Mikä julki-imetyksessä ärsyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fortunate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no joillain vaan tuntuu olevan vähän liian iso hinku esitellä rintojaan(jee,nyt mulla on ihan syy näyttää rintojani julkisesti eikä kukaan syytä mua siveettömyydestä!),ja puhun nyt näistä tissi esiin vaan kokonaan-tyypeistä.....ja ei ole kiire sitä lolloa paidan alle takasin työntää....

[QUOTE="outoa";24215644]On se vähän outoa että näytellään tissejä julkisesti. Eihän miehetkään näyttele vehjettään.[/QUOTE]

Tajuutko että siin on se ero, että lapsen imettäminen rinnasta on luonnollista, mutta jos saman tekee miehen vehkeellä, joutuu vankilaan. Tietty sun on varmaan vaikee hahmottaa tätä hiuksenhienoa eroa.

[QUOTE="Nana";24215718]Sanoisin että tissi on intiimi osa ja on kohteliasta pitää intiimit alueensa piilossa julkisella paikalla.

Olen töissä ravintolassa ja monesti muiden asiakkaiden ruokahalu menee kun läheisessä pöydässä imetetään näyttävästi. Siitä on hyvin noloa vastaanottaa palautetta asiakkailta, ja vielä nolompaa on joutua asiakkaan pyynnöstä huomauttamaan asiasta. Vaikka kuinka hienotunteisesti sitä yrittäisi tehdä, imettävät äidit yleensä syöksevät tulta päälleni ja alkavat meuhkaamaan oikeudestaan imettää missä lystää ja milloin lystää ja kaikkien muiden asiakkaiden sietäisi painua muualle jos imetys heitä häiritsee. Myöskin miespuoliset tarjoilijakollegat kokevat olonsa hyvin kiusalliseksi ottaessaan tilausta pöydästä jossa nainen naama pokkana kaivaa tissin esiin ja alkaa imettämään.

Julkinen imetys ei häiritse, jos imettävä äiti viitsii käyttää edes hieman jotain takinlievettä tai harsoa siinä peittona. Ymmärrän että vasta äidiksi tullut on ylpeä äitiydestään ja imettäminen on hänelle maailman luonnollisin ja kaunein tapahtuma, mutta ikävä tosiasia on että ventovieraat ympärillä saattavat kokea olonsa epämukavaksi, ja yleisiin hyviin tapoihin kuuluu ottaa muita huomioon.[/QUOTE]

Itsekin olen työskennellyt ravintolassa, ja huomannut ravintola-alan valinneiden ihmisten olevan hyvin usein valitettavan pinnallista porukkaa ja jostain kumman syystä monesti katsovat olevansa oikeutettuja kertomaan muille kuinka kenenkin milloinkin kuuluu käyttäytyä. Sitten kun työvuoro päättyy niin lähdetään vetämään lärvit lähibaariin ja oksennetaan mihin sattuu. Siinäpä sitä sivistystä ja käytöstapoja. Imetystä kuuluu suojella, tukea ja vaalia, ei jatkaa sellaista kulttuuria, jossa imetys olisi jotenkin hävettävää tai piiloteltavaa saati huonoa käyttäytymistä.

[QUOTE="eräs";24217835]Itsekin olen työskennellyt ravintolassa, ja huomannut ravintola-alan valinneiden ihmisten olevan hyvin usein valitettavan pinnallista porukkaa ja jostain kumman syystä monesti katsovat olevansa oikeutettuja kertomaan muille kuinka kenenkin milloinkin kuuluu käyttäytyä. Sitten kun työvuoro päättyy niin lähdetään vetämään lärvit lähibaariin ja oksennetaan mihin sattuu. Siinäpä sitä sivistystä ja käytöstapoja. Imetystä kuuluu suojella, tukea ja vaalia, ei jatkaa sellaista kulttuuria, jossa imetys olisi jotenkin hävettävää tai piiloteltavaa saati huonoa käyttäytymistä.[/QUOTE]

Imetys on julkisesti ihan mahdollista ilman että lähes koko rintavarustus levitetään esille. Tätä voi ihan harjoitella jo kotona.

Ehkä tämän(kin) ketjun voisi linkittää siihen taannoiseen keskusteluun, jossa ihmeteltiin kuinka äitien maito "riittää" suosituksien mukaiseen täysimetykseen paljon paremmin Ruotsissa kuin Suomessa.

Omasta puolestani voin sanoa, että jos joku ei näe eroa lapseni ruokinnan ja kännissä virtsaavan Peran välillä, se on sitten voi voi. En aio hävitä katukuvasta sen enempää kuin se Perakaan.

Ja juu, imetyspaita on, mutta lapsi tykkää kovasti pitää maljapuheita.

Ehkä tämän(kin) ketjun voisi linkittää siihen taannoiseen keskusteluun, jossa ihmeteltiin kuinka äitien maito "riittää" suosituksien mukaiseen täysimetykseen paljon paremmin Ruotsissa kuin Suomessa.

Omasta puolestani voin sanoa, että jos joku ei näe eroa lapseni ruokinnan ja kännissä virtsaavan Peran välillä, se on sitten voi voi. En aio hävitä katukuvasta sen enempää kuin se Perakaan.

Ja juu, imetyspaita on, mutta lapsi tykkää kovasti pitää maljapuheita.

Ihana. :D :heart:

[QUOTE="vieras";24217867]Imetys on julkisesti ihan mahdollista ilman että lähes koko rintavarustus levitetään esille. Tätä voi ihan harjoitella jo kotona.[/QUOTE]

Aivan varmasti on, mutta periaatteessa silläkään oppiiko joku hienostuneemman tavan ei pidä olla suurempaa merkitystä kuin sillä minkälaiset terveysvaikutukset imetyksellä lapselle on joten jos jotakuta tämä "kokemattomuus asiassa" häiritsee ei ole syytä tehdä asiasta sen suurempaa numeroa vaan ymmärtää se tosiasia, että imetys on normaali tapa ruokkia lasta.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Olen vaivaantunut tilanteessa, ja se ärsyttää.

Olen itsekin julki-imettänyt ja pelännyt muiden katseita/kommentteja, joten yritän olla huomaamatta imettäviä äitejä. Ja se tekee tilanteesta rasittavan.

vauvan julki-imetys ei haittaa ollenkaan, ihan sama miten se tehdään, avoimesti tai harson tms suojassa mutta jotenkin sellaisen 2-3 vuotiaan imetys julkisella paikalla on ( siis tyyliin vähän kauempana leikkinyt lapsi juoksee äitinsä luo kahvilassa ja kaivaa tissin esiin ) hmm, ei nyt ärsyttävää, mutta ei niin luonnollisen näköistä kumminkaan...mutta ei sekään kyllä häiritse minua yhtä paljon pariskunnat jotka vaihtavat kielisuudelmia niin että litinä ja läiske kuuluu seuraavaan kortteliin asti

• Tykkää
Reactions: Millenia
Minä imetän julkisesti. Teen sen kuitenkin niin, että tissit eivät vilku. Rintani ovat yksityiset, en halua niitä näytellä. Olen pari kertaa nähnyt jonkun imettävän niin, että koko rinta on paljaana. En ihan ymmärrä, miksi niin tehdään. Rinnoilla on kuitenkin kaksoismerkitys, ne ovat myös seksuaalisesti merkitykselliset elimet...

Imettävä äiti on kyllä kauneinta mitä on olemassa! Silloin tällöin kun näkee näitä julkisesti lastaan ruokkivia äitejä, ei tule kyllä kenenkään normaalin ihmisen mieleen edes tuijottaa sitä rintaa. Pervo se on joka niitä kyylää! Kyllä on tekopyhää sanoa että sellainen jotakuta häiritsisi ja näinollen kehottaisin kyllä nimenomaista ihmistä katsomaan ihan omaan peiliin!

[QUOTE="vvieras";24218080]Minä imetän julkisesti. Teen sen kuitenkin niin, että tissit eivät vilku. Rintani ovat yksityiset, en halua niitä näytellä. Olen pari kertaa nähnyt jonkun imettävän niin, että koko rinta on paljaana. En ihan ymmärrä, miksi niin tehdään. Rinnoilla on kuitenkin kaksoismerkitys, ne ovat myös seksuaalisesti merkitykselliset elimet...[/QUOTE]

Rinnat eivät ole elimet vaan koostuvat rasvakudoksesta, sidekudoksesta ja maitorauhasista. Se, että niitä korostetaan seksuaalisuudessa on miesten keksimää. Ihmettelen, miten voi imettää niin, että koko rinta on paljaana?? Onko vauva suu auki jossain kauempana ja äiti sitten ampuu sieltä sitä maitoa suuhun??

[QUOTE="eräs";24218183]Rinnat eivät ole elimet vaan koostuvat rasvakudoksesta, sidekudoksesta ja maitorauhasista. Se, että niitä korostetaan seksuaalisuudessa on miesten keksimää. Ihmettelen, miten voi imettää niin, että koko rinta on paljaana?? Onko vauva suu auki jossain kauempana ja äiti sitten ampuu sieltä sitä maitoa suuhun??[/QUOTE]

Ai miesten keksimää? Miksi naiset sitten ovat tisseistään niin tarkkoja, ne eivät saisi riippua, niitä hyväillään, niitä esitellään... Minä pidän omia rintojani kyllä hyvinkin seksuaalisina, ainakin saan niiden avulla seksuaalista nautintoa :o

Rinta paljaana imetetään niin, että otetaan se koko rinta paidan sisältä esille ja laitetaan lapsen suuhun. Nänni kyllä peittyy, mutta muuten on rinta paljaana.

Ja täälläkin huomaa että on ihmisiä joille imetys on pyhää ja selkäänsä sietäisi jos joku ei sitä halua katsella.

Asiakaspalvelijana olen harmillisessa tilanteessa koska imettävä äiti ottaa henkilökohtaisena loukkauksena sen jos koko muu maailma ei pidä hänen imetystään ihastuttavana. En myöskään voi sanoa siitä kiusaantuneelle asiakkaalle että no vaihdapa pöytää. En myöskään kiellä ketään imettämästä, vaan olen yrittänyt mitä suurimmalla kohteliaisuudella ehdottaa vähemmän näyttävää tapahtumaa. Olen jopa tarjoutunut tuomaan puhtaan harson avuksi mutta imettävät äidit ovat olentoja joiden kanssa ei voi keskustella ja jotka eivät tee kompromisseja.

Edelleenkään, imettäminen julkisesti ei ole kiellettyä, mutta olisi KOHTELIASTA ottaa muut ihmiset huomioon ja tehdä se huomaamattomasti kun se kuitenkin todistetusti on mahdollista enkä minä voi käsittää miksi se olisi vaikeaakaan.

Imetys ON luonnollista, mutta se MYÖS saattaa häiritä jotakuta jos siitä tehdään kunnon show. En tajua miksi sitä ei voi hyväksyä että joku ei ruokaillessaan halua olla pakotettu tuijottamaan kattoa tai seiniä koska muuten hyppii toisen turvonneet tissit silmille. Kun asiaan on niin yksinkertainen, kaikkia miellyttävä ratkaisu: se harso, imetyspaita tai vaikka vain vähän paitaa siihen päälle niin että äiti saa imettää rauhassa sydämensä kyllyydestä, kukaan ei häiriinny siitä, miestarjoilijat eivät kiusaannu siitä että yrittäessään katsoa asiakasta silmiin katse meinaa vaeltaa johonkin jota ei halua katsoa eikä kukaan pervo tuijota ja sitten myöhemmin mene runkkaamaan mielikuvalle.

Miksi oi miksi tässä asiassa imettävät "ttu mullahan on oikeus esitellä tissejäni, tämä on LUONNOLLISTA" - äidit eivät voi sen vertaa tulla vastaan, yleisen hyvän mielen vuoksi. Eihän tässä kukaan ole sanomassa että lasta ei SAA imettää.

Minulla ei ole mitään imettäviä naisia vastaan, mutta olen valitettavasti vastuussa kaikkien asiakkaiden, en ainoastaan sen imettävän äidin viihtyvyydestä. Ei ole mukavaa saada ensin huudot asiakkaalta koska imettävä nainen pilaa ruokahalun, ja sitten vielä huudot imettävältä naiselta kuinka hänen utareensa ovat PYHÄT. Loppujen lopuksi edelleenkin kyse ON intiimistä kehon osasta.

Mä en kestä katsoa imetystä, pelkkä ajatuskin tekee pahaa, on tehnyt aina, joten musta on turha alkaa tekee mitään "olet katkera" diagnooseja...

Ei, en näe sitä mitenkään seksuaalisena juttuna tai muutakaan, musta rinnat on vaan jokaisen henkilökohtainen asia joiden ei tarvitse olla minun silmieni alla kahvipöydässä tai missään muuallakaan.

Ja ei, en kulje kylillä tissivako vilkkuen.

MUTTA, osaan vaihtaa sujuvasti paikkaa jos imettämään aletaan minun lähelläni enkä koe et mun pitäis siitä mitään numeroa tehdä, jokainen tavallaan..Mutta siltikää en moisesta pidä ja juu, tiedän et vika on mun pääni sisällä.

[QUOTE="eräs";24218183] Ihmettelen, miten voi imettää niin, että koko rinta on paljaana?? Onko vauva suu auki jossain kauempana ja äiti sitten ampuu sieltä sitä maitoa suuhun??[/QUOTE]

Kai sekin mahdollista on :D

Yleisempää kuitenkin lienee, että lapsi irrottaa otteensa. Joko siksi, että sitä harmittaa (huono asento, liian vuolas heruminen) tai ihan vain pitääkseen äänekkään ylistyslaulun maidon maulle ja maailman ihanuudelle. (ja sekös muuten vasta katseita kerää...)

Jos huivi on käsillä, vedän sen tietysti eteen. Mutta paniikissa en ala repiä vaatteita näkösuojaksi, koska kyseinen hurmaava lapsonen aistii tunteet ympärillään liiankin hyvin. Ja lisätään vielä, että en koe tekeväni mitään iljettävää tai rikollista.

Mun tutut on tehneet sitä mun nähteni ja silleen muka salaa, mutta kuitenkin niin, että mä en voi välttyä vilkaisemasta. Ne häiriköi. Mun sisko kertoi autuaan onnellisena kuinka ihanalta imettäminen tuntuu. Just joo, mustakin tuntuu ihanalta, kun mieheni imee rintojani.

[QUOTE="mä";24218371]"Rinnastaa" :D. Mulla oli miesystävä, josta oli oikein gutaa panna tissieni väliin ja roiskauttaa siihen. Rinnat kun ovat seksuaalinen osa naista.[/QUOTE]

Ja minä luin kerran eräästä kaulasta alaspäin halvaantuneesta, joka opetteli saamaan orgasmin korvalehden koskettelusta. Hienoa hänelle. Silti jotenkin ajattelisin, että korvien ensisijainen tarkoitus liittyy äänien kuulemiseen ja rintojen jälkeläisten ruokkimiseen. Totta kai mukava, jos niistä saa lisäksi mielihyvää.

[QUOTE="Nana";24218252]Ja täälläkin huomaa että on ihmisiä joille imetys on pyhää ja selkäänsä sietäisi jos joku ei sitä halua katsella.

Asiakaspalvelijana olen harmillisessa tilanteessa koska imettävä äiti ottaa henkilökohtaisena loukkauksena sen jos koko muu maailma ei pidä hänen imetystään ihastuttavana. En myöskään voi sanoa siitä kiusaantuneelle asiakkaalle että no vaihdapa pöytää. En myöskään kiellä ketään imettämästä, vaan olen yrittänyt mitä suurimmalla kohteliaisuudella ehdottaa vähemmän näyttävää tapahtumaa. Olen jopa tarjoutunut tuomaan puhtaan harson avuksi mutta imettävät äidit ovat olentoja joiden kanssa ei voi keskustella ja jotka eivät tee kompromisseja.

Edelleenkään, imettäminen julkisesti ei ole kiellettyä, mutta olisi KOHTELIASTA ottaa muut ihmiset huomioon ja tehdä se huomaamattomasti kun se kuitenkin todistetusti on mahdollista enkä minä voi käsittää miksi se olisi vaikeaakaan.

Imetys ON luonnollista, mutta se MYÖS saattaa häiritä jotakuta jos siitä tehdään kunnon show. En tajua miksi sitä ei voi hyväksyä että joku ei ruokaillessaan halua olla pakotettu tuijottamaan kattoa tai seiniä koska muuten hyppii toisen turvonneet tissit silmille. Kun asiaan on niin yksinkertainen, kaikkia miellyttävä ratkaisu: se harso, imetyspaita tai vaikka vain vähän paitaa siihen päälle niin että äiti saa imettää rauhassa sydämensä kyllyydestä, kukaan ei häiriinny siitä, miestarjoilijat eivät kiusaannu siitä että yrittäessään katsoa asiakasta silmiin katse meinaa vaeltaa johonkin jota ei halua katsoa eikä kukaan pervo tuijota ja sitten myöhemmin mene runkkaamaan mielikuvalle.

Miksi oi miksi tässä asiassa imettävät "ttu mullahan on oikeus esitellä tissejäni, tämä on LUONNOLLISTA" - äidit eivät voi sen vertaa tulla vastaan, yleisen hyvän mielen vuoksi. Eihän tässä kukaan ole sanomassa että lasta ei SAA imettää.

Minulla ei ole mitään imettäviä naisia vastaan, mutta olen valitettavasti vastuussa kaikkien asiakkaiden, en ainoastaan sen imettävän äidin viihtyvyydestä. Ei ole mukavaa saada ensin huudot asiakkaalta koska imettävä nainen pilaa ruokahalun, ja sitten vielä huudot imettävältä naiselta kuinka hänen utareensa ovat PYHÄT. Loppujen lopuksi edelleenkin kyse ON intiimistä kehon osasta.[/QUOTE]

Pitkä imetys ehkäisee vatsan, suoliston ja hengitysteiden infektioita. Pitkä täysimetys pienentää kätkytkuoleman riskiä, vähentää atooppista ihottumaa, vaikuttaa edullisesti hermoston kehitykseen, ehkäisee ylipainoa ja suojaa lasta diabetesta ja crohnin tautia vastaan.

Täällä vouhkataan tissien näkymisestä, ruokahalusta ja miestarjoilijoiden vaivaantumisesta.

No, mitäpä muutakaan voi olettaa tarjoilijan koulutuksella.

Ei mua ärsytä mikään. Yleensä nämä julki-imtyksestä motkottavat ovat niitä, jotka eivät itse ole imettäneet ollenkaan tai vain hyvin vähän aikaa. Liittyiskö sitten siihen?

Enemmänhän tuolla kadulla näkyy tissiä, kun naiset ovat pukeutuneet pikkutoppeihinsa. Ei siihen imetystä tarvita...

Joo!Mua ärsyttää just sen takia! Mahtavaa että kerroit sen..
Minua kyllä tasan vituttaa sen takia että jos olen perheeni kanssa esim ostoksilla niin ei paljon kiinnosta katella tissejä taikka ainakaan alkaa selittelemään lapsille mitä tuo akka tekee..

[QUOTE="eräs";24218545]Pitkä imetys ehkäisee vatsan, suoliston ja hengitysteiden infektioita. Pitkä täysimetys pienentää kätkytkuoleman riskiä, vähentää atooppista ihottumaa, vaikuttaa edullisesti hermoston kehitykseen, ehkäisee ylipainoa ja suojaa lasta diabetesta ja crohnin tautia vastaan.

Täällä vouhkataan tissien näkymisestä, ruokahalusta ja miestarjoilijoiden vaivaantumisesta.

No, mitäpä muutakaan voi olettaa tarjoilijan koulutuksella.[/QUOTE]

Imetys ei sitten lisää empatiaa tai käytöstapoja?

Yhteistyössä