet tai rouhe
Soijarouhe

Kaikki ovat alle 2 euroa paketti, paitsi nuo mantelit ja pähkinät taisivat olla vähän yli. Pakettien koot riippuvat tietysti tuosta painosta, siemenet ovat muistaakseni puolen kilon pusseissa, paitsi seesaminsiemenet pienemmässä paketissa ja leseet taas ovat kevyempiä, oiskohan 100-200 gramman paketteja.

Noilla pääsee jo pitkälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uuno:
Kuinka nopeasti teillä lähellä ns. normaalipainoa olevilla on mennyt aikaa karpata itseltään ylimääräinen 10kg pois. Kun jos painaa 100kg se painokin varmaan tippuu erilailla kuin esim. 69kg painavalla, lievästi ylipainoisella.????

mulla tuota lähtöpainoa on ihan "kiitettävästi" mutta nyt 3 viikkoa karppausta takana ja kohta tämä neljäskin viikko. maanantaisin käyn puntarilla, no kuitenkin 4,5kg lähtenyt 3 viikon aikana. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja -17kg pois:
sori kun änkeen samaan ketjuun, mut kerrotko ihan päällisin puolin tuon karppauksen idean, siis eikö mtn hiilareita? Leipää? puuroo? miten tiukkaan noudatatte? Ja silläkö ihan oikeesti laihtuu? Ja rasvaa ja lihaa "mielinmäärin"? entä hedelmät?

Mä syön silleen että aamulla aina pari siivua pekonia ja pari munaa (joko keitettynä tai paistettuna tai sitten pekonin ja sipulin kanssa kokkelina) ja kahvia, päivällä joku ruokaisa salaatti eli esim. jäävuori, kurkku, paprika ja sitten fetaa, tonnikalaa, savulohta, munia, raejuustoa, joku pihvi, broilerileike, kebablihaa, jauhelihaa (tacomaustettua) ja illalla sitten esim. kalaa, broiskua, pihviä ja vihanneksia keitettynä/höyrytettynä. Tai jotain kasvisgratiinia jne. Rasvaa en mitenkään hölvää mutta en välttele eli voita ja kermaa ruuanlaittoon. Viime helmikuussa aloitin, lokakuussa -13 kiloa joista 3 on tullut takaisin kun vaihdoin työpaikkaa ja lähin ruokapaikka on mäkkäri.. Kasvoi houkutus turhan suureksi turhan usein. Nyt taas tiukkaa linjaa haetaan. Hedelmiä syön silloin tällöin.

Vältettäviä on siis SOKERI, vaalea vehnäpulla eli pullat, leivät, pasta. Täysjyväviljaa voi syödä vähän ja kohtuudella, esim. pala leipää tai lautasellinen puuroa silloin tällöin.

:o mä syön melkein samoin, et toinen ruoka on liha/kala/juusto salaatti ja toinen jotain lämmintä kasviksien kanssa. sit välipalalla jotain mitä milloinkin löytyy.. mun iltaherkkuni aikoinaan oli kissa-leipä eli mikrotettu paahtis missä päällä tonnikalaa ja reilusti juustoa, nyt oon tehny sitä ilman leipää joskus iltapalaksi =)
ja mieku en tiedä karppaukseta oikeestaan mittää. ainut on et nyt ei pelota ottaa reilummin noita lihaisia lisukkeita salaatin kanssa
 
Lärpäkkeet on kanssa hyvä iltaherkku: siivu metukkaa, päälle sipaisu salsakastiketta, pizzamaustetta, juustoa ja uuniin. :p Salaatin kanssa aivan taivaallisia!!!

Mä myös dippaan paljon kasviksia iltaisin, eli kukkakaalia, kurkkua, porkkanaa. Partaäijään tai kermaviiliin teen dipin, yleensä Kotigastronomin Aurinkotomaattia tai Tacoa. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
Alkuperäinen kirjoittaja Uuno:
Kuinka nopeasti teillä lähellä ns. normaalipainoa olevilla on mennyt aikaa karpata itseltään ylimääräinen 10kg pois. Kun jos painaa 100kg se painokin varmaan tippuu erilailla kuin esim. 69kg painavalla, lievästi ylipainoisella.????

mulla tuota lähtöpainoa on ihan "kiitettävästi" mutta nyt 3 viikkoa karppausta takana ja kohta tämä neljäskin viikko. maanantaisin käyn puntarilla, no kuitenkin 4,5kg lähtenyt 3 viikon aikana. :)

mullakin lähtö oli 103,6. taidetaan me mennä samaa tahtia pudotuksessa. epäilen että ma menee yli 5kg pudotettua rikki! =) ja ei ole vaikeuksia, kuten mulla on aiemmin dietillä ollu, ja pidemmän päälle sit on vaan oikeesti lihonu kun lyhyeksi jäänyt dietti. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Pyttipannu.

Iso kesäkurpitsa, 1 iso paprika, 1 iso sipuli, voita ja paketti A-luojan (juusto) makkaraa, mä käytän Wilhemliä tai UkkoPekkaa.

Pilkotaan kurpitsa, sipuli ja paprika, reilusti voita pannuun, perään sipuli, paprika, kurpitsa ja lopuksi makkarapalat. Pyöritellään pannulla niin että ainekset kypsiä ja eiku syömään!

Kiitoksia ohjeesta, täytyykin kokeilla, mutta voihin en kyllä koske :$ :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Lärpäkkeet on kanssa hyvä iltaherkku: siivu metukkaa, päälle sipaisu salsakastiketta, pizzamaustetta, juustoa ja uuniin. :p Salaatin kanssa aivan taivaallisia!!!

Mä myös dippaan paljon kasviksia iltaisin, eli kukkakaalia, kurkkua, porkkanaa. Partaäijään tai kermaviiliin teen dipin, yleensä Kotigastronomin Aurinkotomaattia tai Tacoa. :p

mä olen jo ennen karppaustakin käryyttäny joskus mikrossa metusiivuja ihan korpuiksi. ne lautaselle levälleen ja sit joku 4min täysillä, rasvat sulaa pois ja niistä tulee sika-suolasia, mutta muutaman niitä kaipasi aina suolaisentuskaan.
 
Me syödään usein karppiruokaa, vaikkei karpata. Siis esim. broilerinkoipia ja uunivihanneksia: lanttu, nauris, porkkana punajuuri kuutioina, öljyä, suolaa ja pippuria, paahdetaan uunissa samalla pellillä koipien kanssa helposti.

Vai onko tuo edes karppia, en tiedä :snotty:
 

Similar threads

Yhteistyössä