Mikä jää isän vastuulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OM,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ööh.. pientä väsymystä kai, mutta vastailin tässä nyt samalla kahden ketjun juttuihin - toinen ketjuista on tuolla vanhempana-osiossa "miksi jotkut muuttuvat mammoiksi?"-ketjuun.

jep, tarvis varmaan nukkua enemmän ja lukea tarkemmin jutut...

Alkuperäinen kirjoittaja "se femakko":
voi voi, säälitäänpä nyt sitten miestäni oikein yhdessä. Kamalan femakon on saanut puolisokseen juu, mutta sellaisen joka luo uraa, tuo paksun tilipussin töistä kotiin, vaihtaa autonrenkaan, remontoi ja rakentaa kotia ja hoitaa raha-asiat sun muut. Koska minä teen näin paljon perheen töitä ja vielä vaativa raskas työ siinä ohessa niin eikö ole KOHTUULLISTA että mies tekee kotitöistä sen oman puolikkaansa? Sinun antamasi mallin mukaan minun pitäisi siis tehdä tosiaan kaikista huushollihommista se 90% niinkuin sinäkin teet, jotta miehelläni olisi ns. asiat hyvin eikä häntä tarvitsisi sääliä kun on tuollainen "femakko" vaimona?

Tässäpä tätä tasa-arvoa naisten näkökulmasta. Pitää nyt sitten varmaan jättää se työpaikka kokonaan pois agendalta jota varten olen vuosikausia kouluttanut, ottanut opintolainat ja ponnistellut aikaa ja vaivoja säästämättä urallani eteenpäin, ihan nyt vain siis sen takia kun miestäni pitää sääliä siksi että hänellä on sellainen vaimo joka vaatii tasa-arvoisen työnjaon perheessä....

Se että teen kotihommista 90%, enkä luo uraa ja tuo paksua tilipussia kotiin, ei katsos tarkoita sitä, että olisin "nyrkin ja hellan" välissä. Se on minun valinta, minä itse pidän niistä hommista. Eikä se tarkoita sitäkään, kun olen valinnut tällaisen "vanhanaikaisen" roolijaon ettei mieheni arvostaisi ja kunnioittaisi minua ja töitäni. Eikä minun tarvitse _vaatia_ häneltä niitä.
Meillä mies taasen hoitaa töidensä päälle kaikkea muuta mahdollista, puuhommat, pihahommia, lumenajot/nurmikonajot ym, ym. Joskus vaihtelun vuoksi vaihtelemme hommia, minä menen pellolle ja hän laittaa perheelle ruokaa, mutta todellakin pääosin meillä toimitaan hyvin vanhanaikaisesti, sinun mielestäsi.
Se miksi sanoin sinua femakoksi, johtuu siitä kuinka korostit sitä, että TARVITSEE VAATIA arvostusta, kunnioitusta, oikeuksia ja mitä vielä... minun ei tarvitse _vaatia_ niitä, se on meidän molemminpuolista jokapäiväistä elämää :)

Täällä todella usein mollataan "perinteisä" äitejä, mammoja ja miksi meitä tahdotaankin kutsua. Ei se ole kaikille se oikea valinta, että luodaan uraa, joillekkin "se oikea" ura löytyy kotoa. Ja kaikki jotka ovat enemmänkin sitä (useamman) lapsen taloutta pyörittänyt, tietää että kyllä sekin täydestä työstä käy :)

No, menihän tääkin keskustelu sitten taas NAISEN asemien vertailuksi :). Tarkoitukseni oli alussa keskustella miehen vastuusta lapsien kasvatuksessa tai ylipäätään miehen asemasta ja siitä, milloin häntä voidaan syyllistää, eikä taas kerran sitä, mistä sitä naista voidaan syyllistää mistäkin. Nyt ollaan taas siinä pisteessä, että haetaan eroja kotiäiti vs. työssäkäyvä, mikä ei ollut minun aloituksen tarkoitus... Kiitos ja anteeksi taas kerran tästä keskustelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja 4:n äiti:
Minä olen feministi - ja ylpeä siitä. Eikä minun mieheni voi minun feminismini takia ollenkaan huonosti, päinvastoin, mieheni voi hyvin ja seksielämämme on aina toiminut hienosti. Meillä käy myös joulupukki, mieheni avustaa tosi mielellään pukin kontin täytössä, me jopa tappelemme kumpi pääsee shoppailemaan lapsille ja sukulaisille...

Se, että olen feministi ei kuitenkaan tarkoita etten huolehtisi itsestäni. Mutta sen minkä teen, teen itseni takia ja jos se miellyttää miestäni, niin good 4 him. En meikkaa päivittäin, mutta olen siisti ja huoliteltu muuten vaatetukseltani. Kynteni laitan, pidän niistä pitkinä ja olen aina kävellyt pienillä koroilla 5-7,5 cm.

( Silti en vaadi, että muiden naisten tarvitsisi tehdä vähemmän taikka enemmän kuin itse. Minua ei oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa miltä joku toinen näyttää, enemmän kiinnostaa se, mitä on korvien välissä. )

Vielä sinulle ;)

Vaikka olen näin vanhanaikaisessa ja vääristyneessä (jonkun muun kommentoijan mielestä, ei omani) suhteessa, minäkin näytän ihan _naiselta_. Käyn manikyyrissä, kasvohoidoissa joskus, enimmäkseen hoidan käteni/kynteni itse. Pidän myös korkokengistä, en tietenkään kotona.
Itse pidän meikkaamisesta ja lähes aina aamutoimiini kuulu kevyen meikin laitto, ihan omaksi iloksi... tosin, ei mies ole valittanut ;)
Ei ole kukkamekkoa ja essua päivisin XD

Ainiin, aina loppujen lopuksi nämä keskustelut menevät seksiin. Kyllä sitä meilläkin riittää, jos jotain epäilyttää, ettei "perinteisessä" suhteessa sitä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja OM:
No, menihän tääkin keskustelu sitten taas NAISEN asemien vertailuksi :). Tarkoitukseni oli alussa keskustella miehen vastuusta lapsien kasvatuksessa tai ylipäätään miehen asemasta ja siitä, milloin häntä voidaan syyllistää, eikä taas kerran sitä, mistä sitä naista voidaan syyllistää mistäkin. Nyt ollaan taas siinä pisteessä, että haetaan eroja kotiäiti vs. työssäkäyvä, mikä ei ollut minun aloituksen tarkoitus... Kiitos ja anteeksi taas kerran tästä keskustelusta.

Anteeksi!

Suivaannuin vain tuosta arvostuksen vaatimuksesta ja tyhmäksi haukkumisesta.

Kun me naiset oikeasti uskottaisiin se että nainen on nainen, on hän "uraohjus" tai "vain kotiäiti".
Miksi pitääkin aina sortua tällaiseen...

Miksi ei haukuttaisi miehiä välillä?

Yhteistyössä