Mikä ihmeen kipu mulla on selässä oikealla puolella lapaluun alapuolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 37+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 37+2

Vieras
Jatkuvaa kipua ja ei lievity hieromalla. Kipu on mielestäni lapaluun alapuolella, pitkin selän oikeaa puolta, melkein alaselkään asti. Ei auta Mobilat ja muuta en uskalla kokeilla näin raskausaikana... Mietin jo, että onko kylkiluu mennyt poikki vai mitä on mutta eikös se olis sitten oikeasti tosi kipeä. Tämä kipu alkaa vähän joka tilanteessa, istuessa ilmenee eniten ja ainoastaan makuullaan on hyvä, aina ei silloinkaan. Kipu on kestänyt jo useamman viikon ja ei ole enää yhtään hauskaa. :( Vauva vielä painaa kylkiluita vatsan puolelta juuri samassa kohti eli oikean rinnan alla.

Miehelläni on just vähän aikaa sitten ollut fasettilukko. Näin lääkäri totesi. Itse en tiedä miten kipeä on ollut tai mihin kohtaan tarkkaan koskenut, mutta kipeä vissiin oli. Ehkäpä voi olla mulla nyt. Kipeytynyt vähitellen mutta nyt jotenkin tosi kipeä ja arka koskettaa. Voi kun helpottais joku tähän...

Oli kyllä liikkuessa tosi kipeä ja vihloi just "pitkin" selkää lapaluusta alaspäin. En tiedä miten masun kanssa onnistuu venyttely, mutta helpottaisko yhtään (jos onnistuu)...? (Lattialla istuen jalat auki ja vastakkaisella kädellä jalkaterän ulkosyrjästä kiinni, veto selästä taakse ja jalasta työntö eteen). Ei auttanut voiteet eikä kylmägeelit ym. Toivottavasti paranee jokatapauksessa! Lääkäriin jos ei ala helpottaan mitenkään!

Yhteistyössä