Mikä ihmeen lapsivapaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhanaikainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja taukoa pitää jokaisen saada välillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja taukoa pitää saada jokaisen välillä:
Lapsivapaata kuuluu olla jokaisella vanhemmalla joskus. Jos perheessä kaksi vanhempaa niin silloin ei vapaata tarvita tosiaankaan niin usein, mutta jos olet yh ja lapset asuvat kanssasi niin silloin kaipaa ja on välillä pakkokin pitää lapsivapaata. Ainahan se tuo lisää voimia kun hetken huilaa. Ei se tarkoita että lapsi tai lapset olisi taakka. Jokainen ajattelee omaa hyvinvointiaan.
Toki onhan niitäkin ketkä haluavat sitä lapsivapaata jatksuvasti vaikka olisi perhe koossa tai yh

Näitä lapsivapaita hetkiä saa kyllä muutenkin kuin rahtaamalla ne lapset mummolle hänen kesälomansa ajaksi, esim. seurakunnilla on äiti-lapsi leirejä ja siellä on sitten lapsille hoitajia ja äideille omaa aikaa.

En minä ainakaan puhunut mummolaan rahtaamisesta mitään :0

Kai ne johonkin pitää raiata jos niiden kanssa ei halua olla??????

Eikö voi olla mahdollista esim. että toinen hoitaa kotona jotta saa lapsivapaata? Nyt ajattelet asiaa aika suppesti. Ei lapsivapaan tarvitse olla päiviä vaan pari tuntiakin on lapsivapaata, ainakin minun mielestäni. Yh on vähän toinen asia kun lapsi yleensä kuitenkin usein sen joka toisen vkonlopun etävanhemmallaan.

Näitä lapsivapaita hetkiä saa kyllä muutenkin kuin rahtaamalla ne lapset mummolle hänen kesälomansa ajaksi, esim. seurakunnilla on äiti-lapsi leirejä ja siellä on sitten lapsille hoitajia ja äideille omaa aikaa.

Miksi jauhaa samaa teksitiä???

Niin miksikähän???

Onhan se mukava välillä viettää aikaa ihan vaan se oman miehen kanssa jos lapsille kerran löytyy mieleinen hoitaja. Minä taas en ymmärrä sitä ettei oteta omaa aikaa.
Mutta jokainen tyylillään, minua ei kukaan onnistu ainakaan täällä meuhkaamisella saamaan tuntemaan huonoa omatuntoa siitä että toisinaan vien pojan mummolaan hoitoon. Jos lapsi siellä viihtyy mainiosti ja isovanhemmat lapsen sinne tahtovat, mikäs siinä. Toisilla nyt on sellainen käsitys äitiydestä että lapsi pitäisi köyttää lonkkaan kiinni, minulla ei.

En sano että oma mallini olisi yhtään sen oikeampi kuin toinen mutta en myöskään käy täällä vauhkoamassa siitä miten kamalaa se on kun jotkut äidit ei yhtään osaa olla ilman lastaan ja kaikkee..Oih ja voi...

Alkuperäinen kirjoittaja Jarnuska:
Onhan se mukava välillä viettää aikaa ihan vaan se oman miehen kanssa jos lapsille kerran löytyy mieleinen hoitaja. Minä taas en ymmärrä sitä ettei oteta omaa aikaa.
Mutta jokainen tyylillään, minua ei kukaan onnistu ainakaan täällä meuhkaamisella saamaan tuntemaan huonoa omatuntoa siitä että toisinaan vien pojan mummolaan hoitoon. Jos lapsi siellä viihtyy mainiosti ja isovanhemmat lapsen sinne tahtovat, mikäs siinä. Toisilla nyt on sellainen käsitys äitiydestä että lapsi pitäisi köyttää lonkkaan kiinni, minulla ei.

En sano että oma mallini olisi yhtään sen oikeampi kuin toinen mutta en myöskään käy täällä vauhkoamassa siitä miten kamalaa se on kun jotkut äidit ei yhtään osaa olla ilman lastaan ja kaikkee..Oih ja voi...

Eiköhän tässäkin aloituksessa ole kyse siitä, että lapsi on lähes joka viikonloppu jossain hoidossa, kun vanhemmat tarvii sitä lapsivapaata ja nimenomaan niin, että molemmat vanhemmat tarvii yhdessä sitä lapsivapaata. Minä tiedän yhden perheen, jossa lapsi on nyt reilu 3v ja se on melkein joka viikonloppu jommalla kummalla isovanhemmista hoidossa, kun vanhemmat pitävät hauskaa, elikkä melkein aina ovat ryyppäämässä, etenkin näin kesällä kun joka viikonloppu melkein on jotain sellaista tapahtumaa ja aina niissä pitää juoda.

Alkuperäinen kirjoittaja taukoa pitää saada jokaisen välillä:
Lapsivapaata kuuluu olla jokaisella vanhemmalla joskus. Jos perheessä kaksi vanhempaa niin silloin ei vapaata tarvita tosiaankaan niin usein, mutta jos olet yh ja lapset asuvat kanssasi niin silloin kaipaa ja on välillä pakkokin pitää lapsivapaata. Ainahan se tuo lisää voimia kun hetken huilaa. Ei se tarkoita että lapsi tai lapset olisi taakka. Jokainen ajattelee omaa hyvinvointiaan.
Toki onhan niitäkin ketkä haluavat sitä lapsivapaata jatksuvasti vaikka olisi perhe koossa tai yh

Eikö voi olla mahdollista esim. että toinen hoitaa kotona jotta saa lapsivapaata? Nyt ajattelet asiaa aika suppesti. Ei lapsivapaan tarvitse olla päiviä vaan pari tuntiakin on lapsivapaata, ainakin minun mielestäni. Yh on vähän toinen asia kun lapsi yleensä kuitenkin usein sen joka toisen vkonlopun etävanhemmallaan.

Miksi jauhaa samaa teksitiä???

Niin miksikähän???

Et osaa näköjään sit kysymykseen vastata? Tajusitko itse tyhmyytesi?
Vai oonko syönyt sun eväät vai mikä mahtaa riivata? Miten juuri minun kirjoitukseni sinua noin ärsytti? Käsittääkseni en sanonut mitään pahaa mistä olisi pitänyt vetää palko nekkuun.
Vituttaahan se jos asemalle olet jäänyt :)

Omalta osaltani sanon, ettei meidän lapset pienenä ole jääneet huutamatta vieraiden hoitoon. Mikä vika on, jos mummot ottavat lapset itselleen hoitoon kerran kesässä? Tai vaikka joskus talvellakin..

No minä kyllä hehkutin ihan täysillä kun saatiin miehen kanssa ensimmäinen lapsivapaa päivä puoleentoista vuoteen! Mummolle menivät tytöt 3v ja 1,5v, me oltiin koko vuorokausi kaksin!!!! Ikää itsellä 29v ja miehellä 33v, raskausviikko 34 meneillään joten ihan vaan nautittiin rauhasta ja hiljaisuudesta, nukuttiin aamulla yheksään asti!

Ai ai, turmion teitä..

Ei mun ainakaan tarvitse lapsia mihinkään raiata. Piakkoin on anoppi ja appi, tulossa 3 lasta meiltä hakemaan ja 1 lähtee viikkoa myöhemmin isänsä kanssa. Satunnaisesti myös on minun vanhempani käyneet lapsemme hakemassa meiltä, jotta me saadaan joskus hetki huilahtaa. Meillä siis tämä ei ole joka viikkoista/kuukausittaista, mutta kesä on sellainen aika, jolloin lapsilla on pitkä loma koulusta ja isovanhemmatkin paremmin ehtivät olemaan heidän kanssaan.

Eikä mielestäni siinä ole mitään pahaa, että ääneen sanon, että saan olla yksin ja sen yksinolon jälkeen taas jaksan paremmin niitä omia lapsiani.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
No onko ongelma se että lapset on tehty liian nuorina ja menojalkaa vielä vippaa vai onko ryyppy hirttänyt kiinni ja lapset rajoittaa moista lomaharrastusta vai eikö ole varaa maksaa lasten lomamatkaa mukaan?

Mä en usko, että iällä on merkitystä siihen, että välillä voi olla ilman vastuuta lapsista edes hetken. Ainut ehkä on, että nuorempana ei sitä ehkä jaksanut odottaa 2-5 vuotta vaan sitä kaipasi jo vuoden sisään.

No mä vähän epäilen että iällä on merkitystä, yksikään pari jotka ovat noin 35v tehneet lapset ja seurustelleen 15 vuotta ennen sitä, ovat halunneet lapsivapaita lomia, ne on vietetty ennen perhettä ja nyt on perhelomien aika.

Höpö höpö, minä olen ensimmäisen lapseni saanut 19V ja nyt 33 vuotiaana 4 lapsen äitinä en vieläkään tarvitse lapsivapaata. Johan noilla isommilla alkaa niitä omia menoja kohta olemaan, siinä sitä on lapsivapaata kerrakseen kun saa valvoa ja odottaa.... ei vaites, kotiintuloajat vapautuu vasta 18v iässä..

Juu, liika on liikaa, mutta toisaalta esim. äitini hoiti kolmea lastaan 24/7 marttyyriasenteella, koskaan ei oltu hoidossa, ja se todellakin näkyi äidistäni joka oli vuosia masentunut ja väsynyt. Samoin ystäväni jolla 3 lasta, lapset eivät ole missään hoidossa (isä ei ole osallistuva) olleet ja hän on todella väsynyt ja masentunut. Hänelle nykyään apua tarjoankin, vaadin hänen lapsiaan kylään usein.

Yhteistyössä